דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול בלונדון הכמעט חינמית 

מאת    [ 10/06/2018 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 2663 פעמים ]

 

חזרתי השבוע מחופשה של חמישה ימים בלונדון ושייט לנורבגיה, איסלנד וסקוטלנד של שבועיים נוף פראי ואתרים פרה-היסטוריים. הברקזיט עדיין לא התבצע, אך ערך הליש"ט יורד ויורד, אפשר להוזיל אפילו עוד יותר את החופשה בלונדון: שיטוט ברחובות ריג'נט ואוקספורד, בילוי בחנויות כמו הרודס היוקרתית והמליס שהינה חמש קומות של משחקים וצעצועים, שכעת השיגעון הנוכחי הינו הליקופטרים נשלטים, טיול במרכז העיר באוטובוס קומותיים לונדוני אדום רגיל, וכניסות למוזיאונים בחינם, אך לא לתערוכות המיוחדות.

לונדון הינה עיר יקרה מאד, ומי שבא פעם ראשונה – לאתרים המפורסמים, כרטיס כניסה לאטרקציות המרכזיות של לונדון - הלונדון איי, מצודת לונדון, מוזיאון השעווה ועוד – כל אתר יעלה לו עשר, עשרים ואפילו שלושים ליש"ט. לדוגמה הלכנו לתערוכת הפרחים המלכותית שנערכה לכבוד נישואי ויליאם וקייט, כרטיס לחצי יום עלה 56 ליש"ט, וכרטיס מרובה כניסות עלה 104 ליש"ט, יחד עמנו היו אלפי אנשים שנהרו מתחנת הרכבת התחתית, אך לא הצלחנו להשיג כרטיסים.  אבל אפשר גם לטייל בעיר וליהנות מאתריה בתקציב מוגבל, לעיתים בחינם, לעיתים במחיר נמוך.                              הברקזיט - ההחלטה של בריטניה לפרוש מהאיחוד האירופי - הוריד את ערך הליש"ט (בעת כתיבת שורות אלה כ-4.8 שקלים לליש"ט), השתמשנו רבות ברכבת התחתית של לונדון, המכונה  הטיוב, ופועלת במהלך השבוע משעות הבוקר המוקדמות ועד חצות. בסופי שבוע יש שישה קווים פופולריים שפועלים 24 שעות ביממה. קנינו את כרטיס התחבורה Oyster Card שהוא כרטיס נטען שתקף לכל אמצעי התחבורה הציבורית ומוזיל באופן משמעותי את עלויות הנסיעה וגם חוסך את העמידה בתורים לקופות. בערך כל יומיים הכנסנו עשר ליש"ט לכרטיס, ובסוף קבלנו חזרה כשלוש עשרה ליש"ט.

במקום לנסוע באוטובוס התיירים שעובר בין האטרקציות הבולטות בעיר ומאפשר לעלות ולרדת בכל תחנה, שמפעילות שש חברות שונות, גם זה שיא עולמי. לקחנו את קו האוטובוס מס’ 453 המהווה חלופה זולה לאוטובוס התיירים ועובר ברוב מהאטרקציות הבולטות בעיר כמו רחוב ריג’נט, כיכר פיקדילי, בתי הפרלמנט, הביג בן ולונדון איי.

אנחנו ביקרנו בגלריית הטייט בריטן ובמסגרת הזמן שהיה לנו ראינו שתי תערוכות נהדרות חינמיות תערוכת "ששים שנות אמנות בריטית" ותערוכה מפסליו של הנרי מור, כאשר כרטיס לתערוכה המיוחדת "זוועות המלחמה, של ציירים שציירו אחרי מלחמת העולם הראשונה", עלה 20 ליש"ט, ובאוספי הטייט מודרן בחינם, אילו שניים מהמוזיאונים החשובים של לונדון ושניהם שוכנים לגדות נהר התמזה. ביום אחר ביקרנו בגלריית סאצ'י בתערוכת "KNOWN UNKNOWNS" על ציירים פחות מפורסמים מהעולם, ובגלריית הייווארד בתערוכתו של לי בול, בתשלום מלא וגבוה.  הכניסיה למרבית המוזיאונים והגלריות לאמנות, ובהם המוזיאון הבריטי, מוזיאון הטבע, מוזיאון המדע, מוזיאון ויקטוריה ואלברט, המוזיאון הימי ועוד, היא בחינם. לדוגמה במוזיאון להיסטוריה של הטבע מוצגות עצמות ושלדים של דינוזאורים, ותערוכות מרהיבות המתחקות אחר אבולוציה של בעלי חיים.מוזיאון ויקטוריה ואלברט - v&a. מציג תערוכות קבועות לצד תערוכות משתנות בנושאי אופנה, תחפושות ותלבושות. רוב התערוכות חינמיות, מלבד תערוכות מבוקשות מאוד. במאמרים אחרים אספר על האמנות העכשווית שראינו בלונדון.

נסענו לאחת התצפיות היפות בעיר היא גם לגמרי חינמית. מגדל Sky Garden  שברחוב 20 Fenchurch Street הוא גורד שחקים של 35 קומות שבגג שלו יש גינה מקסימה, מסעדה ותצפית של 360 מעלות על העיר. זוהי הגינה הציבורית הגבוהה ביותר בעיר והכניסה אליה היא בחינם, אך יש להזמין מקום מראש בבין עשר בבוקר עד שש בערב. באנו בשמונה וחצי ללא הזמנת מקום.

הצטרפנו לאחד מסיורי ההליכה הנושאיים הרבים שמוצעים בעיר, לונדון בעקבות דיקנס, במסגרת הסיור בקרנו בביתו המקורי של צ'ארלס דיקנס, שבו הוא כתב יצירות מופת כמו "אוליבר טוויסט" או "בין שתי ערים".  מחיר הסיור היה עשר ליש"ט, היה שווה.

 

 

 

 

 

 

 

 

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  ----------------------------------------herzli99@gmail.com------- 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב