דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עד לקו האופק, אופק התודעה 

מאת    [ 01/05/2018 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 2465 פעמים ]

האם ניתן להרחיק את קו האופק, האם ניתן להכפיל את היקף המבט על המציאות כפי שהיא נתפסת בעזרת ועל ידי החושים ועל ידי אברי התפיסה, חשיבה רגש ותודעה.

הימאים  לומדים שככול שנעלה פיזית יותר גבוה כך נוכל להגדיל את מעגל האופק הנראה ולהביט רחוק יותר, מה יכולה להיות אותה עליה בחיי היום יום של כל אחד ואחת מאתנו שתאפשר הרחק לראות, כיצד נגדיל את מעגלי התפיסה וההכרה שלנו, כיצד נלמד להביט למרחקים הקרובים והרחוקים ולא נתייחס רק למידיות ולפעולה ההישרדותית, מה הוא הסולם שעליו ניתן לטפס על מנת להגביה ולהרחיב את זווית המבט, כיצד ניתן להיות יותר גבוה ובמה.

לכל דבר המתרחש בחיינו יש סיבה, שיצרה אותו בעבר, אך הוא אינו קיים יותר במציאות ולכן גם קשה להבחין בו, הרגע הזה בו אני בוחר להגיב ואיך, הוא יהיה בקרוב הסיבה שתיצור את הדבר הבא, מהרגע שנגענו והגבנו אין דרך חזרה, זה לא אומר שאין מקום לחרטה ובקשת סליחה, אבל גם הן תגובה וסיבה, במסלול הריצה המעגלי הנראה שחוזר על עצמו ללא תכלית, מתבצעת פעולה זו של הבשלה בממד הזמן וההצלחה, התנועה הינה היא תמיד קדימה בלבד, גם עם זה לא מרגיש ככה.

על איזה אופק הנחנו את מבטנו, לאן אנו רוצים להגיע, מה הוא היעד אליו אני שואף ומאיזה מקום בתוכי, כשאדע זאת אצעד יותר בבטחה, לא פעם שינוי קו האופק שהינו בעיקר תהליך פנימי של עבודה נמרצת, יכול לשבור את המעגל שלכאורה נראה שלא מתקדם לשום דבר או מקום, יש מספר כלים להרחבת קו האופק, שיוצר בסופו של דבר את קו חיי, דמיון יוצר, מבט פנימי, תפילה, הצמדות לאמת, הרחבת התודעה, אירועים משמעותיים במיוחד.

רגשות שליליים מצמצמים במיידי את טווח המבט, רגשות חיוביים מגדילים אותו עשרות מונים, עבודה פנימית אישית, הרשות להרגיש והבנה נכונה את החיים של מי באתי לחיות, איך ובשביל מה, יפעלו כמגע של קסם על היכולת שלי להרחיב את מעגלי האופק שלי ומתוך כך גם על של אחרים.

מי אינו רוצה להפליג אל האופק ולהגיע כבר לשם, אך האופק מטבעו וטוב שכך, מתרחק ככל שנתקרב אליו, מה שקובע את המרחק אל האופק שלנו הוא אופי המבט שלנו עליו כאן ועכשיו, ולכן את מירב המאמץ עלינו להקדיש למי שאנחנו בהווה וכך נהפוך למי שאנו רוצים להיות, האופק משקף לנו את עצמנו, את הדרך שעוד נותרה לנו לעשות, כמו פנס וראי מתוחכם שמוקרן מתוכנו, מה שאני רואה שם ואני פוגש כאן, נמצא בתוכי בעצמיותי בפנימיותי.

רק כך אוכל להבין את עצמי דרך ההתרחשות שנמצאת מולי, מכיוון שאינני יכול לראות את גבי ואת מה שתלוי לו שם, מכיוון שזה יסנוור את עיני ואני אתכחש לזה מעוצמת האמת הבלתי מתפשרת, כך אוכל לבחור עם מה ברצוני להתמודד כמה ומתי בהתאם לכוחות שעומדים לרשותי עכשיו.

רגשות שליליים שעולים בי כלפי דבר או אדם מבשרים לי שיש עוד על מה לעבוד, רגשות חיוביים מורים על מצב מתוקן ושניתן להתקדם הלאה, השלילי איננו באמת שלילי רק דוחף אותנו לכיוון הנכון, באנו לכאן לאדמה לעבדה ולשומרה לצמוח ולהתפתח בפיזי ברגשי וברוחי, קו האופק הינו המצפן המפה והיעד הבלתי נגמר של המסע האישי שלי על פני האדמה.

שמואל בן איש מנהל ומטפל ב\"דרך האור\" מרכז לרפואה משלימה, סדנאות להתפתחות אישית וצמיחה רוחנית, טיפולים אנרגטיים, קבלת מסרים והדרכה רוחנית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב