דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימושים לחותמות בעידן המודרני 

מאת    [ 15/04/2018 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 2581 פעמים ]

למרות שאנו נמצאים בעידן האינטרנט, עידן הדפוס והשימוש באמצעים שאינם דיגיטליים ממשיך לתפוס חלק ניכר מחיינו. אחד מהאמצעים האלו הן החותמות.

חותמות עדיין משמשות אותנו במגוון רחב של תחומים; בין אם מדובר בשימוש עסקי או פרטי. כיום השימוש המרכזי לחותמות הינו לעסקים ומוסדות, אך ניתן למצוא חותמות גם בשימוש פרטי. כל בעל עסק שמעוניין להפקיד שיק בבנק מחוייב לשים את החותמת של בית העסק שלו בגב השיק. מעבר לכך ניתן לראות שימוש בחותמת גם על גבי קבלות וחשבוניות, מעטפות ונייר משרדי לסוגיו.

במגזר הפרטי ניתן לראות בעיקר שימוש בחותמות לאירועים ובתוך קטגוריה רחבה זו, עיקר השימוש הינו בחתונות. בין מדובר בחותמות שעווה להחתמה על גבי מעטפות ההזמנה או התודה למשתתפים באירוע ובין אם מדובר בהחתמה על גבי ההזמנה עצמה באמצעות חותמת עגולה או ריבועית.

שימוש נוסף באמצעי זה הינו למתן פידבק חיובי לתלמידים בבתי ספר או בגני ילדים. מורות וגננות רבות נאלצות לעבור דף דף ולרשום באופן ידני פידבק כזה או אחר לתלמידיהן ומאחר ובדרך כלל ישנם תלמידים רבים לכל מורה, מדובר בעבודה לא פשוטה כלל. חותמת פידבק מאפשרת למורה או לגננת לעבור במהירות על עבודות ויצירות התלמידים ובקלות לתת את הפידבק הרלוונטי. הפידבק יכול להינתן בצבעי דיו שונים על מנת שיראה מעניין יותר לתלמידים.

אחד השימושים החשובים והיעילים ביותר בחותמת הינו להוכיח מעבר לכל ספק שמסמך מסויים עבר בדיקה או התקבל על ידי בעל תפקיד כזה או אחר בחברה או במוסד. ניתן לשלב בחותמת גם את התאריך בו התקבל או נחתם המסמך. שינוי התאריך נעשה באופן דינמי בהתאם לתאריך בו נחתם או התקבל המסמך וכך ניתן להוכיח את תקפותו. חותמת דינמית נוספת מהסוג הזה הינה מספרון המאפשרת שינוי של מספר המסמך באופן דינמי. סוגי חותמות אלו מאפשרים למשתמש להוכיח את תקפותו של מסמך ולעשות זאת בקלות רבה לאורך זמן ובו בזמן גם לשלב את הכיתוב בו הם מעוניינים לדוגמא המילה "נתקבל" או "מאושר".

ניתן לראות שימושים נוספים לחותמות בתחומים פחות צפויים, למשל לעיצוב גרפי של מוצרים, לשימוש על גבי בדים וחולצות, החתמה על גבי ידי משתמשים על מנת לזהות אותם בכניסה ויציאה ממתחמים שונים ועוד. כפי שניתן לראות למרות שנראה שעברנו לעידן חדש שכולו דיגיטלי השימוש באמצעים שאינם כאלו הוא נרחב מאוד וימשיך ללוות אותנו עוד שנים רבות מאחר ואין תחליף לעולם האמיתי בו אנו חיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב