דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עוסק פטור וייצור הכנסה משלימה 

מאת    [ 26/02/2018 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 2182 פעמים ]

יוקר המחייה בישראל גורם לכך שהרבה אנשים מנסים לייצר הכנסה נוספת. עסק קטן עם רווחים קטנים דורש הוצאת תעודת עוסק פטור. להלן התהליך והבעיות האפשריות

חוקי העבודה בישראל הם נוקשים מאוד, וזה נוגע גם לשכירים ולבטח לעצמאים. כל עניין הפרשות הפנסיה והביטוחים הוא זר למרבית האנשים, שאמורים להיעזר בגורמים מוסמכים על מנת להסתדר, אך גם זה לא תמיד קורה. עם זאת, כולנו יודעים שעלינו לשים לב לנושאים הללו, פן ניקלע לקשיים ולהוצאה לפועל.

מעבר לשכירים ולאנשים עם עסקים עצמאיים, יש תחום ביניים שנקרא עוסק פטור שגם בו צריך לדעת ולטפל. מדובר באנשים שפתחו עסק קטן וצדדי, ללא קשר להכנסה העיקרית שלהם, בו הם מצהירים כי הם מרוויחים סכום מסוים שנמוך מרף של כ-100 אלף שקלים בשנה, וכתוצאה מכך, הם למעשה פטורים מתשלום מיסים בצורה מלאה.

לאור הקושי ויוקר המחייה בישראל, הרבה מאוד אנשים מחליטים לנסות את מזלם בשלל עיסוקים ולנסות להשלים הכנסה בעזרת עסקים קטנים וצדדיים. כדי לפתוח תעודת עוסק פטור, יש לגשת למע"מ, לתת שם לחברה הקטנה שפתחתם ולהצהיר על כך. לאחר מכן, יש לגשת לסניף מס ההכנסה המקומי, ולבקש תעודת פטור ממס. בשלב הסופי, יש לסגור את העניינים גם מול ביטוח לאומי, על מנת לדעת כמה מס עליכם לשלם בהתאם להכנסה.

תהליך ארוך

ההליך הזה מול כל הגורמים הבירוקרטיים המצוינים לעיל יכול להיות מאוד מתסכל ולקחת תקופה ארוכה. הרי ידוע שהמשרדים הממשלתיים עמוסים מאוד ופתוחים מעט מאוד שעות ביום. תקלות שיכולות לקרות, בין השאר, קשורות למעבר של חומרים בין משרדים בערים שונות, הצהרות לא נכונות לביטוח לאומי ועוד.

פתיחת עוסק פטור היא בסך הכל הליך בירוקרטי לא נעים, אך כשהוא נגמר ומגלים אט אט כיצד להתנהל בצורה נכונה, אפשר להתחיל להשלים הכנסה בצורות שונות ומגוונות, בין אם מדובר במכירת עבודות יד, ייצור תוכן או ניהול דפים במדיה חברתית, מכירת אוכל או שתייה שיוצרו בחצר ועוד הרבה מאוד דרכים בהם אפשר לייצר כסף עם מאמץ מינימלי.

תעודת עוסק פטור היא בדרך כלל השלב הראשון בדרך לתעודת עוסק מורשה. אם העסק מצליח ומתחילים להכניס כסף רב, חוצים את הרף וצריך להתחיל לשלם מיסים כמו עסק רגיל. העוסק המורשה דורש התנהלות שונה לחלוטין, ולכן כדאי מאוד לחשוב האם יש לכם את הכלים והאנרגיות להתנהל מול הרשויות בצורה צמודה ואינטנסיבית יותר. בתור פתיחה, אפשר להוציא תעודת עוסק פטור ולהשתמש בכישורים ובתחביבים שלכם כדי לייצר הכנסה שוטפת שתעזור מאוד בניהול משק הבית.

רונן יעקב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב