דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לחצן מצוקה אלחוטי 

מאת    [ 12/11/2017 ]

מילים במאמר: 665   [ נצפה 2540 פעמים ]

לחצן מצוקה ? מה זה ? מה נידרש ממנו ?

מה זה מצב מצוקה ? ההגדרה של מצב מצוקה הינה רחבה מאד. אנחנו נתיחס כאן במאמר למצוקות שנובעות מכניסה מהירה למצבי חוסר אונים , כגון נפילה , מכה , תקיפה ואלימות , התפרצות סמפטום של מחלה, דוגמאות :קוצר נשימה,התקפת לב,חולשה פתאומית, אבוד הדרך במרחב.

לחצן המצוקה מיועד עבור אנשים שלהם יש פוטנציאל גבוה לכניסה למצבי מצוקה כגון קשישים, מי שסובל ממחלות שונות שמסוגלות להתפרץ בגלל מצבים שונים  , אנשים שלא מתמצאים במרחב ועלולים לאבד את דרכם , אנשים שמסתובבים במקומות בעייתיים וחשופים לתקיפות ואלימות ועוד.

אכן מקובל לחשוב שהלחצן מיועד בעיקר לקשישים , אבל זה ממש לא כך. ללחצן המצוקה יכולות רבות והוא יכול לעזור לאנשים רבים , ילדים בגן שיש חשש שיצאו מהגן ויאבדו את דרכם, ילדים אוטיסטים , אנשים המסתובבים בשעות הלילה באזורים בעיתיים והם חשופים לאלימות , משפחות שנוסעות לחו"ל עם ילדיהם ושוהות במקומות הומי אדם  וחוששות שהילדים יאבדו .

מה נידרש מלחצן המצוקה ?

כשאדם נכנס למצב מצוקה בדרך כלל קיים חלון זמן קצר מאד בכדי להתריע על המצוקה, לא בטוח שהוא יכול לבצע דו שיח כגון בעזרת טלפון סלולארי או אפילו לצעוק ולפעמים זה גם בלתי אפשרי להצביע על מיקום ולתאר את ארוע המצוקה שעובר על אותו אדם.

להלן מה שנידרש מלחצן מצוקה יעיל ואפקטיבי.

1. מלווה באופן שוטף את האדם שנושא את הלחצן כמעט לכל מקום שלשם הוא מסוגל להגיע כגון בהליכה , בבית על כל חדריו , בביקור אצל חברים וקרובים.

2. הפעלה פשוטה . הפעלה פשוטה הינה לחיצת כפתור שמפעילה את לחצן המצוקה שמוציא מידית את אות המצוקה . על אות המצוקה לספק כמה שיותר מידע על :מידע  היכן נמצא הנושא של הלחצן , יכולת לשוחח איתו או לשמוע מה קורה בסביבתו. חשוב שאות המצוקה יגיע למספר גורמים.

3. מה המידע  שלחצן המצוקה נידרש לספק  עם הפעלת לחצן המצוקה ?

מיקום מדוייק על המיקום הנוכחי של נושא הלחצן.

יכולת לדעת ולשמוע מה קורה בסביבה של נושא הלחצן.

הוצאת אות המצוקה למספר גורמים בכדי שיוכלו לזהות את מצב המצוקה.

יכולת לשוחח עם האדם הנושא את לחצן המצוקה במידה ואכן הוא מסוגל לעשות זאת.

איך זה עובד ?

לחצן המצוקה יכול להיות בכיס או בתיק או נענד על שרשרת צוואר או על היד כשעון או צמיד.  לחצני המצוקה המודרניים מתבססים על שני רכיבים עיקריים  :

GPS - לצורך קבלת המיקום. המיקום מתקבל עד דיוק של כ10 מטרים. החסרון הינו שהמיקום אינו מדוייק כאשר נושא הלחצן מצוקה נמצא במבנים גדולים(קניון למשל) שבהם אין קליטת GPS.

סלולאר ממוזער מבוסס כרטיס סים(SIM) -  כיום אין כמעט אזור שאין בו כיסוי של רשת סלולארית.

אפליקציה לניהול ומעקב המותקנת בסלואר של העוקב/ים, טאבלט או מחשב של הגורמים העוקבים.

ניתן להסתכל על לחצני המצוקה מבוססי הסים והGPS כעין טלפון סלולארי קטן וממוזער הנישא על ידי האדם.

במכשיר מגדירים מספר יעדים טלפוניים(הגורמים שעוקבים ושמקבלים את האתראות) שאליהם ישלחו אותות המצוקה(בדרך כלל אחים , ילדים או כל גורם אחר שמחליטים עליו) .

שיטת העבודה של הלחצן מבוססת GPS וסלולאר . לאביזר מבצע שידור באינטרוואלים קבועים של מיקום נושא המכשיר. המידע נאסף ונצבר על שרת בענן.

בנוסף המכשיר מסוגל לבצע שידור מיידי של אותות מצוקה כאשר נושא המכשיר לוחץ על כפתןר המצוקה.

אם קבלת אות המצוקה הגורמים העוקבים , יבצעו לוגין לאפליקצית הניהול והמעקב ויוכלו לצפות על מפה מפורטת היכן היה(היסטוריית התנועה) נושא הלחצן  נמצא נושא המכשיר. מאותו רגע הם תמיד יוכלו לנסות ולשוחח עם נושא הלחצן שיחה טלפונית או לבצע האזנה לקורה בסביבה. למעשה עם קבלת אות המצוקה העוקבים ידעו היכן נושא המכשיר , יוכלו לשמוע מה קורה בסביבתו ויוכלו לקבל החלטה כיצד להמשיך ולפעול.

בעולם המודרני של היום הורים ואנשים צעירים טרודים בקריירה שלהם ונמצאים בין הפטיש והסדן , כאשר מצד אחד הם מעוניינים לדעת מה קורה עם יקיריהם ולהבטיח שיקיריהם יהיו בטוחים ומצד שני אין להם מספיק זמן או לפעמים אף  נבצר מהם כגון בגלל נסיעות לחו"ל לעקוב ולדעת מה קורה להורים למשל. לחצן המצוקה מאפשר לפתור בעייה קשה זו.

מעבר לתכונות לעיל לחלק מלחצני המצוקה כבר יש תכונות נוספות כמצלמות זעירות , מדי דופק רגישים ואלו פותחים אפשרויות רבות ונוספות בכדי שנוכל לעזור ליקירינו כשהם צריכים אותנו.

אלי הלפרין מנכ"ל שופכל ישראל איש טכנולוגיות ותיק  , בוגר תואר שני במנהל עסקים , רקע ונסיון עשיר  בניהול אנשים , פרוייקטים , כספים ורכש בתחום המחשבים.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב