מרעיון למוצר - איך מתחילים, מה הדגשים, ואיך ניתן להתקדם בצורה מדוייקת ונכונה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מרעיון למוצר - איך מתחילים, מה הדגשים, ואיך ניתן להתקדם בצורה מדוייקת ונכונה 

מאת    [ 15/10/2017 ]
מילים במאמר: 367   [ נצפה 1427 פעמים ]

 
 

שלום לכולם

אני כותב מאמר זה כדי להעלות את מודעות היזמים שמעוניינים לקדם רעיון לידי מוצר. 

אני נפגש עם יזמים רבים לאחר שרשמו פטנט אבל בטרם בצעו פיתוח למוצר אותם הם מעוניינים לפתח.

ברצוני להאיר את עייני היזמים לגבי התהליך הנכון ומתי אמור להתבצע רישום הפטנט/ ההגנה הרלוונטית.

 

תהליך הפיתוח של מוצר/ פטנט/ רעיון ניתן לרוב להתחלק למספר תהליכים - לפי הסדר המוצג למטה:

(ניתן לראות סכמה המתארת את התהליכים בכתובת - כדי שהנקודות למטה יהיו מובנות יותר בהקשר של לוחות זמנים ומתי התהליך מתחיל ומסתיים:

http://www.b-focus.com/WebForms/processForInnovators.aspx

 

1. בניית אסטרטגיה עסקית/ שיווקית למוצר - אסטרטגיה כללית להגדרת כיוון ראשוני.

2. חיפוש וניתוח פטנטים - חשוב לנתח את הפטנטים שנמצאו על מנת לבצע פיתוח ורישום על חדשנות שלא נמצאה - כדי שבשלב הרישום/ גיוסי הכספים יהיה לפטנט כח.

3. פיתוח מוצר - בהתחשבות בפטנטים שנמצאו, בשוק היעד, במבנה העסקי/ שיווקי, ביעדים שהוגדרו וכ"ו.

4. רישום פטנט - רק לאחר שיש פיתוח של המערכת ועדיף שיהיה לפחות דגם התכנות (בשביל להוכיח התכנות של הפטנט שנרשם). טיפ חינמי: פטנטים רושמים על התכנות מכאנית ולא על רעיון, ולכן חובש לבצע פיתוח של המוצר לפני רישום ההגנה אלחת חבל על הכסף!!!.

5. ביצוע סקרי שוק + ניתוח התצאות

6. כתיבת אנפורמציה עסקית/ שיווקית - בהתאם לאסטרטגיה שנקבעה בסעיף 1 וליעדים שהוגדרו.

 רק לאחר שלבים אלו ניתן יהיה לחפש השקעה/ שותפות אסטרטגית/ קונה למיזם ולהמשך הפעילות, בהתאם ליעדים של היזם.

 כדי לעבוד נכון, על היזם לעבוד במקביל בשני מישורים מרכזיים:

עיצוב ופיתוח המוצר - קידום הרעיון משלב הרעיון, ייצור פרוטוטייפ, מוצר ראשון וכו, ועד שיש אב טיפוס סופי. לאחר מכאן יכנס היזם לתהליך ייצור תבניות ואף ייצור מוצר בסדרות ומשלוח לבית הלקוח.

בפן העסקי - על היזם לבנות אסטרטגיה, לבצע חיפושי ורישומי פטנטים, לבצע כתיבה וניתוח סקרי שוק, לכתוב אנפורמציה עסקית/ שיווקית וכמובן לגייס כספים וליצור שיתופי פעולה אסטרטגים כדי לקדם את החברה בפן המסחרי.

העבודה במקביל בשני המישורים תכלול בתוכה מספר רב של תהליכים שיתבצעו במקביל, וחייבים להיות מסונכרנים באופן מוחלט. חלק מתפקידי היזם/ מנהל המיזם, הוא לדאוג לכך שהאנפורמציה תעבור במלואה מתהליך לתהליך - וזאת על מנת להגיע לסוף התהליך באופן מקביל/ מסונכרן בין כל התהליכים.

שיהיה בהצלחה לכולם!!

התמדה!!!


אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית - B-focus


amir@b-focus.com


www.b-focus.com


0525449558


0775508737


 


 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב