דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרעיון למוצר - איך מתחילים, מה הדגשים, ואיך ניתן להתקדם בצורה מדוייקת ונכונה 

מאת    [ 15/10/2017 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 2120 פעמים ]

שלום לכולם

אני כותב מאמר זה כדי להעלות את מודעות היזמים שמעוניינים לקדם רעיון לידי מוצר. 

אני נפגש עם יזמים רבים לאחר שרשמו פטנט אבל בטרם בצעו פיתוח למוצר אותם הם מעוניינים לפתח.

ברצוני להאיר את עייני היזמים לגבי התהליך הנכון ומתי אמור להתבצע רישום הפטנט/ ההגנה הרלוונטית.

 

תהליך הפיתוח של מוצר/ פטנט/ רעיון ניתן לרוב להתחלק למספר תהליכים - לפי הסדר המוצג למטה:

(ניתן לראות סכמה המתארת את התהליכים בכתובת - כדי שהנקודות למטה יהיו מובנות יותר בהקשר של לוחות זמנים ומתי התהליך מתחיל ומסתיים:

http://www.b-focus.com/WebForms/processForInnovators.aspx

 

1. בניית אסטרטגיה עסקית/ שיווקית למוצר - אסטרטגיה כללית להגדרת כיוון ראשוני.

2. חיפוש וניתוח פטנטים - חשוב לנתח את הפטנטים שנמצאו על מנת לבצע פיתוח ורישום על חדשנות שלא נמצאה - כדי שבשלב הרישום/ גיוסי הכספים יהיה לפטנט כח.

3. פיתוח מוצר - בהתחשבות בפטנטים שנמצאו, בשוק היעד, במבנה העסקי/ שיווקי, ביעדים שהוגדרו וכ"ו.

4. רישום פטנט - רק לאחר שיש פיתוח של המערכת ועדיף שיהיה לפחות דגם התכנות (בשביל להוכיח התכנות של הפטנט שנרשם). טיפ חינמי: פטנטים רושמים על התכנות מכאנית ולא על רעיון, ולכן חובש לבצע פיתוח של המוצר לפני רישום ההגנה אלחת חבל על הכסף!!!.

5. ביצוע סקרי שוק + ניתוח התצאות

6. כתיבת אנפורמציה עסקית/ שיווקית - בהתאם לאסטרטגיה שנקבעה בסעיף 1 וליעדים שהוגדרו.

 רק לאחר שלבים אלו ניתן יהיה לחפש השקעה/ שותפות אסטרטגית/ קונה למיזם ולהמשך הפעילות, בהתאם ליעדים של היזם.

 כדי לעבוד נכון, על היזם לעבוד במקביל בשני מישורים מרכזיים:

עיצוב ופיתוח המוצר - קידום הרעיון משלב הרעיון, ייצור פרוטוטייפ, מוצר ראשון וכו, ועד שיש אב טיפוס סופי. לאחר מכאן יכנס היזם לתהליך ייצור תבניות ואף ייצור מוצר בסדרות ומשלוח לבית הלקוח.

בפן העסקי - על היזם לבנות אסטרטגיה, לבצע חיפושי ורישומי פטנטים, לבצע כתיבה וניתוח סקרי שוק, לכתוב אנפורמציה עסקית/ שיווקית וכמובן לגייס כספים וליצור שיתופי פעולה אסטרטגים כדי לקדם את החברה בפן המסחרי.

העבודה במקביל בשני המישורים תכלול בתוכה מספר רב של תהליכים שיתבצעו במקביל, וחייבים להיות מסונכרנים באופן מוחלט. חלק מתפקידי היזם/ מנהל המיזם, הוא לדאוג לכך שהאנפורמציה תעבור במלואה מתהליך לתהליך - וזאת על מנת להגיע לסוף התהליך באופן מקביל/ מסונכרן בין כל התהליכים.

שיהיה בהצלחה לכולם!!

התמדה!!!


אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית - B-focus


amir@b-focus.com


www.b-focus.com


0525449558


0775508737


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב