דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צוות עיצוב דומה מאוד לקבוצת כדורגל 

מאת    [ 24/09/2017 ]

מילים במאמר: 679   [ נצפה 2449 פעמים ]

משחק הכדורגל דומה מאוד לעולם העיצוב שניהם יכולים לשנות צורת חשיבה והתבוננות של אדם ברגע שהם משוחקים נכון. כל ארגון או חברה מחזיקה בתוכה את צוות העיצוב, ההבדל בין קבוצה לצוות הוא מאוד מינורי בהגדרותיהם. לצורך השוואה לקבוצת כדורגל יש צורת משחק שמתאימה לה ורצה איתה שנים אם זה מוכתב מרמת הנשיא ועד לרמת המאמן יש אותה גישה. בדומה מאוד לחברה שבה יש דרכי התנהלות ותרבות ארגונית שמושפעים מהדרגים הגבוהים.

 

קצת אנסה לפשט את העניין ולהראות הקבלות;

 

מאמן/ מנהל מחלקת הדיגיטל

המאמן אחראי להבאת השחקנים ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר מבלי לחרוג בתקציב עם המשך רוח המועדון. המאמן אחראי על הסדר בקבוצה הטיפול האישי בשחקנים וכמובן בטקטיקה של כל משחק. כל משחק הוא שונה ומאמן בוחר צורה אחרת של ארגון השחקנים כדי לפצח את הגנת היריבה. מנהל מחלקת הדיגיטל הוא בעצם המאמן, הוא אחראי על הסדר והצורה שבה המחלקה שלו עובדת בכדי לייצור את התוצר הכי טוב או במילים אחרות להבקיע כמה שיותר גולים, להשיג את היישום המושלם.

 

השוער/ מנהל המוצר

מנהל המוצר הוא תפקיד נורא קשה כל הזמן צריך להיות מרוכזים, מפוקסים ותמיד לשמור על הדריכות שכן לוח הזמנים והלחצים מהלקוח הם אינסופיים. שוער הוא תפקיד חשוב בהתנהלות הקבוצה הוא מעניק את הבטחון לשאר הקבוצה, הוא רואה הכל ומכוון מאחורה, הוא יציל אותך ממצבים מלחצים ויעניק לשחקנים את השקט בכדי לעשות את מה שהם יודעים הכי טוב וזה לשחק.

 

שחקני ההגנה/ המתכנתים

אומנם חלק יגידו כי שחקני ההגנה הם שחקנים אפורים במשך אך הם בעצם אבני היסוד של כל התקפה שהקבוצה מייצרת והם האחראים לתחילת הסדר במשחק. בלי שחקני ההגנה כל המערך מתפורר או חוסר תיאום בינם לבין חוליית הקישור והשוער יכול לגרום לתוצאה לא רצויה. המתכנתים הם הסוג של היוצרים מאחורה, הם עושים את ה"עבודה השחורה" מלא עבודה אך מעט הערכה בדומה לשחקני ההגנה שאינם מקבלים את התהילה הראויה להם, בגלל שהצופה רואה את המהלך האחרון שהביא לגול (המוצר סופי).

 

שחקני הקישור/ אנשי UX וקופיריטארים

בכדורגל תמצא את השחקנים היצירתיים שלך באזור הקישור, הבנת המשחק עם שילוב אלגנטיות ויצרתיות שמחברות בין ההגנה לחלוצים משנות את רמת המשחק ממסורבל לפשוט ולאלגנטי. ברמת עבודה אנשי הux הם האחראים על הסדר והלוגיקה של המצור עם "תיבול" של הקופיריטארים שמשחקים כקיצוניים הדרך לפצח את ההגנה ולהתקרב לשער נראית קלה מתמיד.

 

חלוצים/ אנשי UI

חלוצי המשחק ניזונים מהכדורים הרבים שמגיעים להם מהקישור, לפעמים הם צריכים לקחת את הכדור ולעשות מהלך בעצמם ולפעמים הם מקבלים הרחקה מההגנה, בסופו של הדבר הם המסיימים. ההתקפה יכולה להתנהל בשלמות מדהימה אך אם החלוץ לא הבקיע את הגול כל ההתקפה לא שווה כלום וזה מה שיכול להכריע משחק. אנשי UI מקבלים את המידע מאנשי הux ועובדים במשותף איתם וגם עם המתכנתים, רמת הביצוע שלהם נמדדת מהיכולת שלהם להביא את הקונספט לרמת וויזואליות גבוהה.

 

בדומה לכדורגל כל מוצר צריך להתייחס אליו אחרת, חלק צריך יותר תכנות ופחות עיצוב, וחלק צורך יותר עיצוב ופחות תכנות, כל מוצר עם האיפיון שהלקוח רוצה. ברגע שהלקוח מרוצה משמע הובקע הגול וכולם הולכים לחגוג ליד דגל הקרן. המאמן קובע את ההרכב של המשחק לפי צורת המשחק שקבוצתו יכולה לשחק בכדי לנצח את הקבוצה היריבה וזאת לפי רמת שחקניו ויכולתה של הקבוצה השנייה.

 

מאמן שעולה עם 5-3-2 עולה במטרה להכריע את המשחק בצורה לא התקפית ולהסתמך על דברים אחרים בניגוד למאמן שעולה עם הרכב התקפי 3-5-2 שבה רמת היצרתיות והאפשרות ההגעה להכרעה גבוהה יותר. בעולם הדיגיטל מוצר שאינו מצריך הרבה עיצוב אבל עם BACKEND מרובה מקביל למאמן שעולה עם חמשת שחקני ההגנה. מוצר שדרוש עיצוב ורב ורמת BACKEND  גבוהה, טקטיקה פשוטה של 4-4-2 או אפילו 4-5-1 אם איש הui שלנו הוא תותח.

 

אין שונה הרבה בין הכדורגל לעולם הדיגיטל, מאמן קובע את צורת העבודה שלו לפי הקבוצה היריבה ומנהל הדיגיטל קובע לפי רמת האיפיון של הלקוח. כמובן כמו גם בחיים משחק הכדורגל הוא מאוד דינאמי ומשתנה ולהכין המאמן בדומה למנהל הדיגיטל צריך להתאים את עצמו למצב בכדי לצאת עם ידו על העליונה.

אז באיזה טקטיקה אתה הולך לעלות למוצר הבא שלך? 

אורלי כהן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב