דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טבעי או שלא 

מאת    [ 20/08/2017 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 2618 פעמים ]

ויטמין D הוא ויטמין חשוב מאוד לגוף ואם אנחנו לא מקבלים אותו בצורה טבעית מהשמש, צריך למצוא דרכים אחרות

אורח חיים בריא אינו דבר שמגיע בפני עצמו וללא מאמץ והקפדה. צריך להתאמץ כדי להשיג חיים בריאים ולצרוך את כל הוויטמינים הדרושים בצורה זו או אחרת. לעיתים, לא כל הוויטמינים שאנחנו צריכים מגיעים אלינו בצורה אוטומטית וטבעית ויש להתערב בצורה מלאכותית כדי להשיג אותם – כלומר, לקחת תוספים וכדורים בהתאם למרשמי רופא. המטרה היא כמובן לא להתעסק עם מרשמים וכדורים לא טבעיים, אלא לקבל את הכל בצורה אורגנית, בריאה וטבעית.

אחד הוויטמינים החשובים לגוף שלנו הוא ויטמין D המוכר. אותו ויטמין שאחראי על הספיגה של הסידן, ברזל, מגנזיום ואבץ בגוף. בנוסף, ויטמין D גם מבקר את גדילת התאים בגוף, יש לו חלק בתפקוד המערכת החיסונית, הוא מפחית דלקות ועושה עוד המון פעולות שהן קריטייות לפעילות התקינה של הגוף. הצריכה של ויטמין D במינונים הנכונים היא חשובה מאוד לאורח החיים הבריא אליו אנחנו שואפים.

ויטמין D נקרא גם ויטמין השמש לאור העובדה שאנחנו מקבלים אותו גם מחשיפה לשמש. יש כמות קטנה של ויטמין D גם באוכל שלנו, אך מרביתו מגיע מקרני השמש וחשוב להיחשף בצורה זו או אחרת לקרניה על מנת להיות בריאים. חשוב לדעת שככל שהעור בהיר יותר, כך הוא סופג כמות גדולה יותר של הוויטמין. עם זאת, בחשיפה מוגברת לשמש יש בעיתיות של קרינת UV ולכן יש להיחשף לשמש בצורה מבוקרת. יש פה פרדוקס שקשה להתמודד איתו וחשוב מאוד לשים לב לכל דקת חשיפה, במיוחד בגילאים הצעירים והגילאים המבוגרים יותר, שם לנושא יש השפעות דראסטיות.

כמות מומלצת

לגבי צריכה, לכל אדם יש את הכמות המומלצת שהוא צריך לקבל פר יום על מנת לשמור על רמה תקינה של ויטמין D בגוף. חשוב להתעדכן ולא לקחת כדורים ותוספים שלא לצורך, מכיוון שזה יכול לגרום לנזקים גדולים. גם יותר מדי ויטמין D זה לא דבר בריא וצריך לשמור על רמה טובה ונכונה לאורך תקופה על מנת להגיע לתוצאות הרצויות.

ההשפעות של מחסור בוויטמין D יכולות להיות גדולות ומשמעותיות עבור האדם הממוצע. הנזקים מתחילים מחולשה, דרך נטייה לשברים, שיניים רקובות, כאבי גב ומפרקים ועוד הרבה מאוד בעיות וצרות לא נעימות. אצל אנשים מבוגרים, חשוב מאוד לפקח על הכמות כי האוכלוסייה הזו מועדת לפורענות, במיוחד במקרים של מחסור בסידן. עם זאת, כל אחד צריך לדעת ולהיות מודע לגוף שלו ולרמות החשיפה והקבלה של הוויטמין כדי להגיע לתוצאות הרצויות.

רונן יעקב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב