דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלבי פרוייקט תמא 38 

מאת    [ 25/12/2016 ]

מילים במאמר: 751   [ נצפה 1256 פעמים ]

שלבי פרוייקט תמ”א 38? 

בר-לב | מובילים התחדשות עירונית

(נכתב על-ידי ברק בר-לב) 

האם גם הבניין שלכם יוכל ליהנות מתוכנית תמ"א 38? אם כן, אילו זכויות מגיעות לכם הדיירים? ואם הדיירים רוצים ומסכימים – מהם שלבי התהליך?

אם אתם בעלי בית שנבנה לפני שנת 1980*, ומהנדס קבע כי הבניין שלכם בנוי על פי תקן המצריך חיזוק של המבנה בפני רעידת אדמה, הרי שתזכו ליהנות מתוכנית תמ"א 38.

תיקון 2 לתקנות תמ"א 38, שנקרא 'תמ"א 38/2' (או 'פינוי בינוי', 'תמ"א הריסה' וכדו') מאפשר, בתנאים מסויימים, בעת הריסת המבנה הישן ובניית מבנה אחר במקומו, ליהנות מזכויות בניה עדיפות (שטחי מגורים, מרפסות, חניות, מעליות וחדרי ממ"ד וכו').

לא בכל בניין אפשר לקבל את כל התוספות - הגורמים להבדלים בין סוגי הפרויקטים הם שווי זכויות הבנייה, העדפת הדיירים, אילוצים תכנוניים ועוד.

מהם שלבי התהליך?  


    • גיוס גורם אובייקטיבי להנעת התהליך - ראשית, עוד לפני השלב המקדמי, אנו ממליצים להיעזר בגורם מומחה ואובייקטיבי כמונו, שיסייע באירגון הדיירים, בבחירת עורך דין מומחה בתמ"א 388 מטעם הדיירים. מארגן הדיירים יעזור גם בבחירת יזם ויתר בעלי המקצוע, ויניע עבורכם את התהליך כולו. חשוב לבחור בגורם אובייקטיבי כבר בשלב הראשון כי הוא זה שיגן על הזכויות ועל האינטרסים שלכם לאורך כל שלבי הפרויקט.
    • ארגון הדיירים - שלב זה כולל פגישות שלנו עם כל אחד מהדיירים והשגת רצון משותף של כל הדיירים לביצוע הפרויקט. אנחנו מומחים בארגון כל הדיירים, בהקשבה ובהבנה של כל בעלי הדירות, בפיזור חששותיהם וברתימתם המלאה לתהליך.
    • בירור זכויותיכם ברשות המקומית המוסמכת/ מוסד התכנון – על בסיס הידע הנרחב שיש ברשותנו, שאנו מקפידים לעדכן באופן שוטף בשינויים ובפסיקות החדשות, נרכיב עבורכם את סל הזכויות הריאלי המגיע לכל דייר (חלוקת התמורות בין היזם לבעלי הדירות השונים) כבר בשלב תכנון הפרויקט. חשוב להיעזר בגורם מקצועי מטעמכם שהינו בעל הבנה רחבה בתחום תמ"א 38, כמונו, על מנת לברר את זכויותיכם ברשות המקומית המוסמכת/ מוסד התכנון, ולא להסתמך על דיווחי היזם או הקבלן בנושא. בניית סל זכויות התואם את המציאות והחוק חשובה למניעת חוסר רווחיות וסיכונים מיותרים – הן לדיירים והן ליזם (חשוב לשמור גם על רווח יזמי סביר, על מנת שהפרויקט יעבור בהמשך את אישור הבנק המממן). הבירור יעלה לאיזה מסלול תמ"א יהיה עליכם לפנות - חיזוק ותוספות - תמ"א 38/1; או הריסה ובנייה - תמ"א 38/2.

    • החלטה משותפת של הדיירים להוציא את הפרויקט לפועל במסלול הרצוי.
    • בחירת עו"ד מקרקעין אמין ומהימן מטעם הדיירים, בעזרתנו - חשוב לבחור עורך דין מקרקעין המומחה בפרויקטים מסוג תמ"א 38, אשר ייצג אתכם אל מול היזם שייבחר, יבטיח את הגנתכם ותמורתכם, וימנע טעויות וחתימות פזיזות שעלולות לפגוע בפרויקט.
    • בדיקת התאמה ראשונית של הבניין לביצוע הפרויקט.
    • מכרז יזמים / בחירת יזם (אם כל הדיירים מסכימים על יזם אחד, אין צורך בשלב זה) - בשלב זה אנו בוחנים את כל הצעות היזמים, בשיתוף עורך דין מטעם הדיירים והדיירים, לפי פרמטרים של טיב היזם, ניסיונו בביצוע פרויקטים מסוג תמ"א 388, עמידה מוכחת בלוחות זמנים, הביטחונות שהוא מעמיד והתמורות שהוא מוכן לתת.
    • חתימה על יפוי הכח המקדמי - ביצוע בדיקות ע"י הקבלן, שמעסיק יועצים ובודקים לצורך העניין, אשר מגבשים ובונים יחד הצעה לחתימה.
    • וידוא כי כל הדיירים השותפים בעסקה הינם בעלי הדירות החוקיים המופיעים בנסח הטאבו או מיופה כוח שלהם (יש לוודא כי דירות שנמכרו רשומות על שם הקונה ולא על שם המוכר, שהוסדרו עיקולים והערות אזהרה, שכל יורשי הדירות הם שרשומים על הדירות וכן הלאה. נושאים כאלה צריכים להיות מטופלים על ידי מארגן הדיירים ועורך הדין מטעם הדיירים לפני שלב החתמת הדיירים על ההסכם).
    • הכנת ההסכם, תוך מו"מ, וחתימת הדיירים על ההסכם
    • הגשת תוכנית לעירייה
    • אישור של העירייה את התוכנית והוצאת היתר בנייה – בשלב זה מארגן הדיירים ועורך הדין מוודאים שההיתר תואם את  ההסכם שעליו חתמו הדיירים.
    • בנייה - בשלב הבנייה אנו דואגים לשמירה על זכויותיכם באמצעות מפקח הבנייה, בתשלום היזם, שמונה מטעם הדיירים. מגוון בעיות עלולות להיווצר בשלב זה ולדרוש את את התערבותנו. במקרה של תמ"א 38 במסלול חיזוק עלולים להתפוצץ דוודים או להיהרס חלקים שונים של הדירה, הבנאים עלולים להיכנס לדירה של אחד הדיירים תוך כדי הבנייה וכו'. תפקידנו לפשר בין הקבלנים ובין הדיירים ולשמור על זכויותיכם לאורך כל שלבי הבנייה.
    • קבלת טופס 4 – בשלב זה אנו מוודאים עבורכם שקיבלתם את כל מה שהובטח לכם, ושכל מה שדורש תיקון – יתוקן, לאורך  תקופת בדק ואחריות המוגדרת ותחומה על פי חוק. מאחר שדאגנו מבעוד מועד לערבויות של הקבלן, נוכל להפעילן בשלב זה, במידה שהקבלן לא מבצע את התיקונים שהתחייב אליהם.
    • . כניסה לדירות (במידה שהייתה יציאה מהדירות, בתמ"א 38 במסלול הריסה). כל אחד מהשלבים יוכל להתבצע במהירות  המירבית ועל הצד הטוב ביותר במידה שתבחרו להיעזר בשירותינו.

*לפי תיקון 4, שעתיד להתקבל, במקרים מסויימים, גם בניינים שנבנו לאחר 1.1.1980 יזכו להנות מתקנות תמ"א 38. 

 

לינק:  https://www.facebook.com/barlev38

לינק:  https://www.barlev-nadlan.co.il

לינק: https://www.barlev-nadlan.co.il/barlev1    

 

 

** האמור במאמר זה אינו מהווה חלופה לייעוץ משפטי

בר-לב | מובילים התחדשות עירונית


 


  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב