דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימוד נגינה בעידן הרשת 

מאת    [ 29/08/2016 ]

מילים במאמר: 568   [ נצפה 3598 פעמים ]

מרחבי הרשת מוצפים בנהרות מידע הכולל גם סרטוני הדרכה בכל תחום שיעלה על הדעת. מדריכים מקוונים, קורסים שונים, טריקים טיפים ושטיקים למכביר. בעבור הגולש הממוצע זהו נס נפלא. תוכל למצוא מענה כמעט לכל תחום שתרצה להתפתח בו ולרשות כל אחד עומדת מפלצת ידע אינסופית. הרי לשם כך נועדה הרשת תגידו, שיתוף מידע מקיר לקיר בין כל חלקי האנושות המחוברים לפס הרחב.

אך אליה וקוץ בה. מיהו זה שעומד בשער בריכת המידע הזו? מי יאמר לי כשחיפשתי "שיעורי נגינה בגיטרה" מה מתוך מאות אלפי התוצאות יוביל אותי למידע איכותי ולחומר שאוכל להפיק מנו תועלת אמיתית – בלימוד גיטרה לצורך הדוגמא או שמדובר בערימת מידע נחות או מסולף שעשוי אף להטעות אותי. האם מדובר בלמצוא מחט בערימת שחת? או שעלי לסמוך על אלגורימים של מנועי חיפוש שיציגו בפני את המידע האיכותי ביותר בעמוד התוצאות הראשון.

אחת ממחלות הרשת היא הקלות שבה יכול כל אדם לייצר מצגת איכותית של יכולותיו וכשרונותיו ולמכור את מרכולתו באין מפריע על הבמה שהיא לרוב גם חינמית. ומי שיתפתה לשים מבטחו באלמוני או פלוני מבלי להצליב מידע לקבל המלצות וכו' עשוי לגרום לעצמו מפח נפש רציני וכן, גם נזק לטווח הארוך. וכאן אנו מגיעים ספציפית לתחום שיעורי הנגינה. לצורך העניין אני אישית עוסק בהדרכה וייעוץ בתחום שיעורי נגינה בירושלים. לא פעם אני נתקל בסרטוני הדרכה שונים המוצעים ברשת בתחום שיעורי הנגינה. נגינה בכלי היא אומנות מורכבת הדורשת מיומנות רבה הנרכשת בתוך שנים של התמדה ואימונים. קצרה היריעה מלתאר את הגיחוך מן המחשבה שניתן ללמוד נגינה מתוך סרטון כלשהו – ויהיה המדריך מוסמך ככל שיהיה. הרי איש לא היה מעלה על דעתו ללמוד נהיגה מתוך סרטון יוטיוב.

גם הנגינה, ואם ניקח שיעור נגינה בפסנתר כדוגמא היא מיומנות נרכשת הכוללת בתוכה הפעלת יכולות רבות של האדם: מפעילות מוטורית עדינה ועד קורדינציה, שמיעה, קריאה ובשונה מקריאה רגילה, קריאת תוים ותרגום סימולטני שלהם לפעולות מורכבות.

טכניקת הנגינה – והדבר נכון לכל כלי שהוא בין אם נגינה בגיטרה , שירה, נגינה בחליל או כל כלי אחר, יש לה דיסיפלינות מקובלות אך גם צד אינדיבידואלי שהוא שונה מאדם לאדם. לימוד נגינה אחראי ומקצועי חייב לקחת בחשבון את התלמיד הספציפי: את גילו, יכולותיו, המבנה הפיזי שלו, נטיות ליבו ועוד ועוד. הלימוד הוא גם חוויתי ומבוסס על קשר אישי הנוצר בין תלמיד למורהו. כל מי שלמד נגינה שנים רבות יספר שאת הקשר עם המורה לנגינה הוא לא ישכח ולרוב מדובר בחווייה שנשארת איתנו לטוב ולרע לכל החיים.

בראיה מקצועית, כמורה לפסנתר מובן כי הצעות שאני נתקל בהן ברשת ללימוד נגינה מתוך סרטון הדרכה נראות לי כמו שרלטנות וצר לי כי אני נתקל לא פעם בצעירים רבים המתפתים ללימוד עצמי של נגינה ומקנים לעצמם הרגלים טכניים שקשה מאד לתקן אחר כך.

נתקלתי בתלמיד לגיטרה שלמד לנגן עשרות שירים ואקורדים מתוך סרטון הדרכה שהיה בו מידע מסולף ממש. מידע שאת חלקו התלמיד פירש באפן מוטעה וחלקו היה שגוי גם במקור. התוצאה שאותו תלמיד השריש אופן נגינה שגוי של חלק מהאקורדים וכשהגיע לבסוף ללמד אצל מורה, היה לו כמעט בלתי אפשרי לשנות את אופן הנגינה.

לאלה השואפים להתפתח בתחום המוזיקה בארץ בין אם ילדים צעירים או בוגרים, עומדות אפשרויות רבות רובן מצויינות לקבלת הדרכה מקצועית וראויה. ישראל מוצפת ממש במוזיקאים מוכשרים ומיומנים, חלקם בוגרי אקדמיות למוזיקה ,חלקם עם תעודת הוראה בתחום זה. בין אם אתם מחפשים מורה לפסנתר , מורה לחצוצרה או מורה לסקסופון, בירור קצר ברשתות החברתיות או אצל מכרים יוביל אתכם להמלצות על מורים טובים. כי הרשת מציעה אינספור אפשרויות – אך יש תחומים בהם עדיף להיות שמרן ולעשות שימוש ב"לוטק" במקום ב"הייטק".

אביב גרשון 


הכותב הוא מחנך במסגרת המרכז הירושלמי ללימוד נגינה


info@jerusalem-music.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב