דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להגיע מוכנים לקראת הריון ולידה 

מאת    [ 03/08/2016 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 2186 פעמים ]

בכדי להבטיח את הצלחת הריון ולידה, גם בקרב נשים צעירות ובריאות, יש להתחיל בהכנות עוד בטרם הכניסה להיריון באמצעות שינוי הרגלי חיים ותזונה. ההכנה כוללות בין היתר את האמצעים הבאים:


    • בניית תוכנית עם רופא נשים - החלטתם להיכנס הריון ולהביא ילד לעולם? קודם כל ועוד בטרם הכניסה להריון כדאי למצוא רופא נשים מומלץ, שעימו את מרגישה נינוחה ובטוחה. גשי אליו לבחינת היסטוריה רפואית, לביצוע בדיקות מקדימות, ולהכנת תוכנית הכנה לקראת ההיריון המותאמת למצב פיזי ובריאותי.
    • בדיקות סקר גנטיות - במיוחד לפני הריון ראשון חשוב לערוך בדיקות סקר גנטיות המאתרות פגמים גנטיים אצל האישה והגבר, וכן מהחיבור הגנטי של בני הזוג.
    • נטילת חומצה פולית - על פי המלצות משרד הבריאות מומלץ ליטול חומצה פולית שלושה חודשים בטרם כניסה להריון, ולמשך שלושת חודשי ההיריון הראשונים. חומצה זו תורמת להפחתת סיכויי מומים בעובר שמקורם במערכת העצבית.
    • מערכת חיסונית - בטרם ההיריון כדאי לבחון את מערכת החיסון של האישה, ובאם יש בה גורמים העלולים להשפיע לרעה על העובר. כמו כן, יש לבדוק אם חסרים לאישה חיסונים שאי קיומם עלול לחשוף את התינוק והעובר למחלות וזיהומים שונים, ויש לבצע חיסונים אלו בטרם ההריון.
    • טיפולי שיניים - בתקופת ההיריון נשים רבות נוטות לרגישות בחניכיים ובשניים. לכן מומלץ לגשת לרופא השיניים כדי לקבל תדריך למניעת סיבוכים ודלקות, ולבצע כל טיפול נחוץ.
    • להגיע למשקל תקין - עודף משקל או תת תזונה עלולים להקשות על כניסה להריון ואף לגרום לסיבוכים במהלך הריון ולידה עצמם.


פעילות גופנית מומלצת עבור הריון ולידה

 

עקב דעות קדומות ותפיסות שגויות נשים רבות נוטות לחשוש מפני פעילות גופנית במהלך הריונן. זאת בעוד שפעילות גופנית מתונה הינה במרבית המקרים חיונית להתפתחות תקינה של הריון ולידה. יחד עם זאת, הפעילות נדרשת להתאים לאורח החיים הקודם ללידה והכניסה להריון, וזה אינו הזמן הנכון להעלות באופן קיצוני את רמת הכושר. ואולם, גם לאישה שלא שמרה על כושר גופני עדיין מומלץ לבצע פעילות גופנית מתונה, כמו הליכות קלות או השתתפות בחוג ייעודי לנשים בהריון.

 

להיות קשובות לגוף

 

בין אם עשית כושר בעבר או שלא, ביצוע נכון של פעילות גופנית במהלך הריון דורש ממך להיות קשובה לגוף ויכולותיו. כך למשל, מי שרצה בכל בוקר 2 קילומטרים וכעת חשה שמאמץ זה קשה לגופה, צריכה להפחית את המרחק ואת קצב הריצה למידה נוחה שאינה מקשה על הגוף. הדבר כולל הימנעות התנשפות יתר, מדופק יותר מידי מהיר, ומעלייה גבוהה מידי של טמפרטורת הגוף. כמו כן, במהלך פעילות גופנית יש להרבות בשתיית מים ולאזנה עם תזונה מתאימה השומרת על רמת קלוריות וסוכר נאותה.

 

פעילות גופניות מומלצות

 

במהלך ההיריון יש להימנע מפעילות גופנית שעלולה לגרום לאיבוד שיווי משקל, לפגיעה או טראומה, כמו משחקי כדור, הרמת משקלים כבדים או רכיבה על סוסים. מנגד, פעילויות גופניות מומלצות בהריון יכולות להיות הליכה, ריצה או שחייה, וכן יוגה, פילאטיס ייעודי להריון, ואף הרמת משקולות קלות ורכיבה על אופניים.

 

בחסות פורטל הרפואה שאל את הרופא




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב