דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניה ירוקה לא רק פופולארית אלא גם יעילה 

מאת    [ 13/07/2016 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 1931 פעמים ]

פעמים רבות, כששומעים על שיטות בניה אלטרנטיביות, תוהים למה הכוונה. בדרך כלל, מדובר בבניה שמותאמת לימינו, כך שהאנשים יכולים לחיות במבנים שעשויים מחומרים מודרניים העונים על הצרכים שלנו היום ומשתלבים גם עם תנאי הסביבה. כאשר חיים בארץ חמה, למשל, מנסים להגיע למיצוי טוב כל האפשר של זרימת האוויר הטבעית כך שתנוצל טוב יותר לקירור ומיזוג החללים, או לניצול מיטבי של אור השמש בכל זווית שהיא כדי להאיר בכמה שפחות חשמל את החדרים, או להפך, להצליל את החלונות כדי שהשמש לא תלהט. כמו כן, משתדלים להקל על ההליך בשיטות חדשניות של בנייה קלה, שמייתרות את כל ההליך המסורתי של חפירה ויציקת יסודות לעומק, בניית שלד הבניין מלבנים ומלט, בניית הקירות וטיוח והנחת תשתיות, הוצאת פסולת בניין רבה מהחומרים שבהם משתמשים לצורך זה ותוך כדי כך זריעת הרס רב באתר הבנייה שאחר כך יש לשקמו.

בניה ירוקה חוסכת לסביבה

בניה ירוקה מתחילה, אם כך בתכנון אדריכלי נכון ונבון של תנאי הסביבה שבזכותם אפשר לבנות בית שישתלב בה ולא יכפה עצמו עליה ועל משאביה. זה כולל גם את תכנון המבנה שנעשה גם מחומרים קלים, חזקים ויציבים שגם מסייעים יותר לבידוד נכון תרמית, וגם לבידוד מרעש וממשקעים ושאר פגעי האוויר. את המבנה בונים בשיטות הטרומיות החדשניות במפעל שמייצר אותו בצורת מבנה מודולרי שמגיע לשטח מורכב כמעט לחלוטין, תלוי בגודלו ובמבנהו. בניה ירוקה כזאת נזקקת לתשתיות אמנם אבל ללא חפירת יסודות. יוצא מכך שגם הבניה של המבנה במפעל וגם הנחת התשתית אינן יוצרות פסולת רבה ואינה עושה שימוש בחומרים מזהמים של הסביבה שאינם מתכלים.

חומרי בניה קלה

בניה קלה, שהיא גם בניה ירוקה, משתמשת בחומרים יציבים כמו אלומיניום וסגסוגות ממנו, שמצטיינות בעמידות רבה ובמשקל קל. זה מאפשר לבנות מבנים שלמים של פנלים מבודדים, פנלים מאלומיניום או כל מסגרת אחרת מחומרים תעשייתיים שפותחו במיוחד כדי לחסוך זמן ועלות יקרה לבונים. היתרונות הגדולים של בניה ירוקה הם גם אלה שמאפשרים לבנות מהר ובכך לקצר תהליכים, וגם בצורת ההנחה של המבנים בשטח כדי להרכיב אותם. ככלל, ככל שנמצאים פחות בשטח גם פחות מבזבזים משאבים משום שברור שהם הורכבו בצורה יעילה במקום סטרילי ויעיל יותר לפני השלב הסופי.

מה אפשר לבנות בבניה ירוקה?

שיטת בניה זו מתאימה כמעט לכל דבר. חדרים ממוגנים יצטרכו אמנם לבנות עדיין בשיטה המסורתית ויש אפשרויות להוסיף חדרים כאלה לפי חוק גם למבנה קל וירוק, אולם רוב הבית על השלד והקירות שלו יהיו בנויים מפנלים שלהם נוספו לוחות, פלטות גבס מדויקות בין פרופילים מאלומיניום או מסגרות, חומרים קלים שמחזיקים מעמד במשך שנים משום שבהם גמישים יותר ליצור מהם כל מה שצריכים ולכן גם יעילים וחסכוניים יותר מבחינת החומר והעלות.

אלי גולד - כתיבת תוכן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב