על הרצף הרובוטי
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

על הרצף הרובוטי 

מאת    [ 04/06/2016 ]
מילים במאמר: 372   [ נצפה 1594 פעמים ]

 
 

כשמסתכלים על תעשיית הרובוטיקה העולמית בעשרות השנים האחרונות דבר אחד בולט במיוחד; דבר אחד מעכב את התעשייה, וזה שאין רצף. לא ברור איך רובוט לכיסוח דשא יהפוך לרובוט במובן של אסימוב. נכון שיש מוטיבציה לשכלול הרובוט, אבל עד גבול די נמוך, ממנו אין טעם לשפר. הקפיצה לרובוטים שעושים עוד עבודות, עצומה,אם לא אין סופית. כנ"ל לרובוט לניקוי שטיחים. או סתם רובוטים בקו ייצור. כך התעשייה בכללותה איננה משקיעה ברובוטיקה כמו שניתן לצפות כי אין אופציה לשיפור רציף. כך השוק החופשי, לא פעל בצורה מסיבית ברובוטיקה, כי לא היה סיכוי לעשות כסף טוב. כך הרובוטיקה לא התקדמה באופן שניתן היה לצפות.

 

בתחומים אחרים, נכון שהיו במדע ובתעשייה קפיצות גדולות. אבל השיפור בתעשייה במוצרים הוא בד"כ בעל אופי רציף. המחשב השתכלל בצורה די רציפה. כל מחשב חדש הוא שכלול קטן (יחסית) של איזשהו מחשב קודם.

 

לדעתי ניתן לבנות בצורה מלאכותית רצף רובוטי. למשל בואו נסתכל על רובוטים בשלט רחוק באתרי בניה. כבר קיום ניתן לבנות רובוט שיופעל על ידי אדם, ויעשה עבודות שונות באתר הבניה. ככל שהרובוט ישתכלל הוא יעשה עוד עבודות. ובמהרה יהיה מספיק עצמאי כדי שהאדם המפעיל יוכל לנהל 2 רובוטים במקביל כמו במשחקי וידאו (וזו עבודה מעניינת ביותר למפעיל). אח"כ הוא יוכל לנהל 5 רובוטים במקביל, מה שבהרבה יותר משתלם כלכלית. כך יוצר רצף לרובוט משוכלל ואוטומטי יותר ויותר.בענף הבניה מסתובבים  טריליוני דולרים בשנה, שבצורה זו יירתמו לקידום הרובוטיקה. 

 

 

 

לסיכום,ניתן לייצר רצף רובוטי (ואולי כמה). זה המפתח האמיתי לשיפור בתחום.

 

 

הערה: רצף שלא נקשר לתעשיה בעלת טריליוני דולרים, , סיכוייו באמת לעשות את העבודה, אפסיים. רק טריליוני דולרים, ברקע, יעשו את העבודה. ניתן לשער שמסתתרים רצפים רבים בתחומים שונים. יש לזהות אותם. לאפיין אותם. מחובת  האקדמיה והממשלה, וגופי המחקר השונים, לטפח אותם, תוך כדי התערבות כספית וארגונית. כמובן שהשוק עצמו הוא שיניע לאורך הרצף. צריך רק להזכר איך רצפים כאלה בוצעו לא בדיוק במודעות והדגשה של מושג הרצף. רצף מזעור הרכיבים האלקטרונים לדוגמא. ועוד דוגמא, רצף שכלול המחשב האישי. 

 

בשלב ראשון יש לעורר מודעות לנושא באמצעות מאמרים מדעיים. לעורר התלהבות וענין.  בשלב הבא יש לשכנע אוניברסטאות, גופי מחקר, קרנות, גופים ציבוריים, וספציפית גופים ממשלתיים, להשקיע ברצף ספציפי זה, או אחרים. ואז להפנות זרקור עצום, ליצור את נקודת ההתחלה של הרצף, ולדרבן את השוק, להתחיל לנוע.  

מוטי ריקלין

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב