דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 טיפים איך לעשות נטוורקינג נכון 

מאת    [ 18/04/2016 ]

מילים במאמר: 933   [ נצפה 4570 פעמים ]

אנו חיים בחברה הבנויה מקשרים בין אם הם חברתיים או עסקיים. התיאורטיקן אלפרד אדלר מאמין כי הרמה הגבוהה של שיתוף פעולה ותרבות חברתית לה אדם זקוק לשם קיומו, דורשת מאמץ חברתי. כלומר, לא משנה כמה כישרון, יכולת או ניסיון יש לנו, אם לא נשתמש בהם בקונטקסט חברתי, לא נשיג את המטרות שהצבנו לעצמנו בחיים. עלינו להיות בעלי תושייה וליצור קשרים שיוכלו לממש את מטרותינו. הנה עשרה טיפים שיתנו לכם כרטיס כניסה מעולה לעולם הנטוורקינג.

1. תתחילו עם אנשים שאתם מכירים- תצרו קשר עם חברים ותיקים, חברים מהצבא, אנשים שלמדתם בתיכון או ביסודי. זה יכול להיות קרש קפיצה מעולה, משום שיש לכם הכרות מוקדמת איתם והם אוכלוסיה שעדיף ל"השתפשף" איתה לפני שאתם עושים נטוורקינג עם אנשים שאתם לא מכירים.

2. תאתרו את הנטוורקינג שלכם- כאנשי מקצוע, הזמן שלכם חשוב. לכן חשוב שתהיו בעלי הבחנה וסלקטיביים, כל שעליכם לעשות הוא לגשת למישהו בביטחון, הושיטו את היד והציגו את עצמכם. זה לא קל אבל אם אתם מאמינים בעצמכם ובייחודיות שלכם, זה פשוט! וככל שאתם עושים את זה יותר, זה נהיה יותר קל ולא מפחיד. אם אתם עוד לא מרגישים בטוחים בעצמכם, אל תראו זאת לאנשים איתם אתם מעוניינים לעשות את הנטוורקינג. תקרינו ביטחון עד שהביטחון יהפוך לדרך חיים- "זייפו את זה עד שאתם עושים את זה". דרך נוספת שיכולה לעזור לכם, הוא לשים את אותם אנשים במרכז ולתת להם להרגיש בנוח, דבר זה יגרום לכם להרגיש חזקים ובסופו של דבר, יוביל אתכם למקום הנכון בקשר שלכם עם אותו אדם.

 3. הכינו נאום המעלית שלכם(EFS)-  נאום מעלית הוא פרסומת אישית שמטרתה להגדיר בין שלושים שניות לשתי דקות מי אתם, מה מייחד אתכם, ומה אתם מציעים. בפרק זמן זה, עליכם לעניין את האדם השני ולתת לו ערך מוסף, כאשר בסוף השיחה, תחליפו כרטיסי ביקור או תקבעו פגישה עתידית.

לדוגמא: "שמי דניאל, אני בוגרת תואר שני במנהל עסקים. כיום אני עושה שיתופי פעולה עם עסקים, אנו  מסייעים אחד לשני ומגדילים את רווחינו כתוצאה משיתוף הפעולה ההדדי. אני מעוניינת  לפתח את המיזם שלי ולעשות שינוי תפיסתי בעולם העסקים. אשמח אם נוכל לקבוע פגישה בנושא כדי להסביר לך יותר לעומק על המיזם המצליח".

 4. למדו את אמנות שיחת החולין- זאת הזדמנות בשבילכם לקבל תחושה מהאחר, ועבורם כדי לקבל את התחושה שלכם. ניתן לומר ששיחה היא כמו סולם, כאשר שיחת החולין היא השלב הראשון. זה בסדר אם זה לא מרגיש טבעי בהתחלה, זאת מיומנות שצריך ללמוד ולתרגל. אחד הדברים החשובים שצריך להיות בשיחת חולין הוא לחייך, להיות בטוחים בעצמכם וביכולות שלכם (ולהיזהר לא להיות שחצנים), להקשיב לאדם השני. שנית, חפשו עוגן כלומר, חפשו מה משותף בניכם, אם זה תחומי עניין, חברים, בתי ספר, או חוויה משותפת. ברגע שמצאתם את הדבר המשותף בניכם, הצלחתם ליצור חיבור טוב ויציב. לאחר מכן, תחשפו משהו על עצמכם שקשור לאותו עוגןכדי ליצור דו שיח ולא רק חד כיווני. כלומר, אתם חייבים לתת קצת כדי לקבל משהו בחזרה.אל תפסיקו לשאול שאלות כדי ליצור כימיה ולקבל מידע רלוונטי על מנת שבסופו של דבר, הוא יהיה חלק מרשת הנטווריקנג שלכם.

 5. אל תפחדו ללכת עמוק יותר-  אם השיחה שלכם נשארת על החצי התחתון של הסולם, אתם מסתכנים משום שכך לא תגרמו לו לחשוב עליכם לאחר השיחה. אתם אמורים לתת ערך מוסף וייחודיות לשיחה כדי שיזכרו אתכם, לכן חשוב לדבר קצת יותר לעומק אם זה קשור לאותו עוגן או לכל מטרה שאתם מכוונים אליה.

 6. לחשוב שתי שניות לפני שאתם מדברים- בשיחה רגילה, זה נפוץ לבנות זרימה לשיחה כדי שלא שתהיה שתיקה מביכה. אבל כאשר אתם כל הזמן חוששים, אתם בעצם לא מקשיבים לאחר, ויהיה לכם קשה להגיב בצורה אינטלקטואלית ונכונה. זה לגיטימי לקחת שנייה או שתיים כדי לחשוב על מה תגובתך.אל תדאגו, אם אתם חושבים שהאחר ירגיש את זה, הוא לא! בסופו של דבר, כאשר תגידו משהו אינטליגנטי, זה יהיה שווה את זה.

 7. "איך אני יכול לעזור לאדם הזה?" ולא "איך הוא יעזור לי?"- אחת הטעויות הגדולות של אנשים בכל הנוגע ליצירת רשת נטוורקינג, היא שהם חושבים קודם על איך השיחה תתרום להם. לכן, תנסו לשנות את תפיסה זו, תחשבו קודם כל איך אתם יכולים לעזור לאדם השני. כתוצאה מכך, הם ירצו לעשות את אותו הדבר בשבילך. לסיכום, מילת הקסם היא "עזרה הדדית".זה אולי נשמע מוזר בהקשר לעולם העסקים, אבל זה עובד!

 8. גלו מי מכיר את מי- במהלך שיחות הנטוורקינג שלכם, תבררו מה אותם אנשים עושים למחייתם, מה התחביבים שלהם, כמו גם בני הזוג שלהם, חברים ומשפחה. מידע זה עשוי להיות מועיל עבורכם ליצירת רשימה, כדי שלא תאבדו מידע שיכול להיות רלוונטי בעתיד. לדוגמא: נפגשתם עם חבר מהעבודה בסופר ותוך כדי שיחה אתם מגלים שדודה שלו היא המורה הכי טובה בארץ לאנגלית. מספר שבועות לאחר מכן, האחיינית הקטנה שלכם מספרת שיש לה בגרות חשובה באנגלית והיא לא מרגישה שהיא תעבור. תוכלו להתקשר לאותו חבר ולשאול האם הוא יכול לקשר אתכם לדודה שלו. סביר להניח שתקבלו תשובה חיובית ואפילו הנחה לשיעורים.טיפ נוסף, בעיקר למופנמים שבניכם, תמצאו את האנשים שכבר יש להם רשת נטוורקינג, תתחברו לאנשים מוחצנים שקל להם להתחבר לאחרים וליצור את אותה רשת קשרים. הם בסופו של דבר יוכלו להכיר לכם אנשים שמתאימים לאותם תחומי עניין ומטרות כמו שלכם. כמו שציינו בטיפ מספר 7- התפיסה הנכונה היא, עזרה הדדית! לכן אנשים יהיו שמחים להכיר לכם אנשים מהמעגל שלהם.

9. להחליף כרטיסי ביקור- אם השיחה עוברת כמו שצריך, על תתביישו להחליף כרטיסי ביקור ולכוון לפגישת המשך. לדוגמא: "אני שמח שדיברנו, אתה נראה כמו אדם בעל ידע רב ואני מאמין שנוכל לעבוד ביחד בעתיד, מה דעתך שנמשיך את השיחה בקרוב?".

 10.  מעקב- אחרי שלקחתם את כרטיס הביקור וסוכם שתהיה פגישת המשך, אל תשכחו ממנו! תמצאו דרך לשמור על קשר עם רשת הנטוורקינג שלכם.לדוגמא: אם אתם רואים מאמר, סרטון או אירוע שיכול לעניין מישהו מרשת הנטוורקינג שלכם, תשלחו לו את הפרטים. כך הם ירגישו שהם עוד ב- Top of mind שלכם. בנוסף, תוכלו לעקוב אחר ימי ההולדת שלהם ולשלוח להם ברכה יפה באותו יום.

 

כל הזכויות שמורות ל- Daniel Biz-bru 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב