דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיקור סיני בהריון 

מאת    [ 14/04/2016 ]

מילים במאמר: 538   [ נצפה 2336 פעמים ]

 

זמן ההריון הינו זמן של צמיחה ושינויים בהיבטים הריגשיים והפיזיים. כל שינוי באופן כללי ושינויים כאלה בפרט יכולים לגרום להופעתם של סימפטומים ותופעות גופניות שונות. תרופות מרשם או תרופות בכלליות אינן ניתנות לרוב לנשים במהלך תקופת ההריון וזאת בשל העובדה כי הן עשויות לעבור ולהגיע אל העובר, מה שבהחלט לא היינו רוצים שיקרה. דיקור סיני (אקופונקטורה) הוא אחד מטכניקות הטיפול של הרפואה הסינית. מדובר בכלי טיפולי טבעי, יעיל ובטוח היכול לשמש כתחליף ממשי וראוי (שלא לדבר על טבעי ובטוח) לאותן תרופות במהלך ההריון ובכך לטפל באם לעתיד. 

איך הדיקור הסיני יכול לעזור לאישה ההרה?

אי נעימות ושאר תחושות הקשורות למערכת העיכול - לרוב, יעדיפו הנשים במצבים שכאלה טיפול בדיקור סיני (אקופונקטורה) על פני נטילת תרופות. תופעות ידועות הכתופעות המלוות את מרבית הנשים בהריון כמו לדוגמא: בחילות או הקאות הקשורים לבחילות הבוקר השתפרו באופן ניכר בקרב נשים הרות אשר עברו טיפולים בדיקור סיני. מרבית הנשים דיווחו על שיפור כבר בתום הטיפול הראשון. פרט לכך, יכול הדיקור הסיני לעזור ולסייע באופן יעיל בטיפול בתופעות כמו צרבות ועצירויות. 

עובר במצג עכוז- אחת מהדרכים בהן פועל הדיקור הסיני הוא באמצעות הרפיית שרירים. הרפייה שכזו של השרירים באזור הבטן והרחם במאפשרת תנועתיות טובה יותר ברחם מה שעשוי לגרום לעובר לנוע, להסתובב ולהגיע למנח התקין ברחם. 

כאבים ונפיחיות -  האקופונקטורה (דיקור סיני) ידועה כמטיבה ומטפלת בכאב. פעולה זו עשויה לגרום להפחתת הכאבים באזור האגן והגב התחתון. פרט לכך, יכולה האקופונקטורה להטיב במצבי נפיחות שונים כמו נפיחות ברגליים. מצבים שונים אחרים של כאב המאפיינים נשים הרות במהלך השליש השני והשלישי של ההריון כמו לדוגמא: כאבים במפרק כף היד (תסמונת  התעלה הקארפלית), עשויים גם הם להשתפר באופן ניכר באמצעות טיפול בדיקור סיני.  

קשיים הקשורים לשינה (אינסומניה) וחולשה גופנית - דיקור הסיני הינו כלי יעיל מאוד בטיפול והפגת מתח ובכך יכול לסייע לאישה ההרה לשמור על רוגע ושלווה ובנוסף, ולשפר באופן ניכר את איכותה של השינה. יתר על כך, הדיקור הסיני ידוע כתורם בהתחזקות  ושיפור רמת האנרגיה הכללית בגוף ובכך עשוי להביא את האישה ההרה להתמודד טוב יותר עם דרישות גופה במהלך ההריון. 

חרדה, מתח או דכאון - אחת העובדות המפורסמות והידועות של האקופונקטורה (דיקור הסיני) היא הפחתת רמות המתח והחרדה, מה שיסייע גם במהלך ההריון. בנוסף, תופעת הדכאון, הפוגעת באחוז ניכא מהנשים שבהריון עשוי אף הוא להשתפר באופן ניכר בעקבות טיפול מוצלח בדיקור סיני.

קיצור משך צירי לידה וזירוז לידה באופן כללי - האקופונקטורה יכולה לשמש כלי נהדר להכנתה של האם לעתיד לשלב הלידה. הדיקור הסיני ידוע כמשפר את סירקולציית הדם בגוף ובכך עשוי לסייע לאם הטרייה בכמות החלב שלה להנקה.

קיימים היבטים ונושאים אחרים נוספים הניתנים לטיפול באמצעות האקופונקטורה לאחר הלידה. דוגמא למצבים שכאלה הם: דיכאון אחרי לידה, בעיות הקשורות בהשתנה, התכווצויות בבטן, איבוד שיער, דימומים, חום, הזעות לילה ודלקת בשדיים (מסטיטיס).

במאמר זה הבאתי רק חלק מין הנושאים בהם הדיקור הסיני עשוי לסייע לך לעבור את תקופת ההריון באופן החלק והטוב ביותר, תוך כדי תמיכה בבריאות טובה יותר. אך עם זאת, עליך לזכור כי קיימים מטפלים רבים בשוק, חלקם מקצועיים פחות ולכן בעת חיפושיך אחר מטפל בדיקור סיני, בידקי כי אכן מדובר במטפל מוסמך שהינו חבר באגודה הישראלית לרפאה סיני ווכי הוא בעל ניסיון בטיפול בנשים בהריון. 

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


מטפל בדיקור סיני


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


אתר: www.acufamilyclinic.com 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב