דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דרך הכסף 

מאת    [ 15/03/2016 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 2744 פעמים ]

איזה כיף זה להתקדם לאט ממשרה אחת לאחרת רק על מנת לגלות כי כל מעבר מתפקיד בחברה אחת שבה עבדתם רק לוקח אתכם עוד יותר קדימה אל המקום שבו אתם מרגישים הכי נוח לעבוד, עד שאתם לבסוף מוצאים את עצמכם עובדים בחברה שבה מעריכים את כל סט הכישורים שלכם ומעניקים לכם תפקיד בכיר עם כל התנאים שמפנקים שנלווים לכך.

אנשים רבים כבר לא נמצאים כמו פעם באותו מקום של עבודה במשך של עשרות שנים עד ליום של הפרישה, אלא אם הם לא בעלי אלטרנטיבות רבות או שפשוט התנאים ויכולת הקידום הם דבר משמעותי באותה חברה, ומה שנוצר מנדידה זו בין מקום עבודה אחד לאחר הוא חוסר מעקב לגבי כספי הפנסיה שנותרים בקופת החיסכון הקודמת בזמן שכסף חדש החל להצטבר לו בקופה חדשה שנפתחה על ידי המעסיק החדש.

בכל הנוגע אל אותם כספים אבודים משרד האוצר החליט לאפשר לכל אדם להיכנס אל האתר המיועד לכך ולבצע איתור של הכספים שהתפזרו להם עם השנים על מנת לנסות ולאחר את הכספים עם הבעלים החוקיים שלהם. איך זה עובד? המשיכו לקרוא ותדעו מידע חשוב לגבי הכסף של הפנסיה של כל אחד מאיתנו.

 

נעזרים באתר משרד האוצר

ברבות השנים עלה אל תודעת הציבור העניין כי מיליארדי שקלים של כספי חיסכון של האזרחים במדינה נמצאים אצל חברות הביטוח השונות, חלק בשל חוסר המידע של בעלי החסכונות וחלק בשל מדיניות של חברות אלה לגבי מסירת מידע רק לבעלי החיסכון ולא ליורשים שלו. מה שנוצר הוא מצב שכדי לאתר כספים אבודים משרד האוצר העלה באתר שלו מקום שבו מקלידים פרטים מזהים שלאחר מכן ניתן לראות אלו חסכונות קיימים על שם אותה תעודת זהות שהוקשה. באופן זה מקבלים מידע בסיסי לגבי הדרך הארוכה למציאה של הכספים מול חברות הפנסיוניות הקיימות בארץ.

למה הדבר דומה? למעקב אחר שבילים של פירורי לחם שבסופם לא תמיד מוצאים את הדרך אל הכסף אלא עוד ועוד דרכים עקלקלות שמצריכות סבלנות ואיתור של מסמכים שנועדו להוכיח את הבעלות על כסף זה. יש לא מעט טרוניה בקרב יורשים ובעלים חוקיים של כספים פנסיוניים שלא מקבלים את המידע בצורה הראויה, ומרגישים כי מערימים עליהם קשיים מיותרים בדרך לשחרור הכספים לקופת חיסכון אחרת או לחשבון הפרטי שלהם. כרגע נראה כי הטקטיקה אינה הולכת להשתנות, ומי שמעוניין לחפש אחר כסף של חסכונות נעלמים יזדקק לעזרה מקצועית או להרבה סבלנות בדרך לקבלת הכסף לידיו החוקיות.

מטרתי בכתיבת המאמרים היא לספק ביקורת צרכנית נוקבת הנוגעת לתפעול של שירותים ומוצרים ישראליים שונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב