דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור בית אבות להורים 

מאת    [ 28/01/2016 ]

מילים במאמר: 683   [ נצפה 4442 פעמים ]

אתם מבינים שאין ברירה אחרת. אדם היקר לכם מתקשה להתנהל באופן עצמאי ואתם מעוניינים להעביר אותו למסגרת גריאטרית כלשהי. הנקודה המרכזית שצריך לקחת בחשבון היא שבישראל יש כיום מספר לא מבוטל של בתי אבות, הנבדלים ביניהם בלא מעט פרמטרים. לכן, חשוב להשקיע מאמצים לא מבוטלים בבחירת בית אבות איכותי, השקעה שכמעט תמיד מוכיחה את עצמה כנכונה.

רמת התפקוד של הקשיש

לכל קשיש יש רמה תפקודית שונה, אשר המוסד הגריאטרי צריך לספק עבורה מענה. קשישים אשר הרמה התפקודית שלהם גבוהה אך זקוקים לסביבה תומכת ומוגנת, יבחרו בוודאי במוסד לדיור מוגן. בתי האבות עצמם כוללים לרוב מספר מחלקות, אותן חשוב לסקור טרם הבחירה - מחלקת קשישים עצמאיים, קשישים סיעודיים, תשושי נפש וכיוצא בזה.

לגבי כל אחת מהמחלקות האלה, חשוב לראות מה מספר הדיירים שהיא יכולה לארח. זאת ועוד, יש לבחון את סל השירותים שמציע המקום, מתוך מטרה להביא להתאמה מלאה לצרכים של הקשיש הספציפי. קשישים סיעודיים זקוקים לצוות של מטפלים אישיים, לדוגמא, בעוד שאצל קשישים תשושי נפש נדרשות מסגרות סיוע פרטניות אחרות. בכל מקרה ומקרה, בתי אבות המציעים מעטפת שירותים רחבה עבור הדיירים, כולל פעילויות חברתיות בשעות הפנאי, צריכים לקבל עדיפות. אסור לשכוח שהקשיש יימצא בבית האבות לכל אורך היום, ובהיעדר משפחתו הוא עלול להשתעמם ולסבול מבדידות.

רישיונות והיתרים

כשבוחרים בית אבות, אסור להתפשר על האיכות. בשנים האחרונות שמענו, למרבה הצער, על מספר בתי אבות שהתגלה שאינם עומדים בדרישות בסיסיות (למשל, רמת ההיגיינה), ולכן מסכנים את חיי המבוגרים. כדי להוציא תרחישים מסוג זה מחוץ לתחום, חשוב לוודא שבית האבות מחזיק ברישיון תקף של משרד הבריאות ומשרד הרווחה, כמו גם נמצא תחת פיקוחם בכל עת. רישיונות אלה יבטיחו שבית האבות עומדים בתנאי היגיינה, תברואה ובטיחות אש, מתפעל את המטבח שלו באופן הנדרש וכיוצא בזה.

בשום פנים ואופן אל תשכנו את האדם המבוגר בבית אבות שאינו יכול להציג רישיון פעילות תקף. מעבר לסכנה העומדת עבור אלה המתגוררים בו, מרחפת כל העת סכנת הסגירה של המקום, והרי תפעול בית אבות ללא רישיון היא עבירה פלילית. קשישים רבים סובלים מקשיי הסתגלות, כך ששינוי מקום המגורים שלהם, לאחר סגירה של בית האבות בו דרו, אינה דבר פשוט כלל וכלל.

בחינת תנאי המגורים

בחירה של בית אבות לא יכולה להתבצע מבלי שמבקרים בו באופן ישיר. חשוב להתרשם מהאווירה השוררת במקום, מרמת הסדר וההיגיינה שלו ואפילו מהיחס של הצוות המקצועי. הסקירה הזו חייבת לכלול בתוכה בחינה של חדרי המגורים, למעשה ה"בית" החדש של הקשיש.

יש לבחון, בהקשר הזה, מהי רמת האבזור של החדר, כמה קשישים מתגוררים בו ואילו תשתיות כולל החדר. כדי להקל על האדם המבוגר, למשל, מומלץ להעדיף בתי אבות הכוללים שירותים ומקלחת פרטיים בכל חדר. מעבר להתרשמות הפיזית, מומלץ לשוחח עם דיירים המתגוררים בבית האבות, לגבי תנאי המגורים והחוויה שלהם, כשהמלצה אחרת היא "לתחקר" גם את הצוות המקצועי של בית האבות.

המיקום כן קובע

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת בית אבות הוא המיקום הספציפי שלו. ניתן לחלק זאת למספר היבטים. ראשית, המיקום צריך להיות קרוב ככל האפשר למשפחתו של האדם המבוגר, מה שכמובן יקל עליהם לבקר את יקירם. ניתן בהחלט לשקול בחיוב שיכון של הקשיש באזור שהוא מכיר, מה שיקל על ההסתגלות שלו למקום.

סוגיה משמעותית אחרת היא רמת הנגישות של בית האבות. עקב העובדה שייתכן מאד שהאדם המבוגר ירצה לעזוב בנסיבות מסוימות את בית האבות למספר שעות – למשל, לצורך סידורים אישיים – מומלץ להעדיף בתי אבות הנמצאים במיקומים מרכזיים בערים, כמו גם סמוך לאפיקי תחבורה ציבורית. בתי אבות שמספקים שירות הסעות לקשיש, כאשר הוא זקוק לו, נחשבים למומלצים.

ההיבט הכלכלי של השהות

בתי אבות נבדלים ביניהם גם בתג המחיר שהם דורשים עבור שהות האדם המבוגר. מכיוון שמימון בית האבות אינו משימה פשוטה עבור לא מעט משפחות, יש לבחון מהו מחיר השהות בבית האבות, כמו גם לבחון את תנאי התשלום הספציפיים: תקופת השהייה, חלוקת התשלומים, הפיקדון שנדרש להוסיף ועוד.

בדיקה חשובה אחרת נוגעת לאפשרות הסבסוד של המגורים בבית האבות הספציפי. יש כיום מספר לא מבוטל של גורמים שעשויים לממן חלק מהשהות בבית אבות, דוגמת משרד הרווחה, משרד הבריאות, קופות החולים ועוד. סבסוד דמי השהות בבית האבות תלוי במדיניות של המוסד הגריאטרי (בעיקר הסדרים שהוא מקיים עם גורמים רשמיים שונים), אך גם בקריטריונים דוגמת רמת התפקוד של הקשיש, ההכנסה החודשית שלו (כולל פנסיה וקצבאות), מידת ההשתכרות של משפחתו ועוד.

מקווה שנהנתם מהמאמר :) המשך יום נפלא! www.stgltd.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב