דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


א-ב בפוריות ורפואה סינית 

מאת    [ 19/10/2015 ]

מילים במאמר: 916   [ נצפה 3268 פעמים ]

נשים רבות נכנסות להריון בקלות, ובשל כך, הסבירות שיקראו את המאמר הזה, נמוכה. לנשים אחרות או זוגות אחרים, המסע להורות מסתכם בנסיונות כושלים רבים, ובשל כך, לא פעם, הופך מייאש מאוד.  אם אתם חווים בקושי זה, תרצו, ללא כל צל של ספק, לבחון נכון יותר היבטים בחייכם הקשורים לפוריות, וזאת על מנת להעלות הסיכוי להכנס להריון.

במטרה להעלות הסיכויים להרות, עליכם ליצור סביבה מזמינה להקלטות, השתרשות והתפתחות העובר. בהמשך תוכלו לקרוא ולהבין מהו מחזור חודשי תקין, תקבלו הצעות לשינויים תזונתיים ועצות לשינוי אורח החיים בכדי להעצים את הפוריות שלכם, ובנוסף תבינו איך יכולה הרפואה הסינית להשפיע משמעותית על מערכת הרבייה, לבדה או יחד עם הרפואה הקונבנציונלית.

מחזור חודשי תקין

מודעות עצמית לגופך תמיד תיתן לך כח. לא משנה אם את לוקחת תרופות לאיזון המחזור החודשי שלך או לא, את חייבת לדעת מה המשמעות של מחזור חודשי תקין ואיך הוא אמור להראות. מחזור אידאלי יהיה סדיר, לרוב, כל 28 ימים (אם כי עשוי להופיע בטווח של 25-35). הוא יכלול מעט סימנים טרום ווסתיים. מרבית הדם יהיה בצבע אדום בהיר ולא יהיו בו קרישים. אך יש דברים נוספים אליהם עליך לשים לב.

הזמן במחזור לפני הביוץ נקרא השלב הפוליקורי. זהו השלב בו רירית הרחם נבנית בהדרגה וגדלים הזקיקים. אחד מהזקיקים האמורים הופך להיות הזקיק הדומיננטי בעוד השאר מתנוונים. בזמן הביוץ, מאותו זקיק דומיננטי יוצאת הביצית. לפי הרפואה הסינית, השלב הזה נחשב לשלב הייני (YIN).

לכל הנשים קיימות הפרשות ואגינליות לאורך החודש. ההפרשה נחשבת לבריאה כשהיא שקופה או לבנה בלבד. ההפרשה הקשורה לפוריות נקראת S-Type והיא מתחילה כ-6 ימים לפני הביוץ כשרמת האסטרוגן עולה. ההפרשה הזו צריכה להיות שקופה וצמיגית, מזכירה מעט חלבון של ביצה. הופעת ההפרשה הזו נחשבת לבריאה משום שעוזרת לזרע לנוע ברחבי הרחם אל עבר הביצית. הפרשה זו נחשבת ל-YIN  על פי הרפואה הסינית. אם ההפרשה הזו לא מופיעה אצלך, ייתכן כי את סובלת מחוסר ב-YIN (שימי לב בהמשך לעיצות לחיזוק YIN). ישנן תרופות שמייבשות או מפריעות להפרשות ואגינליות כגון: אנטי-היטסמינים (תרופות נגד אלרגיה), אטרופין, NSAIDS (נוגדי דקלת שאינם סטרואידים כגון: אקמול, נורופן, אדוויל, וולטרן וכו'. תרופות אלה ניתנות לרכישה לרוב ללא מרשם רופא) ונוגדי-דכאון.

שלב הביוץ הוא השלב בו הביצית פורצת מתוך הזקיק. זמן חיי הביצית נע בין 6-12 שעות מרגע שיחרורה. הזרע חי עד 5 ימים בתוך הרחם. הזמן המומלץ ביותר לקיום יחסי מין יהיה 4-5 ימים לפני הביוץ אם כי 48 שעות לפני יהיו האופטימליים ביותר. השלב לאחר הביוץ נקרא השלב הלוטאלי. הוא נחשב, על פי הרפואה הסינית, לשלב YANG  בטבעו. שימי לב לעיצות הקשורות ל-YANG בהמשך.

זמן הדימום של המחזור  נחשב על פי הרפואה הסינית לתקופה בחודש בה את הכי חלשה ופגיעה. במטרה למנוע פגיעה מומלץ לשמור על חום הרגליים (מומלץ לא ללכת יחפה ולא לשחות במים קרים). בזמן הדימום ומיד לאחר מכן מומלץ להזין את הדם. שימי לב לעיצות בנושא בהמשך.

עצם היכרותך עם המחזור החודשי שלך מאפשר לך לסייע לכל שלב בו לתפקד בצורה האולטמטיבית.

המלצות תזונה

המלצה כללית לגברים ונשים תהיה לאכול מזונות אורגניים עד כמה שאפשר ולהימנע מצריכת מוצרים שטופלו בהורמונים או דגים המכילים כספית. נשים צריכות להעשיר תזונתן בחומצות שומן בלתי רוויות כמו אומגה 3, שניתן למצוא אותן בצריכת דגים ממים עמוקים ושמן פשתן, תרד, ברוקולי ושאר ירקות ירוקים, אגוזים (לא קלויים) וכו'. הימנעי מצריכת אלכוהול וקופאין. מחקרים הוכיחו שצריכתם קשורה לעליה בסיכון לחוסר פוריות.

הרפואה הסינית מתייחסת בצורה אנרגטית לגופנו ואיבריו, וטוענת שזרימת האנרגיה צריכה להיות חופשית בגוף לשם בריאותו, בזמן ש'תקיעתה' של הזרימה תגרום לתחלואה. על פי תפיסה זו, האנרגיה של הכליות קשורה מאוד לפוריות.

מזונות המחזקים את אנרגית הכליות (לגברים ונשים) יכללו, בין השאר: עוף וביצים, זרעים ואגוזים (לא קלויים), צדפות (למי שאוהב ואינו שומר על כשרות), אצות ועוד.

כפי שציינתי קודם, מזונות שונים מזינים ומסייעים לתקינות כל אחד משלב המחזור החודשי אצל נשים.

מזונות מחזקי YIN- פירות כמו אוכמניות, תאנים, פירות מיובשים, בננה, ענבים ועוד. ירקות כמו שעועית ירוקה, אספרגוס, סלק, פטריות, סלרי, תרד,גזר, צנון, לפת ושאר שורשים ועוד. חלבונים עם דגש על טופו ודגים. איברים פנימיים מהחי כגון: כליות, מח ולבבות. יש להמנע ממזונות מתובלנים מידי או חריפים.

מזונות מחזקי YANG יכללו מזונות עם טמפרטורה אנרגתית חמה- ג'ינג'ר, ערמונים, דלורית, קייל, כרוב, בצל ירוק, כרישה, שום, בטטה, דוחן, שיפון, קינואה, כוסמת, שיבולת שועל, אגוזי מלך וכו'. יש להימנע ממשקאות קרים, גלידות ומזונות שהם מאוד קרים (כמו סושי לדגומא או מזונות שהוצאו מהמקרר מבלי לחמם אותם). באופן כללי יהיה טוב להימנע ממים קרים מאוד או מגלידות במהלך התקופה של נסיונות הכניסה להריון.

מזונות המחזקים דם יכללו- פירות וירקות בצבע אדום או ירוק, בשר ועוף, מרק עצם (מח) ועוד.

המלצות לאורח חיים

לגברים ונשים כאחד: הורדת רמת הסטרס ושמירה על כמות נאותה של שעות שינה. ההתעסקות בחוסר פוריות עשויה, מן הסתם, להעלות רמת המתח בחיי היום יום, ולכן אפילו חשוב עוד יותר למצוא דרכים להפחתתו כגון: מדיטציה, יוגה ושאר פעילויות המסייעות לכם להירגע.

לנשים: שימו לב להמלצות התזונה שצויינו קודם. פעילות גופנית תסייע בהחלט גם כן, אך יש לשים לב שלא להגזים שכן פעילות מוגזמת מכלה YIN. 

לגברים- מומלץ להימנע משהות בסאונה, ג'קוזי ושימוש בבגדים או תחתונים צמודים. כל אלה עשויים להשפיע לרעה על הזרע.

רפואה סינית

לדיקור ולצמחים הסיניים הצלחה רבה בטיפול בפריון:

לנשים:


    • שיפוי עובי רירית הרחם
    • הגברת זרימת הדם לרחם
    • הסדרת המאזן ההורמונלי
    • הפחתת רמת הסטרס ושיפור באיכות חיים
    • שיפור תפקוד השחלות
    • הגדלת הסיכוי לכניסה להריון, עם ובלי טיפולי פוריות
    • שיפור איכות הביציות

ולגברים:


    • שיפור באיכות וכמות הזרע
    • הפחתת רמת הסטרס ושיפור באיכות חיים

 

 

 

 

 

רונן רוזנבלט-ניר מומחה לטיפול ברפואה סינית, מתמחה בטיפול בפריון, כאב כרוני ובטיפול בילדים 


אתר אינרטנט: https://www.acufamilyclinic.com


עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/acupuncturefamilyclinic?ref=bookmarks>

טלפון ליצירת קשר: 0522-730115




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב