דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להתכונן לשיפוץ 

מאת    [ 08/10/2015 ]

מילים במאמר: 772   [ נצפה 1698 פעמים ]

תקופת השיפוצים היא תקופה מאתגרת שכרוכה בהרבה ריצות, מטלות וסידורים, לעיתים גם מתח נפשי. הטיפים הבאים יסייעו לכם לעבור את התקופה הזו בשלום:

נסו לשמור על יחסים תקינים עם השכנים
* הדביקו בכניסה לבניין או במעלית פתק שיתריע על השיפוצים ויכין את השכנים לבאות.
* בקשו מהקבלן לבצע את עיקר השיפוצים בשעות הבוקר, כך שבצהריים יהיה קצת שקט.
* במידה ויש צורך למקם שרוול לפינוי פסולת בדירה שלכם, וודאו שהוא לא יעבור במיקום בעייתי (סמוך לחדרי השינה של השכנים), שכן העברת פסולת דרך השרוול מרעישה מאוד. 

קחו בחשבון שלא משנה מה המסגרת התקציבית שלכם – תמיד תחרגו ממנה
לא משנה עד כמה אתם מחושבים - קרוב לוודאי שבתהליך השיפוצים יצוצו הפתעות ותוספות בלתי צפויות. גם כשעובדים מול מעצב, אדריכל או קבלן מעולה, יש חריגות. רוב הסיכויים שלא תישארו עם עודף ביד. כדי לקבל הערכה גסה על הסכום שאתם עומדים להוציא, הוסיפו 15-20% לסכום שהוקצב.

כדאי לזכור שבתום תהליך השיפוצים, תצטרכו לשכור חברת ניקיון, להתקין מזגנים ועוד. בנוסף, מאוד יתכן שתתפתו לבצע שיפוצים או תוספות שונות שהקבלן "ידחוף" לכם. אנו ממליצים להשקיע את רוב התקציב באזורים בולטים בבית ולוותר על אזורים זניחים, שהעין אינה רואה.

הוסיפו לפחות שבועיים ללו"ז שמבטיחים לכם

גם אם כל בעלי המקצוע נשבעים לכם שאוטוטו הם מסיימים – קחו רזרבה.

נצלו את תקופת השיפוצים לביצוע שינויים נוספים
כאמור, תקופת השיפוצים היא מעייפת מאוד וסוחטת כוחות. זוהי הסיבה שאנשים רבים משתדלים לבצע שינויים מועטים בבית. ההמלצה שלנו היא דווקא כן לנצל את תקופת השיפוצים בשביל לבצע שינויים נוספים וחשובים בבית, כמו להחליף דלתות פנים ישנות ובלויות בדלתות חדשות, שישוו לבית מראה מרענן, מעוצב וחדיש.

כדאי לדעת כי את דלתות הפנים יותקנו רק לאחר שהשיפוץ בבית הסתיים, הריצוף/הפרקט הונח במקומו והקירות והטיח כבר נצבעו. בנוסף, דאגו להזמין את מתקין הדלתות חודש מהיום שבו נלקחו מידות.

פקחו על הדירה מקרוב

גם אם שכרתם מעצב פנים שיגיע לאתר יום-יומיים בשבוע, כדאי להגיע יום יום למקום, לפקח מקרוב על עבודות השיפוצים (כך תהיו בטוחים שהעובדים מגיעים בזמן, לא "חותכים" מוקדם או עושים הפסקות מרובות) ולנסות לקדם אותן ככל האפשר. הביקורים התכופים יסייעו לכם גם לאתר בעיות, במידה ויתעוררו כאלו ולתת להן מענה מידי.

תזמנו בחכמה את השיפוצים
שיפוצים כרוכים בהרבה בלגן, לכלוך ורעש. לכן, אם הילדים שלכם בגילאי בית ספר, כדאי לתזמן את השיפוצים לחופש הגדול, כך שהילדים לא יצטרכו ללמוד בסביבה מאובקת ומלוכלכת. בנוסף, כדאי לקחת בחשבון ששיפוצים כנראה יצריכו מכם לא מעט היעדרויות וימי חופשה מהעבודה, אז התכוננו בהתאם. אם אינכם יכולים לקחת ימי חופשה, נסו לצמצם את שעות העבודה שלכם.

פנו את הדירה בעת השיפוצים
אם אתם עומדים לשפץ חדר קטן או אזור מצומצם בבית, תוכלו להמשיך להתגורר בו. אין צורך בהרבה הכנות, מלבד לארגן חדר חלופי לדייר שגר בחדר המשופץ. בנוסף, מומלץ להוציא את הרהיטים מאותו החדר ולהעבירם לחדר אחר.

במידה ולא מדובר בשיפוץ נקודתי של חדר אלא בכל הבית, כדאי לשקול ברצינות מעבר לקרובי משפחה, למלון או לדירה שכורה. זכרו כי תקופת השיפוצים אינה תקופה נעימה. בוודאי לא תרצו להתגורר ב"אתר בנייה" עם בלגן, אבק ופועלים שמתייצבים אצלכם בשבע בבוקר ומסתובבים בין הרגליים. אולי גם תמצאו את עצמכם בלי חשמל ובלי מים.

אל תשכחו גם לאחסן את הריהוט של הבית בחדר שבו לא מתבצעות עבודות שיפוצים.

עבדו מול קבלן
עדיף שלא לשכור כל איש מקצוע בנפרד, אלא לעבוד מול קבלן שמרכז תחתיו אנשי מקצוע. כך, במידה ומתעוררת בעיה כלשהיא, הקבלן אחראי למצוא פתרון ולא ייווצר מצב שכל איש מקצוע יתנער מאחריות ויטיל אותה על השני. את קבלני המשנה – לדוגמה נגר, מתקין מדרגות, מתקין דשא סינטטי וכו', כדאי לשכור בהתאם להמלצות המעצב או הקבלן. זאת, מכיוון שקבלן משנה ירגיש יותר מחויב לעבודה, מאשר זר מוחלט שהייתם שוכרים.

רכישת חומרים
מומלץ שלא לדחות את רכישת החומרים לרגע האחרון. עשו רשימה של כל החומרים שאתם צריכים וקחו את הזמן לבצע סקר שוק ולהשוות מחירים.

כמה מילים לסיום
תקופת השיפוצים מלווה בהרבה מתח, שעלול לפגוע באווירה בין בני המשפחה. נסו לנשום עמוק, להיות סובלניים ולא להוציא את העצבים על הילדים ועל בן/בת הזוג. בסופו של דבר, חשוב לשמור על התא המשפחתי שלכם יציב גם בתקופה לא פשוטה זו.

עם תכנון נכון, תוכלו לעבור את השיפוצים בשלום. נסו להתנחם ולחשוב על הבית היפה והמחודש שמצפה לכם בסיום כל התהליך. במידה ופיניתם את הבית, נסו לדמיין שאתם בסוג של חופשה.

אנו מאחלים לכם שיפוצים מהירים וקלים וחזרה מהירה לשגרה.

 

דור,


בעלת בלוג לעיצוב פנים ובעיקר אהבה לבתים יפים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב