דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב חדרי ילדים 

מאת    [ 20/09/2015 ]

מילים במאמר: 657   [ נצפה 1368 פעמים ]

עיצוב חדר ילדים זו לא משימה פשוטה, במיוחד כשהזאטוט שלכם גדל כל כך מהר והצרכים שלו משתנים חדשות לבקרים. לכן אני מצרפת לכם כמה דגשים שחשוב שתיקחו בחשבון, כשאתם מעצבים חדר ילדים: 

ריהוט בצבע ניטרלי – כאמור, חדר הילדים, כמו הילד שלכם, אמור להשתנות עם השנים. אחרי הכל, צרכים והעדפות של פעוט בן שנתיים שונים מצרכים והעדפות של ילד בן תשע. מסיבה זו, מומלץ לבחור ריהוט בצבע ניטרלי (קרם, שמנת או לבן), שילווה את הילדים שלכם במשך שנים רבות ולא יימאס עליו במהרה. הריהוט הניטרלי יוכל להשתלב נהדר בכל עיצוב שתבחרו בעתיד. מומלץ לרכוש ריהוט מעץ מלא, שנחשב לאיכותי ועמיד לעומת ריהוט מחומר סינטטי. לפני רכישת הריהוט מומלץ למדוד את החדר ולהכין סקיצה עם מיקום חלונות, נקודות חשמל ודלת.

מקום לארח – ילדים אוהבים לישון עם חברים או קרובי משפחה. עם מיטה נפתחת (שבחלקה התחתון מגירה נשלפת עם מזרן), הם יוכלו ליהנות ממסיבת פיג'מות כיפית.

בטיחות – הקפידו על ריהוט ללא פינות חדות, מגנים לכיסוי שקעים חשמליים, תאורה במיקום בטוח ודלת בטיחותית (על הדלת נפרט בהמשך). בחלונות מומלץ להתקין סורגים וכן להרחיק ריהוט שהילד יכול לטפס אליו ולהגיע לחלון. לא מומלץ לתלות מעל מיטת הילדים תמונות וספרים כבדים.

מקומות אחסון – כל הורה יודע שצעצועים ומשחקים נוטים "להתרבות" עם הזמן, עד שהם מכסים את הרצפה לחלוטין. הניחו קופסאות אחסון וסלסילות על המדפים ובתוך הכוורת ותוכלו לשמור על סדר (יחסי).

יצירתיות –  ואם כבר הזכרנו קופסאות אחסון, מדוע שלא תיצרו אותן יחד עם הילדים? לדוגמה, אפשר לשדרג קופסת חיתולים פשוטה עם נייר עטיפה או בד (והדרכות יש בשפע באינטרנט). באותה צורה אפשר לעשות יחד תמונות יפות שמורכבות מהדבקה של מפיות וכו'.

משטח נעים – לילדים יהיה נוח וכייף לשבת ולשחק על משטח נעים כמו שטיח רך או פרקט.

צבעים רגועים – לחדר קטן, מומלץ להשתמש בצבעים בהירים שיתנו אשליית מרחב. את הקירות עצמם מומלץ לצבוע בצבע שאינו רעיל ובגוון שקט ונעים. את הצבעוניות של החדר יתנו האביזרים המשלימים, כמו שטיח, מנורת שולחן, תמונות, ווילון וכו' - פריטים שאפשר להחליף בקלות עם הזמן, לעומת ריהוט שהחלפתו מצריכה הוצאה כלכלית גבוהה יותר. ניתן גם להוסיף לקירות בורדרים או טפטים.
--

דלתות לחדרי ילדים
הדלת היא אחד האלמנטים העיצוביים החשובים בחדר הילדים ולכן מומלץ שלא להתעלם ממנה. היא מתנשאת לגובה, בולטת במיוחד ויש לה תפקיד חשוב במניעת חבלות ועמעום רעשים.

אילו דלתות פנים כדאי לבחור לחדר הילדים? באילו שיקולים כדאי להתחשב?

בטיחות – יש לכם זאטוטים בבית? אתם בוודאי יודעים כמה הם אוהבים לשחק עם מגירות ודלתות, לטרוק ולפתוח מחדש. עם דלת בטיחותית וקלה, שאינה נטרקת בקלות, תפחיתו את הסיכוי לפציעות.

דלת הזזה נחשבת לאופציה בטיחותית במיוחד לחדר הילדים, מכיוון שאי אפשר לטרוק אותה. הפעוט השובב יתקשה גם להזיז אותה. דלת זו נחשבת אידיאלית לחדרים קטנטנים, מכיוון שאינה תופסת מקום רב.

עמידות בפני חבלות – ילדים מטבעם אוהבים להשתולל, לרוץ, לבעוט ומה לעשות, יש להם גם התקפי זעם מפעם לפעם... לכן, הדלת שלכם צריכה להיות עמידה במיוחד בפני שריטות וחבלות.

קלות ניקיון – הדלת שלכם צריכה לשאת בגבורה, לא רק חבלות אלא גם כתמים (צבעים, אוכל וכו'). לכן העדיפו דלת בעלת ציפוי שאפשר לנקות בקלות ובמהירות עם מטלית לחה. בנוסף, כדאי לרכוש דלת שתהיה עמידה למים ותוכל לעמוד בניקיונות הרבים של חדר הילדים. 

אטימות בפני רעשים – דלת אטומה בפני רעשים, שמורכבת מחומרי גלם איכותיים שיוצרים בידוד מעולה, תעניק לדיירי הבית את השקט שהם זקוקים לו.  ילדים, מטבעם, מרעישים לא מעט.

עיצוב קלאסי – מומלץ לבחור דלת בצבע ניטרלי, שלא יימאס על ילדכם לאורך השנים. מבחינה עיצובית, לכו על עיצוב מינימליסטי, צעיר ומרענן.

התאמה לריהוט בחדר – כדי ליצור אווירה הרמונית מושלמת, מומלץ להתאים את הדלת לצבע ולחומרי הגלם של פריטי הריהוט בחדר (כמו ארונות, מיטות וכו').

אני מקווה שהטיפים יסייעו לכם לעצב את חדר הילדים המושלם. 

בהצלחה! 

דור,


 


בעלת בלוג לעיצוב פנים ובעיקר אהבה לבתים יפים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב