דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עומק שדה 

מאת    [ 23/08/2015 ]

מילים במאמר: 535   [ נצפה 3489 פעמים ]

עומק שדה

מה זה עומק שדה ולמה זה חשוב כל כך לכל צלם חתונות וצלם מתקדם שיהיה לו את האפשרות לשלוט ולקבוע את רמת העומק שדה. יצא לכם לראות תמונת טראש דה דרס של זוג בתוך הים כאשר הזוג המצולם חד וברור וכל הרקע מטושטש ותהיתם איך עושים זאת?

עומק שדה מה זה:

האזור שלפני הנושא ואחריי הנושא מוגדר כעומק שדה או הטווח שניראה בחדות בתמונה. יש באפשרות הצלם לשלוט בעומק שדה ( עם האמצעיים המתאימים). העומק שדה משמש אותנו לבידוד הנושא מהרקע שכאמור כל צלם חתונות מאוד אוהב או ליצירת תמונה שכל הפריים חד.

•           עומק שדה רדוד- יש את הנושא המצולם שהוא ברור וכל האזור מסביב (לפני ואחרי) מטושטש. צלם חתונות וצלמי אופנה מאוד אוהבים את האפשרות זאת של עומק שדה רדוד בגלל ההפרדה שנוצר בין המצולמים לרקע וגם התחושה שנוצר בתמונה בעיני המתבונן. לכן תיראו הרבה צילומי חוץ שהצלם חתונות עשה ובתמונה כמעט ולא ניתן להבחין בפריטים שברקע, דבר זה מומחש במיוחד בצילומי טראש דה דרס.

•           עומק שדה רחב- בעומק שדה רחב כל הפריים (גם הנושא וגם הסביב לו) ברור וחד. ברבה מקרים לצלם חתונות ולצלמי אופנה אין אפשרות ליצור עומק שדה רדוד, עם זה בגלל שמחשיך או עם זה בגלל הצורך להשתמש במבזקים חיצונים שמאלצים את צלם חתונות לסגור צמצם בשביל שיהיה סנכרון בין התריס של המצלמה לבין המבזקים, דבר שאופייני במיוחד בזמן צילומים בים כמו צילומי טראש דה דרס.

•           השפעת העומק שדה על התמונה: העומק שדה משפיע על התמונה בכך שיש באפשרותנו לקבוע את הנושא בתמונה וע"י שימוש בעומק שדה רדוד אנחנו גורמים למתבונן להיות מרוכז רק בנושא בלי שום הפרעה שיכול להיות מגורם אחר בתמונה. וכמו כן עומק שדה רדוד נותן לנו אפקט תלת ממד דבר שמעצים את התמונה. דוגמא לכך הם צילומי פורטרט, מאקרו, הרבה מצילומי אופנה, טראש דה דרס, צילומי זוגיות וכ"ד.

או להיפך ע"י שימוש בעומק שדה רחב אנו יכולים לתת למתבונן "לטייל" בתמונה ולהתבונן על כלל התמונה שכן היה חשוב לנו להכליל את כל הפריים בחדות. דוגמא לכך היא צילומי נופים, ארכיטקטורה וכ"ד.

•           הגורמים המשפעים על העומק שדה.

א)         צמצם- ככל שמפתח הצמצם גדול יותר כך נגרם עמוק שדה רדוד. וזאת משום שצמצם פתוח מאפשר לאור להיכנס בזווית רחבה יותר. ולהיפך ככל שהצמצם קטן יותר כך העומק שדה רחב יותר בגלל שהצמצם סגור וכך יש זווית קצרה יותר לאור להיכנס.

ב)         אורך מוקד- באורך מוקד גדול יש לנו שינוי פרספקטיבה שכן הנושא המצולם ניראה לנו גדול וניראה כאילו צלמונו אותו מקרוב דבר אשר גורם לעומק שדה רדוד. צילום באורך מוקד קצר ייתן לנו  עומק שדה רחב יותר בגלל שהנושא יראה לנו מצולם מרחוק יותר.

ג)         מרחק הנושא מהעדשה- ככל שהנושא יהיה לנו קרוב לעדשה כך העומק שדה יהיה רדוד יותר ולהיפך. דבר שבא לידי ביטוי במיוחד בצילומי מאקרו שבצילומי מאקרו העמוק שדה רדוד מאוד.

יש להדגיש שבמהלך צילומי טראש דה דרס מומחש במהלך הצילומים גם עומק שדה רחב וגם עומק שדה רדוד, שכן בזמן צילומי טראש דה דרס נדרש לצלם גם תמונות שימחישו את הרקע והסביבה הרומנטית וגם תמונות בעל הפרדה, כמובן גם יש לצלם חתונות מגבלות כאלה ואחרות בצילומי טראש דה דרס שהוא יאלץ לעשות דבר שירום לעומק שדה כזה או אחר.

בי פוטו צילום חתונות ואירועים www.bephoto.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב