דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא רק לבן! 

מאת    [ 06/07/2015 ]

מילים במאמר: 921   [ נצפה 1821 פעמים ]

לבן משדר רוגע, מרחב, מודרניות, נקי וגם... נדוש.

אני יודעת שלבחור בלבן זה הכי קל בעולם. קשה מאוד לטעות עם לבן. אבל כן חשוב לי לשלוח פה מסר: אם אומרים על בגדים שאפשר לדעת מי את/ה לפי הבגדים שאת/ה לובש/ת, אז אם מסתובבים לכם בבית, על אחת כמה וכמה (וכמה). אם הכל יהיה לבן, מי שיכנס לכם הבייתה יחשוב שאתם הולכים על בטוח במקרה הטוב ומשעממים במקרה הרע וזה כל כך חבל. הרי אתם לא משעממים. בכולנו יש ייחוד ותכונות שאין לאף אחד אחר, אז למה שהבית שלנו לא יגלם את זה?

אחת השאיפות שלי, היא שכאשר אדם נכנס אלי הבייתה, הוא כאילו נכנס אלי לנשמה. הוא רואה אותי מבפנים, אבל לא בצורה מתפלספת, אלא באופן הכי בעל נוכחות שאפשר.

אני יכולה לתת דוגמה נורא נורא בסיסית: אני חולת סדר (ניקיון- פחות). אז הבית שלי תמיד מסודר, לרמה כשכחברים באים לבקר הם תמיד חושבים שסידרתי לכבודם. בפועל, הבית שלי תמיד נראה ככה, תשאלו את בן הזוג שלי, הוא סובל מזה לא מעט.

אפשר להרחיב את הנושא הזה לאינספור דוגמאות ואיך ?הבית שלי- הנשמה שלי? יוצא לפועל, אבל אני בטוחה שהכוונה ברורה לכם ואני גם אתן דוגמאות נוספות בהמשך.

קשה לי להתאפק, אז אתן רגע עוד דוגמה: אנחנו שוכרים דירה בירושלים ועוברים בקרוב. אז כמובן שעברנו את תלאות המבקרים בדירה. הגיעו המון אנשים לראות את הדירה ואחת השאלות שחזרה על עצמה בעיקר הייתה: ?אפשר לקנות מכם רהיטים??. אני אגלה לכם סוד- אין לנו רהיטים ייחודיים בבית. כל מה שיש שם יוצר על פס ייצור רחב ואנחנו ממש לא היחידים בישראל עם הרהיטים האלו. אבל! ויש פה אבל גדול, הצורה שבה שילבתי כל רהיט ורהיט בבית, פשוט עובד. לי ולבן זוגי יש צבע אהוב משותף, אז יש ברחבי הבית נגיעות קטנות של הצבע הזה. רציתי שחדר השינה יהיה רגוע ואישי, אז הצבעים בחדר השינה בהירים (אפילו יש שם גוונים לבנים), אבל יש נגיעות צבע בדמות תמונות שלנו ושל המשפחה והכלבה שלנו, שעושים הבדל משמעותי בעין.

אבל חזרה לענייננו, נסו לחשוב מה הצרכים שלכם מכל חדר בבית ומה האופי שלכם צריך לצקת לתוכו. יש הרבה עשייה במטבח? תראו את זה! אל תחביאו את כל הכלים (מיקסר, בלנדר, מעבד מזון וכו?), אלא תשקיעו בכלים האלה (סביר להניח שגם עשיתם את זה כבר אם אתם נמצאים המון במטבח) ותעצבו את המטבח ככה שגם יתאים לכם מבחינה טכנית וגם ישקף את האהבה שלכם לחדר הזה בבית. סידור כזה לכל חדר בבית בודאות ישדר לכל מי שיכנס לאותו חלל, מי אתם ומה אתם אוהבים.

הרבה פעמים אגב, אנחנו עושים את זה בלי כוונה בכלל, ומה שנדרש באמת זה לפתח את הצד העיצובי בחדר. דוגמה לזה אתם שואלים? בוודאי! אם אתם אוהבים נורא לראות טלוויזיה בסלון, סרטים באיכות גבוהה ומלא סדרות, כנראה שיש לכם טלוויזיה משובחת (עד כמה שמאפשר התקציב) ואולי אפילו מערכת קולנועית מדליקה. תניחו את הכל בסתמיות אחד ליד השני? תשימו את זה על כוננית רנדומלית של חברה רנדומלית? לא! תחשבו קצת על מי אתם ומה אתם עושים בחדר הזה, ישנים בסלון מדי פעם? יש לכם סרט קאלט שאתם אוהבים ומכירים את כל התסריט שלו? תשתמשו בכל זה ותיצרו משהו שהוא שלכם.

כדי להחזיר את זה לנושא הצבע הלבן, אל תתפשרו על מה שהכי קל. אגב, זה בסדר גמור אם יש חללים או אזורים מסוימים שאתם רוצים שיהיו לבנים, מרגיעים, או אם מבחינת גודל החלל יותר מדי אלמנטים יקטינו חלל שהוא גם ככה קטן, ואז תשתמשו בצבע לבן. אבל אם אתם עושים משהו בבית לבן כי ככה הכי נוח, אז זה ממש חבל. אם אתם מפחדים לעשות עיצוב צבעוני ולא בטוחים אם תאהבו את זה, יש לי שני דברים חשובים להגיד על זה:

1. אומרים שכאשר אישה שמה לק בצבע שהיא לא רגילה אליו וזה נראה לה מוזר, אם היא תשאיר את הצבע על הציפורניים יממה היא תוכל לשפוט אם היא באמת אוהבת אותו או לא. אותו דבר חל על צבעים ואלמנטים בחלל. תנו לזה תקופת ניסיון.

2. תתחילו בקטן. אם אתם לא רגילים לעיצובים שאינם לבנים וסטנדרטיים, אל תהפכו את הסלון לטמבוריה. לדוגמה, אני פעמים רבות ממליצה להתחיל מדלתות פנים מעוצבות וצבעוניות (גם עץ, ונגה או דובדבן זה התחלה טובה), או צביעה של קיר אחד (או טפט), או אם אתם לקראת הזמנה של מטבח, זה בסדר שרוב הדלתות יהיו בצבע רגוע, אבל דלת אחת יכולה לצעוק: ?אני מגניבה! ירשתי את זה מבעלי הבית!?

לקראת סיום, חשוב לי להכניס לכם לראש מחשבה: כשאתם נכנסים לבית שנראה בדיוק כמו שלכם (או כמו כל דירת קבלן אחרת בארץ שנבנתה בשנים האחרונות), על מה אתם חושבים? כנראה- שכלום. הבית לא מעורר בכם מחשבה ייחודית, לא נותן לכם השראה לעשות אצלכם בבית משהו ולא מרגש אתכם בשום אופן. אז... זה כנראה גם מה שאתם מרגישים ואנשים אחרים מרגישים כשהם נכנסים אליכם לדירה. לא חבל? יש דברים שאפשר לעשות בהשקעה נמוכה נורא שכל כך ישתלם לכם בעין ובלב.

וכדי שלא תגידו שאני משאירה אתכם עם טיפים לא מפורטים, הנה כמה דוגמאות לצבע זול ומגניב:

כריות נוי- אחד הטריקים הישנים בספר. אפשר פשוטות צבעוניות ואפשר כאלו ייחודיות יותר, אני אפילו ממליצה לנסות לעשות משהו שלכם (חולצה ישנה עם טקסט ו/או תמונה מגניבה נהרסה? תתפרו את זה לבד יפה שקניתם בכלום כסף ותצפו כרית נוי.

תמונות- בין אם ראיתם תמונת נוף מדהימה, פוסטרים של הניו יורק טיימס או תמונות יפות שאתם צילמתם והחלטתם לפתח על קנבס, תמונות מוסיפות כל כך הרבה לחדר! אפשר להכין קיר מלא בתמונות של רגעים מאושרים בחיים שלכם. מה יותר כיף מלהיכנס לחדר עבודה ולראות כל כך הרבה זכרונות מדהימים?

צבע/ טפט- פתרון קל, זול יחסית ויתן לכם זמן איכות עם בני המשפחה שיעזרו לצבוע ;-)

אני חושבת שאני פה עשיתי את שלי. אם יש לכם שאלות, אני פה כדי לענות!

 

דור,


בעלת בלוג לעיצוב פנים ובעיקר אהבה לבתים יפים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב