דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם ממון 

מאת    [ 08/04/2015 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 1730 פעמים ]

                                         הסכם ממון  

חוק יחסי ממון בין בני-זוג חל על כל הזוגות שנישאו לאחר 1.1.74. החוק מסדיר את היחסים הרכושיים שיחולו בין בני זוג במקרה של גירושין או פטירה. בהתאם לחוק, עם פקיעת הנישואין זכאי כל אחד מבני הזוג למחצית שווים של כלל הנכסים שצברו בני הזוג במהלך החיים המשותפים בין אם מקרקעין ובין אם מטלטלין. באמצעות הסכם ממוןיכולים בני הזוג להחליט על חלוקת רכוש אחרת מזו הקבועה בחוק ואשר תחול ביניהם עם פקיעת נישואיהם.

הסכם ממון חייב להיעשות בכתב וחייב לקבל אישור של בית משפט או של בית דין רבני. אם נערך ההסכם בין בני הזוג לפני נישואיהם ניתן לערוך אותו אצל עו"ד ואז יש לאשרו בפני ערכאה שיפוטית או אצל נוטריון שאז אין צורך באישורו בפני ערכאה שיפוטית. יש להדגיש כי אישור ההסכם במצב בו הוא נערך אצל עו"ד להבדיל מנוטריון, הינו הכרחי ומהותי ובלעדיו אין דהיינו: הסכם שלא קיבל אישור בבית המשפט (למעט הסכם שנערך אצל נוטריון) הוא חסר תוקף משפטי.   מומלץ לערוך הסכם ממון אצל עו"ד מנוסה בתחום ולהימנע מלערוך הסכמים מסוג זה בעצמכם או ללא ייעוץ שכן, אין להקל ראש בכך שמדובר במסמך בעל חשיבות רבה שעשוי להשפיע על גורלכם שנים רבות לאחר עריכתו. כמו כן, אין להקל ראש בכך שהאוירה הטובה השוררת בשלב זה אינה אותה אוירה שתשרור בין הצדדים בעוד שנים אם וככל שיעלו יחסיהם על שירטון.

חשיבות ויתרונות של הסכם ממון:
במקרים רבים, כשקיים פער כלכלי גדול בין הצדדים, עלול בהחלט לעלות החשש כי מי מבני הזוג נישא עם האחר בשל הפוטנציאל הכלכלי הגלום בו. חתימה על הסכם ממון הוגן מבטיחה כי בן הזוג לא נישא מסיבות כלכליות כי מאהבת אמת. מנגד, הסכם ממון עשוי להבטיח כי צד שלקח חלק פעיל בזוגיות בטיפול בילדים ובבית להבדיל מחלק פעיל בתחום הכלכלי, לא ייצא נפסד מהמערכת הזוגית בעת פקיעת הנישואין , שהרי איש אינו מעוניין להקדיש חלק משמעותי מחייו למערכת זוגית ולצאת ממנה ללא תגמול ראוי. יתרון נוסף בהסכם ממון הוא מניעת סחטנות של אחד מבני הזוג את האחר בעת גירושין. כשנישואיהם של בני זוג עולים על שרטון תמיד ישנו צד אחד שמעוניין יותר בגירושין ואחר שפחות. בהעדרו של הסכם ממון, הצד המעוניין להתגרש מוותר לעיתים קרובות על זכויותיו על מנת לזכות ב"חירותו" (גיטו). הסכם הוגן וטוב עשוי למנוע מצבים כגון דא. בנוסף לכל האמור, להסכמים מסוג זה חשיבות כשאדם נישא בשנית ו/או חי חיים משותפים עם אחר. מטבע הדברים, עלולים ילדיו של אותו אדם מנישואיו הראשונים לחשוש לחלקם בירושה. במצב בו הורה נישא מחדש וחותם עם בן זוגו החדש על הסכם ממון הוא יכול להבטיח את חלקם של הילדים ברכוש ולהניח את דעתם.הסכם שכזה ימנע חיכוכים עם בן הזוג החדש ו/או חשדנות מיותרת.   


       

שרון איינהורן אפרתי, עו"ד.
טל' נייד: 054-7780077


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב