דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כללים לבניית לוגו 

מאת    [ 22/02/2015 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 4069 פעמים ]

מהו לוגו?

במסגרת העבודה הגרפית, ניתן לייצר (בין השאר) גם מה שנקרא לוגו (ובעברית:סמליל). לוגו הינו אלמנט גרפי כלשהו היכול להכיל צורה כלשהי, או טקסט כלשהו ואף שילוב של שניהם, כאשר מטרתו העיקרית היא להיות משויך לחברה או מוצר מסוים ולהיות מזוהה עמם עד כדי חדירה לתודעת הציבור.בנוסף, הרעיון העומד מאחורי הלוגו הוא להעביר לציבור את המסר או הקונספט שהחברה או המוצר רוצים להעביר. חזותו של הלוגו יכולה להיות "פשוטה" מאד, כלומר כזו שמכילה אלמנט גרפי פשוט (קו,צורה וכדומה) עד מורכבת מאד,אך בכל מקרה, המטרה היא להעביר את המסר בצורה החזקה ביותר, כזו שתשפיע לאורך זמן על התודעה.

דוגמאות מובהקות לכך ניתן לראות בלוגו של חברת NIKE.הלוגו של חברה זו ידוע ומוכר וצורתו היא צורת V המסמל את אלת הניצחון במיתולוגיה היוונית,ועל כן בהכרח מעביר את המסר של ניצחון,מה שחשוב מאד לחברה המייצרת מוצרים מעולם הספורט.דוגמה נוספת ומורכבת יותר ניתן לראות בסמל של חברת BMW. הלוגו של החברה מדמה סכין מאוורר לבן על רקע שמים כחולים ובכך משקף את המקורות של יצרנית מנועי המטוס BMW הצבאי בתקופת מלחמת העולם הראשונה, והמסר העובר דרך לוגו זה הוא של חוזק ואכן מדובר ברכב חזק.

במהלך העבודה על בניית לוגו, על הגרפיקאי להבין את החברה או המוצר שלהן הוא יבנה את הלוגו ויש צורך להתאים את הלוגו כך שיוכל לייצג אותם על הצד הטוב ביותר.חקירה מעמיקה של החברה או המוצר, כולל סקירה של החברה בשוק וקהל היעד שלה,תביא לכך שהלוגו יותאם אליהם הן מבחינת המלל, הן מבחינת האלמנט הגרפי שיוצג והן מבחינת הפונט שאף אותו יש להתאים. עבודה זו דורשת סבלנות,יצירתיות ודמיון ועל כן עשויה להיערך זמן רב עד שלבסוף מתקבל המוצר המוגמר.

כמובן שישנם מרכיבים נוספים שאותם צריך לקחת בחשבון בעת בניית הלוגו, מרכיבים כגון צבע וגודל (בנוסף למלל ולצורה).אפשר למשל לבחור לוגו שיהיה בצבע מסוים או שיוצג דווקא בשחור לבן וכן הלאה.בנוסף,חשוב גם לייצר קורלציה בין חזות הלוגו לבין העיצוב הכולל של החברה (אתר וכדומה). למשל בחברות כמו אורנג', שבה שולט הצבע הכתום בלוגו, באתר, בפרסומות וכו', או חברת סלקום, ששם שולט הצבע הסגול וכן הלאה.

מהרגע שנבחר הכיוון שאליו נרצה לנתב את בניית הלוגו (וזאת לאחר חקירה מעמיקה של המוצר המדובר),אפשר כבר "לרוץ" עם העבודה ולייצר מספר סקיצות שיספקו מספר אפשרויות ללוגו ומתוכן ייבחר, בסופו של דבר, הלוגו המתאים ביותר.

חשוב לציין, כי בחירת הלוגו היא קריטית ביותר למיתוג חברה/מוצר ולייצוגה ועל כן יש להשקיע חשיבה חכמה ומעמיקה ביותר בעת הבנייה שלו. ולא לטעות, הרבה פעמים, דווקא הלוגואים עם החזות ה"פשוטה" ביותר, הם אלה שמעבירים מסר בצורה החזקה ביותר והדוגמה המובהקת ביותר היא כמובן חברת קוקה-קולה, שהלוגו שלה מלווה אותנו כבר מאה שלמה עם אותו המסר "טעם החיים".

 

 

שם: הדס שנבל
מעצבת גרפית ומייסדת את "פשוט ללמוד גרפיקה
בוא לקבל טיפים מתנה והתחל ללמוד גרפיקה בקלות
http://www.mygraphicsonline.com/sqpnv/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב