דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מתקינים דלת לחתול 

מאת    [ 19/02/2015 ]

מילים במאמר: 850   [ נצפה 4626 פעמים ]

 

כל מי שמתגורר בקומת קרקע רואה את החתול שלנו משתוקק לצאת החוצה ומכיוון שלצאת לטייל עם החתול קשור ברצועה כמו כלב, זה לא רעיון כל כך טוב ובטיחותי, ישנה דרך להקל על החיים שלנו ולסייע לחתול לצאת מהבית בקלות ולחזור כמובן חזרה לפי רצונותיו.
קצרה היריעה מלהזכיר כמה זה מועיל לחתול לצאת ולהיות בטבע , על כך אכתוב במאמר אחר. אבל יש מקום להזכיר שהדלת לחתול תמנע מהחתול להעיר אותנו בבוקר כדי לצאת ובאמצע הלילה כדי לשוב.

ישנם סוגים שונים של דלתות לחתול בחנויות המחמד. כולן מותקנות בדרך דומה. המאמר הזה מראה דרך להתקנה של דלת סטנדרטית 

שלב 1: רכשו דלת לחתול

יש למדוד את החתול שלך, כדי לוודא שחתול יכול להיכנס ולצאת בקלות.
איזה סוגי דלתות קיימות ומה ההבדל ביניהן?
לרוב החתולים תתאים דלת נפוצה כמו סווינג 3 הסטנדרטית. לחתולים גדולים במיוחד כמו רגדול וחתולים ענקיים מומלץ סווינג 11 המתאים גם לכלב קטן.

 דלת לחתול סווינג 3 לדוגמא , הינה דלת המאפשרת לחתול לצאת, להכנס, רק לצאת או רק להכנס או שהיא סגורה  לחלוטין. בכל מקרה בדלת זו כל חתול יכול להכנס לא רק החתול שלך הדבר יכול להיות בעייתי בחצר המכילה חתולים רבים.

דלת עם מגנט - סווינג 7, לדוגמא דלת המאפשרת אך ורק לחתול שלך להכנס ולצאת לבית שלך. החתול עונד קולר שעליו מולבש מגנט כשהחתול דוחף את ראשו לדלת הדלת נפתחת והוא יכול להכנס או לצאת או להכנס ולצאת.

ברירות המחדל הם: רק כניסה, רק יציאה, כניסה ויציאה, סגור.

ערכת הדלת לחתול מכילה :

מסגרת עם דלת, ברגים, שבלונה, והוראות התקנה 

למה אתה זקוק ? ערכת דלת לחתול דלת שבלונה מקדחה מברגה מסור רגיל או חשמלי מברג עפרון סרט מידה סרגל מסקינג טייפ נייר זכוכית מטאטא ויעה לניקוי הבלאגן.

שלב 2- מדידת גובה החתול ומיקום המסגרת 

יש למדוד את החתול שלך, כדי לוודא שחתול יכול להכנס ולצאת בקלות. מקמו את מסגרת הדלת 15 ס"מ מעל הרצפה זהו הגובה הממוצע של בטן החתול.

סמנו בעיפרון את הגובה ב-2 מקומות כדי ליצור קו ישר

שלב 3 - מיקום הדלת לחתול

מקמו את הדלת לחתול במקום שבו תרצו שהדלת תהיה. לרוב, מקובל למקם את הדלת במרכז הדלת. אם תרצו למקם במרכז, עדיף להשתמש בסרט מדידה, לסמן את אמצע הדלת בסימון X במרכז ואז בעזרת סרגל שרטטו קן ישר שעובר דרך נקודת המרכז שסמנתם.

שלב 4- הדבקת השבלונה

יש לקחת את השבלונה של הדלת הקיים בערכת הדלת ולהדביק אותה כדי שתראה איפה צריך לקדוח. יש למקם את השבלונה על הקו ששירטטת בעיפרון קודם לכן וודא שנקודת האמצע  בשבלונה היא על הקו של נקודת האמצע ששרטטת על הדלת. השתמש במסקינגטייפ להדביק את השבלונה  במקום המתאים בחר את המקדח שלו אתה זקוק. אתה תזדקק למקדח שטוח וקצת רחב. לעיתים יש המלצה בערכה באיזה מקדח להשתמש ומידות.יש לזכור את כללי הזהירות בקדיחה

שלב 5 - קדחו 4 חורים   בחר את המקדח שלו אתה זקוק. אתה תזדקק למקדח שטוח וקצת רחב. לעיתים יש המלצה בערכה באיזה מקדח להשתמש ומידות.יש לזכור את כללי הזהירות בקדיחה. קדחו את החורים. קדחו חור בכל פינה של השבלונה. המיקום של החורים ברגע שקודחים החורים יאפשרו לכם לנסר את הצורה של הדלת עם מסור חשמלי.      

שלב 6 - הסרת השבלונה
הסירו את השבלונה ואז יהיה לכם 4 חורים על דלת העץ וסמנו קוים ישרים סמן את המסגרת בעזרת סרגל , עיפרון. שרטט 4 קוים אשר מחוברים בחורים

שלב 7 - ניסור הפתח הניסור צריך להיות לאורך הקוים. על מנת שתנסר באופן יציב עליך לוודא שהדלת סגורה ולהשתמש בכללי זהירות ובטיחות של שימוש במסור חשמלי. נסר לאורך הקוים שציירת בעזרת העיפרון מחור לחור.

שלב 8 -שיוף וניקוי הקצוות    נקו את  החורים אחרי שכיבית את המסור נקה את החורים ודחוף את העץ וגלה את החור בדלת.  שייפו את הצדדים בעזרת נייר שיוף כדי למנוע קצוות חדים. הסירו כל חלק מיותר בעץ והמשיכו לשייף עד שזה חלק וללא בליטות.

שלב 9- התקנת המסגרת
  שים את החלק הקדמי של המסגרת על החור שיצרתם וודאו הדלת המתנפנפת זזה בצורה חופשית קדימה ואחורה כדי לוודא שזה מתאים  

שלב 10-סמנו את חורי הקדיחה וקדחו   - וודא שהמסגרת הקדמית של הדלת ממוקמת במיקום הנכון בהתאם לפינות שצויירו . קדח את החור הראשון לניסיון. בחר את המקדח המתאים שהוא צר יחסית לברגים המצורפים.  קדח חורים ב-4 סימוני העיפרון עד שתגיע לצד השני של הדלת הבריגו ביחד את שני צידי המסגרת של הדלת יחדיו. החזיקו את החלק הקדמי של הדלת במקום והבריגו בקלות את הברגים לחורים.  

שלב 11-   פתחו את הדלת . ומקמו את המסגרת שבצד השני. העמד את עצמך עם יד מכל צד של הדלת כך שתוכלו לחבר את הברגים. ובעזרת מברג חזק את הברגים. כאשר הבורג הראשון מחוזק, המשך עם שלשת הברגים הנותרים.

שלב 12 ואחרון בדוק - בדוק האם הדלת עובדת. הראה לחתול שלך את הדלת, והתחל לעודד אותו להשתמש בדלת לחתול.       מעט כללי זהירות: הדלת לחתול אם היא חיצונית יכולה לאפשר לחיות אחרות להכנס הביתה אליך. ישנם אנשים המתקינים דלת לחתול ביציאה למרפסת שם ממוקם ארגז השירותים של החתול. ילדים קטנים יכולים לזחול דרך הפתח ולצאת מהבית אז להיות עירניים.  

תרצו לקבל עוד מידע בנושא פתרונות לגידול חתולים? 

לשירותכם ליאורה,
מומחית לגידול חיית מחמד בריאה מאושרת ומאריכת שנים
ייעוץ אישי תזונתי לחיית המחמד, מנחת סדנאות, מחברת המדריך
תזונה נכונה ומתאימה לחיית המחמד 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב