דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צדק חברתי: המתת חסד לקשישים ביוזמת הביטוח הלאומי 

מאת    [ 29/01/2015 ]

מילים במאמר: 333   [ נצפה 3185 פעמים ]

המוסד לביטוח הלאומי במסגרת הקטנת תקציבו, מקדם הצעת חוק המצדדת בהמתת חסד אקטיבית  (בלועזית: אאותנסיה Euthanasia) שמשמעותה "מיתה טובה" לגמלאים, שיבוצע עם או בסמוך ליציאת מבוגרים לגמלאות ותחליף את תשלומי הגמלה ל"שיבה טובה" המשולמת כיום, וזאת בשל העלייה הדרמטית בתוחלת החיים והשפעתה על הוצאות הביטוח הלאומי ואטימות לב סופניים. "מיתה טובה" מוגדרת כ"זירוז המוות של החולה על ידי המטפלים בו" (חושן, 1992). (במקרה זה הביטוח הלאומי) לפיכך, כל פעולה פסיבית או אקטיבית, של גרימת מוות בכוונה תחילה וללא כאב, יכולה להיחשב על פי החוק המוצע, כהמתת חסד. מהביטוח הלאומי נמסר, כי החוק החדש" ייטיב עם משפחות הגמלאים", ובשנתיים הראשונות ליישום החוק, הביטוח הלאומי יממן מתקציבו המתת חסד אקטיבית (פרוייקט "מיתה טובה") לגמלאים, ולאחריהן יחוייבו משפחות הגמלאים בהוצאות ישומו של החוק כמו כן ישאו המשפחות בהוצאות הקבורה כחוק. מהביטוח הלאומי נמסר עוד כי החוק החדש יהיה אפקטבי ללא ביורוקרטיה מיותרת, וייושם ללא כל צורך באישור הגמלאי עצמו, קרובי משפחה או אפוטרופוס אחר.

 לצד הצעת החוק כאמור, יבצע המוסד לביטוח לאומי המתת חסד סבילה לחולים הנמצאים מתחת לגיל הפנסיה - בהימנעות מטיפולים מאריכי חיים ובמקרים בהם החולים או משפחותיהם אינם יכולים לממן בעצמם טיפול בחולה. עוד נמסר כי החוק ל"מיתה טובה", יחול גם על חולים סובלים, או על חולים נטולי הכרה או על נכים, וכמובן על פונים מעוטי הכנסה הנדרשים לפיצויי או גמלה מהביטוח הלאומי.

המושג "המתת חסד", מקורו ביוון הקלאסית, שם המושג נחשב כ"מוות טוב". על פי סוקרטס, ההוגה והפילוסוף, זיקנה, גימלאות, מוות מתקרב, מחלה כואבת או סבל, הם סיבות טובות מספיק שלא להמשיך לחיות, והסיבה לאימוץ רעיון זה של סוקרטס על ידי הביטוח הלאומי. 

  החוק החדש דן גם בסוגים שונים של "המתות חסד" ובאופן ביצוען בידי הביטוח הלאומי

"המתת חסד" יכולה להתבצע באופן סביל (פאסיבי) או פעיל (אקטיבי):


    • המתת חסד פאסיבית היא המתת חסד המתבצעת על ידי מניעה או הפסקה של שימוש באמצעים רפואיים שיכולים להאריך את חייו של הגמלאי.
    • המתת חסד אקטיבית היא המתת חסד הכוללת פעולה ישירה ומכוונת (כמו הזרקת רעל, חנק וכד') שמטרתה להפסיק את חייו של הגמלאי. ההחלטה בסוגי הפעולות להמתה יהיו על פי שיקולי תקציב של הביטוח הלאומי.
     

מיכאל (מיכה) שפיר משמש כטכנולוג מדען ראשי ויזם במספר רב של חברות היי טק העוסקות בעיקר ברשתות תקשורת, אבטחת מידע, ציוד רפואי, ומחקרים ביו טכנולוגים. Michael (Micha) Shafir - CTO, founder, seasoned entrepreneur (RadWare, MagniFire, PonsEye, Pons - Technology GreenHouse , CrossID, Innovations'Center), Inventor Email: micha@Innovya.com Direct: +972 54 4837900 Traceless Biometrics




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב