דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך נוכל לסייע לילדנו להשאר בריאים באמצעות הרפואה הסינית 

מאת    [ 22/01/2015 ]

מילים במאמר: 668   [ נצפה 3175 פעמים ]

בתור אבא ומטפל בדיקור סיני לילדים אני מעוניין לתת לכם טיפים בסיסיים, בקשר להרגלי התזונה ושל הקטנים שלכם והקשר ליציאות שלהם, ואשר יאפשרו לכם לשמור על בריאותם.

בתור התחלה, להלן מספר דגשים כלליים:


    • אצל תינוקות הניזונים מבקבוק, לא כדאי לנהוג בגישה של האכלה על פי דרישת התינוק, אלא באמצעות האכלה לפי מקצב קבוע, זאת אומרת, האכלה בשעות קבועות.
    • לא מומלץ להציג מזונות לתינוק בגיל צעיר מידי. כאמור, כיום, קיימות שתי שיטות רווחות:

א.      הצגתם של המזונות בגיל שלושה חודשים. על פי הרפואה הסינית, מערכת העיכול בשלב זה, אינה בשלה דיה להתמודדות עם עיכול המוצקים, מה שעשוי לגרום לבעיות עיכול ולסייע ביצירת אלרגיות למזון.

ב.      הצגתם של המזונות בגיל שישה חודשים. בגיל זה, המערכת, כאמור, הינה בשלה דיה לקבלת המוצקים ו"יודעת" לעכלם.


    • אסור להאכיל במזונות קרים, הן בפן הפיזי (מבחינת טמפרטורה, מזונות אשר הוצאו ישירות מהמקרר ולא חוממו לפני ההגשה) והן בפן האנרגטי (לדוגמא, ירקות שלא עברו איזשהו תהליך ראשוני של בישול. הבישול בכאן, מהווה מין סוג של עיכול ראשוני של המזון, וכך מקל על מערכת העיכול הצעירה בתהליך זה של העיכול).
    • אחל איסור מוחלט על הפרזת מתן ממתקים וממותקים.

וובכן, מהי למעשה הדיאטה הנכונה אם ככה?

צריכת מזון מאוזנת וטובה היא כזאת העשירה בפחמימות מלאות (אורז מלא, פסטה מלאה, קוואקר מלא ובקיצור, כל סוג של דגן מלא, כאן כאמור, עדיף להשתמש בפחמימה כזו שבושלה בבית ולא  ככזו שנרכשה כמזון מוכן לשימוש). רצוי להוסיף להם ירקות (כמובן מבושלים), וניתן להוסיף גם כמויות קטנות של בשר (אדום ו/או עוף), ביצים ומוצרי חלב (חלב מלא ולא דל שומן!).

ניתן להבין את השפעת המזון על ילדכם, בצורה טובה יותר, באמצעות העפת מבט חפוז בצואתו (הרי, אם תאמינו או לא, זוהי אחת מדרכי האבחנה של הרפואה הסינית). במידה והצואה הינה רכה מידי, יהיה זה לרוב בשל צריכה מוגזמת של ממתקים או מתוקים (וזאת כמובן אם לא מדובר במצב חולי ויראלי או חיידקי). הרפואה הסינית תופסת מזונות אלה ככאלה המחלישים את תפקודה של מערכת העיכול וכיוצרי ליחה. קחו לדוגמא מצב של זלילה רבה מדי של גלידה, משהו שטעים מאוד לכולנו (ובוודאי הילדים) וכולנו אוהבים, אך עשוי להיות מזיק מאד לאותה מערכת עיכול קטנה ולא מפותחת (דרך אגב, גם לנו, המבוגרים, היא לא מטיבה במיוחד). אם כך, צריכה רבה של אותה גלידה לגרום כמעט תמיד לצואה רכה (ייתכן אפילו עוד באותו היום, או לכל המאוחר ביום שלמחרת). מה זאת אומרת ?צריכה רבה?? קשה לומר במדוייק שכן יש שוני בין ילד וילד, וזאת, בהתאם לחוזק מערכת העיכול שלו. אצל ילדים שמערכת העיכול שלהם "חזקה" יותר, סימנים כאלה יראו לאחר צריכה גדולה יותר מאשר אצל אלה שאצלם המערכת "חלשה" יותר.

מדוע זה קורה?

על פי הרפואה הסינית, אחד מתפקידי מערכת העיכול הוא הפרדה בין טהור ועכור (כאן הכוונה להפרדה בין החומרים שהגוף זקוק להם ואלו שאין הוא זקוק עוד להם לשם פעולתו). אם נפריז, כמו בדוגמא שנתתי למעלה לגבי אכילת גלידה, פעולת ההפרדה נפגעת, וזאת בשל העובדה שעל פי הרפואה הסינית, הטעם המתוק ומזונות קרים גורמים להחלשותה מערכת העיכול (החלשות התפקוד שלה). במצב כמו זה, כשהטהור והעכור לא מופרדים כהלכה, נוצר תוצר לוואי, לחות. לחות זו מתנקזת מגוף האדם ב-2 דרכים, באמצעות מעבר לריאות (ע"פ יחסים בין אברים ברפואה הסינית), או התנקזות בצואה בשל "כובדה", שזו כאמור, היציאה הרכה או השלשול.

יש לדעת כי אם הצואה הרכה ממשיכה (ממקור תזונתי) מעבר לתקופת זמן של יומיים, נתחיל לראות גם עלייה בייצור הליחה והנזלת (וזה כאמור בשל הקשר של המערכת לריאות). ככל שאלה יגדלו ויתגברו, הם יתנו לנו תמונה הדומה יותר ויותר להצטננות. במצב זה אנחנו עשויים לראות סימנים כמו: אף נוזל, שיעול פרודוקטיבי (ליחתי), בלוטות לימפה מוגדלות או כאבי אוזניים . ולכן, במידה ונשלוט על הרגלי צריכת המזון הלא בריאים טשר גורמים בהמשך להגעתה של הצואה הרכה, תוכלו למנוע מילדכם לפתח את התסמינים הללו ולהיות חולה. אפילו בתחילתו של שלב הצואה הרכה ניתן ומומלץ לעצור את מתן המתוקים ובמקביל, לשפר התזונה לתזונה בריאה ונכונהיותר, כפי שכבר ציינתי קודם, ובכך נוכל למנוע את ההתדרדרות הצפויה במחלה. 

רונן רוזנבלט-ניר


מומחה לדיקור סיני לילדים ותינוקות, מטפל גם בדיקור ללא מחטים (דיקור בלייזר ומיקרוקורנט)


אתר אינרטנט: www.acufamilyclinic.com


טלפון ליצירת קשר: 052-2730115




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב