דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאמר לכותבי תוכן: כיצד להתמודד עם נושא לכתיבה שאינכם יודעים עליו כלום 

מאת    [ 29/12/2014 ]

מילים במאמר: 730   [ נצפה 1886 פעמים ]

מאמר לכותבי תוכן: כיצד להתמודד עם נושא לכתיבה שאינכם יודעים עליו כלום
הרבה פעמים תמצאו את עצמכם מתמודדים עם השאלה כיצד ליישם כתיבת מאמרים על נושא שאיננו יודעים עליו? למען האמת, זה לא פשוט, אך עם כלים קבועים שתיישמו כאן תוכלו לכתוב לא רק מאמרי SEO קידומיים אלא גם מאמרי איכות של ממש, כולל כתיבה בבלוג ובעמוד ה- "אודות" של מזמין העבודה. אז מה הסוד, למעשה? כיצד מפצחים את השיטה? נתחיל מן הקל אל הכבד.


כל בעל עסק, מסובך ככל שיהיה, צריך שיכירו אותו
זו הנחת העבודה. ללא הצורך בהכרה, הוא לא היה מזמין מאמרים. לכן, נתחיל לכתוב מאמר שעוסק בשירות של הלקוח: כן, קראתם נכון – בשירות! מה בסך הכל צריך בשביל מאמר כזה?
1.    מידע על אמצעי הנגישות של הלקוח שלכם לקונים שלו: דרך האינטרנט, הטלפון, החנות, וכד'.
2.    מידע על קהל היעד של הלקוח: האם הוא מוכר ישירות לצרכן או לאיזשהו טכנאי שימכור התקנה?
3.    כלים להערכת איכות הלקוח שלכם כבעל עסק שכדאי לפנות אליו:
א.    יכולת מקצועית נדרשת: אם אינכם יודעים כלום, ציינו בצנע (1-2 פעמים) שמות של מותגים הקשורים לדיסציפלינה המקצועית של הלקוח.
ב.    חשיבות נתינת שירות טוב ללקוח, כולל הסברים אודות מהו שירות טוב: אדיבות, נגישות וכד'.
ג.    חשיבות המכירה במחיר שאינו יקר, לא חובה להציג מספרי מחיר.


הפנייה במסגרת מאמר כזה היא לקונה של הלקוח: לדוגמה – "אתם כהורים ודאי תחפשו חנות בגדי ילדים באיכות" או "כמי שעובדים בתפקיד טכנאי מתח נמוך מומלץ לכם לשאוף לרכוש ציוד ממקצוענים ובמחירים טובים למען הלקוחות". מאמר מסוג זה ניתן לפרסם בבלוגים או במחלקות צרכנות או במחלקות קנייה/מכירה באתרי כתיבת מאמרים. אנחנו בחברה מעניקים לכל לקוח לפחות מאמר אחד כזה בנוסף למאמרים במחלקות המקצועיות.


מאמר המידע המקצועי הראשון – איזו הרגשת סיפוק תהיה בסופה!
וזה יגיע אם תקראו היטב את הדרכים כיצד לפצח ידע מקצועי אזוטרי. כשאני כותב "דרכים" – הכוונה שיש כמה אסטרטגיות לחפש חומר למאמר. נתחיל מהקלה לכבדה:
1.    מנוע גוגל – מנוע זה הוא החבר הטוב ביותר שלכם ככותבים. חפשו את המילה בעברית. לדוגמה: "הזרקת פלסטיק". המידע בעברית לא סיפק אתכם? חפשו מידע באנגלית. היתרון של השיטה הוא בכך שכל מה שתשיגו תשיגו בזכות עצמכם, ובזכות מה שקראתם. החסרון מתבטא בכך שקריאת מידע באנגלית בייחוד כאשר מדובר בכתיבה טכנית עלולה להיות מתישה ואף מבלבלת: זה מתאים רק לכותבים האוטודידקטים. לאלו מכם שמעדיפים ללמוד ממומחים, להלן אסטרטגיות שנועדו לכם.

2.    שיחה עם דמות שעוסקת בתחום – לאחר חיפוש חומר אנושי שעוסק בתחום במנוע החיפוש אתם גם תמצאו אותו ותגיעו לטלפון שלו, אבל זה לא אומר שהוא יידע כל מה שתשאלו. ייתכן כי בשביל כתיבת מאמרים תצטרכו לשוחח עם מומחה גדול יותר. ברוב התרחישים שהייתי עד להם, ניתנות שתי הפניות:
א.    מורה לתחום – אדם שידוע כבעל יכולת ללמד את התחום. זה בדרך כלל לא עובד שעתי אלא מישהו שיכול להסביר לכם בסבלנות רבה על המקצוע, ובכך לספק לכם בסיס עבור כתיבת מאמרים.
ב.    עובד פעיל – אדם שבדרך כלל תחושו שאין לו זמן לדבר אתכם, וגם כשיש לו – ההסברים שלו יהיו קצרים וללא הרבה זמן, אבל דווקא אדם כזה יכול להקפיץ לכם את הרמה של המאמר, מיד נלמד איך.

3.    שיחה עם המורה – שיחה עם מורה לתחום נמשכת בדרך כלל 20 דקות (אני אישית למדתי ממומחים שהציגו את עצמם כמרצים ומורים את התחומים הבאים: הנדסת פלסטיקה, מערכות אבטחה ומיגון, תקשורת חזותית וכללים בעיצוב שמלות כלה). במהלך השיחה יש לרשום את שהמורה אומר בראשי פרקים, לחלק לכותרות ולא להתבייש לשאול אם לא מבינים.

4.    שיחה עם עובד פעיל – לאחר שהפנמתם טוב טוב את השיחה עם המורה, ובדקתם באינטרנט שאתם יודעים ליישם, התקשרו לעובד הפעיל, ציינו מי אתם ומי הכיר לכם אותו, והזדהו ככותבי מאמרים אשר למדו מעט את המקצוע. שוחחו איתו על מותגים, נתונים יבשים – מה עדיף, וכו'. סיכוי רב שהוא לא יסכים עם מה שאתם אומרים, וכנראה שהוא יזהה שאתם BEGINNERS בתחום, אבל דווקא משום כך הוא ירצה להראות שהוא יודע יותר, ויסביר באלו מותגים הוא היה בוחר תוך נימוק קצר וכנראה גם לא מובן. תרשמו אותו מילה במילה. הבנתם את זה לאחר סיום השיחה, ומחשבה ארוכה? זה ייתן לכם עוד זווית מחשבה לביטוי במאמרים שלכם. כך תוכלו לייצר מאמר משוכלל שכולל גישות טיפול רבות באותו הנושא.


אם הצלחתם לייצר מאמר מידע אחד, השאר כבר יהיו פשוטים יותר. תשתית אגירת המידע עובדת עבור כל סוגי הכותבים. לאלו מביניכם שמעדיפים ללמוד לבד – עדיף להשתמש בדרך מס' 1. לאלו המעדיפים לימוד אנושי – דרכים 2+3 הן חובה בסדר הזה. דרך 4 – רשות, למי שמעוניין לחדד עוד יותר את המאמר.

עמרי שטח, יועץ תוכן


http://www.goldenwords.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב