דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחריות חברתית תאגידית כמנוף לצמיחה ורווחיות 

מאת    [ 11/11/2014 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 2759 פעמים ]

                                                                                                            רמת גן, נובמבר 2014

 

אחריות תאגידית ורגולציה

 

על פי הוראת המפקח על הבנקים במשרד האוצר, הוצאת דו"חות אחריות תאגידית עבור הבנקים במדינת ישראל כבר איננה אופציה אלא חובה. אל 3 הבנקים הגדולים (פועלים, לאומי ודיסקונט) שכבר הוציאו דו"חות כאלו עוד בטרם היו מחויבים בכך, יצטרפו שאר הבנקים. הפרקים הסביבתיים של הדו"חות יציגו התייחסות לצריכת הנייר, החשמל, הדלק, להיקף הפסולת, לטביעת הרגל הפחמנית הנובעת מהפעילות התפעולית של הבנקים ולבניה ירוקה של בניינים או סניפים מסוימים. כמו-כן, כל הבנקים יתייחסו לסיכונים הסביבתיים הכרוכים בהשקעות שלהם, וידרשו להציג את הפעולות הננקטות על ידם על מנת להקטין את הנזקים החברתיים, כגון: מחזור נייר, מחזור פסולת אלקטרונית, מדיניות חסכון בצריכת חשמל, הפחתת כמות הדפסת נייר ונטיעת עצים.

חה"כ איתן כבל מקדם בימים אלו הצעת חוק וסט מוסדר של הנחיות לדיווח שאיננו פיננסי. הצעת החוק צפויה לעלות בכנסת במושב הקרוב . מטרת הצעת החוק לחייב חברה ממשלתית, תאגיד עירוני וחברה גדולה להגיש מדי שנה דוח אחריות תאגידית. ככל הנראה, חברה ציבורית שאינה חברה גדולה תגיש דוח אחריות תאגידית אחת לשנתיים. הדוח יוגש לממונה מטעם הרשות לניירות ערך.

בחודש אפריל השנה (2014) קיבל הפרלמנט האירופאי הנחיה מחייבת חדשה על גילוי של מידע שאינו כספי על ידי חברות גדולות וקבוצות. חברות הנוגעות בדבר תצטרכנה לחשוף מידע על מדיניות, סיכונים ותוצאות לגבי נושאי איכות סביבה, היבטים חברתיים כמו תרומה לקהילה, הענקת חסויות חברתיות והתנדבות עובדים, וכן בגין עובדים, קיום קוד אתי, מתן כבוד לזכויות אדם, בקרות למניעת שחיתות, מתן וקבלת שוחד, ועוד. ההחלטה מחייבת את החברות המעסיקות מעל 500 עובדים, כאשר להערכת המוסדות באיחוד האירופי היא תחול על מעל 6,000 חברות וקבוצות עסקיות.

זו היא רק פתיחת הדלת הראשונית להתבססות נושא האחריות החברתית כחלק מפעילות הארגונים הן במישור העסקי והן במישור הדיווח המחייב.

כל האמור למעלה עוסק בדיווח אך לא במהות. המהות היא העשייה בפועל והצורך של מנהלים להטמיע מדיניות של אחריות חברתית, מתוך הבנה שעשייה בתחום זה תתרום לשורה התחתונה של ארגונם מעבר לעמידה ברגולציה ומעבר ליחסי הציבור.

הפרדיגמה הניהולית הישנה, אשר הניחה כי המטרה היחידה של ארגון היא להגדיל את השורה התחתונה ולהניב רווחים לבעלי מניותיה, הופכת במהירות למיושנת. זה לא שארגונים אינם צריכים ליצור רווחים, הם בהחלט צריכים ליצור רווחים! אבל לא רק על ידי טיפול בשורה התחתונה הפיננסית, אלא טיפול בשורה תחתונה משולשת - המתייחסת לסינרגיה בין הסביבה, החברה והשורה התחתונה הפיננסית.

כפי שניתן להבחין  קיימת רשת רחבה של קשרי גומלין בין שלוש השורות התחתונות, הכוללת מה שמוביל לפעולה ברת קיימא יותר.  בתור שכזה - יישום הרעיון של השורה התחתונה המשולשת בתוך פעילויות הליבה העסקיות יספק לארגונים שלושה יתרונות מפתח (לצד רבים אחרים):


    • 

    ניהול סיכונים מושכל


    • 

    התייעלות והפחתת עלויות


    • 

    יצירת ערכים משותפים ופתיחת הזדמנויות חדשות

 

אנו, רואים את נושא האחריות התאגידית כתחום שבו עומדת להתפתח תרבות ארגונית חדשה, אשר תייצר ללא ספק דרישות של בעלי העניין השונים ממנהלי החברות.

אין ספק שבימים אלו נוצר צורך חדש של החברות לעמידה בדרישות הרגולציה הצפויות והזדמנות ליצירת ערך מוסף אמיתי ו-ROI לכל חברה אשר תאמץ גישה של אחריות חברתית בשלשת רבדיה – פיננסית, חברתית ואחריות לסביבה.

href="mailto:z.atlas@aim-atlas.com" target="_blank">צביקה אטלס מנכ"ל אטלס גבירץ יועצים לניהול בע"מ


חברת אטלס גבירץ יועצים לניהול מתמחה בניהול סיכונים ובראיית הסיכון כהזדמנות. אנו בעלי ניסיון מוכח של מעל 20 שנה בתחום ניהול הסיכונים ואנו מאמינים כי בזכות הידע והניסיון שצברנו ושיתוף הפעולה עם מובילי דעה מקומיים ובינלאומים נוכל להפוך את דרישות הרגולציה למנוף להצלחה פיננסית וחברתית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב