דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים - מאמר ראשון 

מאת    [ 19/03/2008 ]

מילים במאמר: 355   [ נצפה 3924 פעמים ]

כל עסק, גדול כקטן חייב לנסח לעצמו אסטרטגיה שיווקית. האסטרטגיה מיועדת להנחות את כלל פעילויות השיווק של העסק - יחסי ציבור, קידום מכירות, פרסום וכיו"ב.

למרות שנדמה כי המילה "אסטרטגיה שיווקית" קצת גדולה על עסקים קטנים המעסיקים מעט עובדים (1-10) ותקציב השיווק שלהם הוא כמעט אפסי, עדיין יש מקום לניסוח אסטרטגיה שכזו.

אסטרטגיה שיווקית מיועדת לכלול כדבר ראשון את ההגדרה העצמית של העסק. למרות שזה נשמע פשוט, זו משימה לא קלה לכתוב בשורה אחת מסודרת משפט שמגדיר את העסק, את הפעילות את החזון וגם מבדלת אותו משאר המתחרים.

הגדרת קהלי היעד תהיה הצעד השני. הנטיה הראשונה היא להגיד "כולם וכמה שיותר" אבל כאשר הולכים ומתמקדים יכולים לזהות ברמה נקודתית ממש קהלי יעד מוגדרים היטב וכך גם לכוון את פעילויות השיווק ויחסי ציבור כלפיהם.

הצעד השלישי יהיה לנסח את המסרים השיווקים - מה בדיוק רוצים להגיד להם. לאותם קהלי יעד. זה לא כל כך פשוט, אולם בתהליך חשיבה מסודר אפשר לנסח את הדברים ברמה מדוייק.

לאחר השלב הראשון צריך המנהל/הבעלים לענות בשיא הכנות על השאלה "מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול"? לאן אני רוצה לקחת את העסק, איפה נהיה בעוד שנה, שנתיים/חמש שנים. האם למשל החזון הוא לצמוח ולהיות חברה גדולה יותר? או אולי להישאר באותו גודל ורק להגדיל את ההכנסות?

מטפלים למיניהם - רופאים, פסיכולוגים, מטפלים אלטרנטיביים וכיו"ב הם עסקים קטנים שרובם, סביר להניח גם רוצים להישאר קטנים עצמאיים. לכל היותר להגדיל את הקליניקה, למלא את היומן ולהיות מספיק נחשבים כדי לגבות סכומים גבוהים יותר.

לעומת זאת חנויות, מעצבים, אדריכלים, יועצים למיניהם, סביר להניח שאולי ירצו להתפתח, לגדול ולהפוך לרשתות, לחברות מובילות, להעסיק כמות גדולה של עובדים וכן הלאה.

כאמור, מדובר בשתי גישות כמעט הפוכות שמשליכות על כל פעילות המיצוב השיווק, הפרסום ויחסי הציבור. אם עסק קטן רוצה לצמוח ולגדול, הוא חייב מלכתחילה לנסח את עצמו כסטרט אפ, לחשוב כמו סטרט אפ ולפעול כמו סטרט אפ. לחשוב איך הוא יהפוך למוביל השוק. גם כאשר מדובר בפיצרייה אחת שכונתית, באם החזון הוא להפוך לרשת הפיצות הגדולה במדינה היא צריכה לנסח את האסטרטגיה השיווקית שלה כך שתוביל אותה, כמקווה אל היעד.

מנגד, כאשר בעל הפיצריה שכונתית רוצה להמשיך ולהיות כזה, רק רווחי הרבה יותר, הרי שהחשיבה המיצובית והשיווקית צריכה להיות אחרת וכך גם האסטרטגיה השיווקית שלו.

אמיר שחר מנהל משרד יחסי הציבור השם דגש על הפן השיווקי ומציע ללקוחותיו שירותי יחסי ציבור, קשרי עיתונות, יחסי ציבור באינטרנט, כתיבה
שיווקית, כתיבת תכנים לאינטנרט, ניוזלטרים, בלוגים מקצועים ועוד. באתר החברה תמצאו גם בלוג יחסי ציבור



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב