דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השהיית הליכים עד לקבלת צו כינוס נכסים בהליך פשיטת רגל בהתאם לסעיף 77 א' לחוק ההוצאה לפועל תשכ"ז- 1967 

מאת    [ 23/09/2014 ]

מילים במאמר: 291   [ נצפה 2847 פעמים ]

סעיף 77 א' סיפא לחוק ההוצאה לפועל תשכ"ז- 1967 (להלן: "החוק"), אשר קיבל תוקף במסגרת תיקון 29 לחוק, תשס"ט- 2008, מאפשר לחייב אשר הגיש בקשה למתן צו כינוס נכסים במסגרת הליך פשיטת רגל להשהות הליכים שננקטים כנגדו בתיקי הוצאה לפועל, עד למתן החלטה בבית המשפט המחוזי ליתן לחייב צו כינוס נכסים.

לשון הסעיף קובעת כדלקמן: "נוכח רשם ההוצאה לפועל, לאחר שבירר את יכולתו של החייב לקיים את פסק הדין במעמד חקירת יכולת, בירור או הבאה, כי אין תועלת בניהול הליכי הוצאה לפועל נגד החייב וסבר כי בנסיבות העניין יהיה בפנייה להליכי פשיטת רגל כדי להביא תועלת, ימסור לחייב ולזוכה מידע בדבר האפשרות לפתוח בהליכי פשיטת רגל; הרשם רשאי להורות על השהיית הליכי הוצאה לפועל, כולם או חלקם, אם שוכנע כי הדבר מוצדק, לתקופה סבירה שיקבע, שתאפשר פנייה לבית המשפט לשם פתיחת הליכי פשיטת רגל".

יש לשים לב כי לשון הסעיף מורה כי הרשם רשאי ואינו חייב להחליט על השהיית ההליכים, ועל כן יש לו שיקול דעת בכל מקרה ומקרה. כמו כן, החוק אינו מסמיך את רשם ההוצאה לפועל לבטל הליכים, או לעכב הליכים, אלא, להשהות הליכים שננקטים בתיקי הוצאה לפועל, והוא אינו רשאי לעכב את ההליכים בתיק, אלא, על פי שיקול דעתו וההצדקות שיימצא, רשאי הוא להשהות הליכים מסוימים.

זאת ועוד, התקופה להשהיית ההליכים נקבעת ע"י הרשם, אם כי במידה וחלף הזמן הנקוב בהחלטה ניתן לפנות בבקשה נוספת להארכת השהיית ההליכים.   

קבלת צו כינוס נכסים לחייב בבית משפט מחוזי לוקחת בין 60 יום ל- 120 יום, לעיתים בזמן זה ננקטים הליכים שונים כנגד החייב בתיקי הוצאה לפועל כגון: צו הבאה, עיקול משכורת וכד'. במקרה זה יש לפנות בבקשה מתאימה להשהיית הליכים בהתאם לסעיף 77 א' לחוק כאמור, עד לקבלת צו כינוס נכסים בבית משפט מחוזי, בלשכה בה נפתח תיק ההוצאה לפועל.

 

 

  נעמה אלוס משרד עורכי דין וגישור העוסק במגוון תחומים: אזרחי מסחרי, פשיטת רגל, הוצאה לפועל, הסדרי ומחיקת חובות, מקרקעין וגישור וישוב סכסוכים. המשרד מספק ייעוץ משפטי וייצוג בערכאות המשפטיות ברמה גבוהה, תוך לווי צמוד של כל לקוח ולקוח, וזאת במטרה להביא לתוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח. עו"ד נעמה אלוס דוגלת במתן יחס אישי ואוזן קשבת, אמינות, יושר וסבלנות רבה, לצד טיפול יסוד מקצועי וקפדני. עו"ד נעמה אלוס בוגרת תואר ראשון במשפטים LL.B. בהצלחה יתרה במסלול נדל"ן במכללה האקדמית נתניה ותואר שני במשפטים LL.M. במסלול גישור מו"מ ופשרה באוניברסיטת בר אילן. מגשרת מוסמכת בקורס הכשרה למגשרים באוניברסיטת בר אילן. עו"ד נעמה אלוס מתנדבת בתוכנית "שכר מצווה" של לשכת עורכי הדין המעניקה סיוע משפטי בהתנדבות למיעוטי אמצעים. לייעוץ ראשוני ללא כל התחייבות ניתן ליצור קשר בטלפון 050-2241641. כתובת אתר: naama-law.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב