דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח להתקנת כפתורים אצל ילדים 

מאת    [ 09/09/2014 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 3151 פעמים ]

האוזן היא איבר השמע של בני האדם ומאפשרת לנו תקשורת עם העולם החיצון. כל אובדן או פגיעה ביכולת הזו, מלווה בכאבים ובסבל רב, כמו גם בליקויי בשמיעה.

האוזן מורכבת משלושה חלקים עיקריים, האוזן החיצונה, האוזן התיכונה והאוזן הפנימית. רוב דלקות האוזניים אצל ילדים נוצרות בחלל האוזן התיכונה.

חלל האוזן התיכונה מלא באוויר, אוויר אשר מוזרם החוצה דרך חצוצרת השמע. האוזן התיכונה מחוברת אל חלקו האחורי של האף על ידי חצוצרת השמע והיא עוזרת לנתב את האוויר מהאף אל האוזן התיכונה ולהיפך, מהאוזן התיכונה אל חלל האף והחוצה.

ישנם מקרים בהם חודרים חיידקים או וירוסים לחצוצרת השמע, מגיעים לחלל האוזן התיכונה ויוצרים זיהום. במקרה של זיהום, חצוצרת השמע לוקה בתפקידה, האוויר לא זורם הלוך ושוב ונוצר הפרש לחצים, בין האוויר שנמצא באוזן, לבין האוויר שנמצא בחוץ.

תופעה של דלקת בחצוצרת השמע ובאוזן התיכונה אופיינית בעיקר אצל פעוטות מתחת לגיל שנתיים, כאשר ישנם ילדים הסובלים מהישנות התופעה באופן קבוע. הסממנים לתופעה הינם כאבי אוזניים המלווים בחום גבוה, חוסר שקט במשך היום ובעיקר במשך הלילה, ליקוי בשמיעה ותחושה של אי נוחות.

בדלקות חוזרות אצל ילדים בתדירות של חמש עד שבע פעמים בשנה, רופא אף אוזן גרון ימליץ על טיפול אנטיביוטי במינון נמוך לאורך זמן של כמה חודשים, אולם, ישנן דלקות, שאינן נגרמות על ידי חיידקים ולהן, טיפול אנטיביוטי אינו אפקטיבי ואינו עוזר כלל. כדי למנוע את שכיחותה של הדלקת, רופא אף אוזן גרון ימליץ על ניתוח להתקנת כפתורים.

ניתוח להתקנת כפתורים מומלץ לילדים מגילאי שנה עד חמש. הניתוח אורך כמספר דקות עד חצי שעה ומבוצע תחת הרדמה כללית, בשל גילם הצעיר של המטופלים. כדי שההרדמה תהיה אפקטיבית, על הילד להיות בצום של מינימום שש שעות לפני תחילת הניתוח. ההרדמה תעשה דרך מתן אינפוזיה המכילה חומרי הרגעה.

במהלך הניתוח, יחדיר הרופא צינורית קטנה וחלולה משני צדדיה, הנקראת כפתור, אל תוך חלל האוזן, על ידי ניקוב מזערי של עור התוף. מטרת הכפתור, לאפשר מעבר של אוויר ונוזלים, מהאוזן החיצונית לאוזן התיכונה.

מעבר הנוזלים והאוויר מאפשר את ניקוזם של הנוזלים המזוהמים שגרמו לדלקת כמו כן, עוזר להשוות את לחץ האוויר בין האוזן התיכונה לאוויר החיצוני. קיומו של הכפתור מקל על הכאב ועוזר לשיפור השמיעה. הכפתורים נפלטים החוצה מאוזן הילד לאחר חצי שנה עד שנה, באופן עצמוני. במידה והכפתור אינו נפלט באופן ספונטני, לאחר שנה מיום התקנתו לערך, הוא יוצא על ידי רופא אף אוזן גרון בניתוח תחת הרדמה.

לאחר הניתוח על המטופל לשים אטמי אוזניים עמידים במים בכל מגע עם מים, כדי למנוע את היווצרותן של דלקות. לניתוח כפתורים ישנם שיעורי הצלחה טובים אולם חשוב להיות ערים לסיבוכים אפשריים כמו זיהום המתבטא בהפרשות מחלל האוזן, דימום או חירור של עור התוף.

ניתוח כפתורים יבוצע בילדים, שליקויי השמיעה הנגרם מדלקות חוזרות, משפיע באופן ניכר על התפתחותו התקנית של הילד. כמו כן במצבים בהם בעקבות ליקויי השמיעה המטופל הצעיר בעל שיבושים בדיבור, וסובל מהפרעות קשב. במצב כזה, התקנת כפתורים הינה פתרון אפקטיבי ובטוח באופן יחסי, המאפשר לילד, להמשיך לחיות את חייו, כשאר הילדים.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב