דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפטר בפשיטת רגל - הדרך המשפטית להסדרה ומחיקה של חובות 

מאת    [ 19/08/2014 ]

מילים במאמר: 351   [ נצפה 2940 פעמים ]

הליכי פשיטת רגל מאפשרים לחייב שהסתבך בחובות לקבל הפטר ולהביא למחיקת חובותיו לנושיו השונים. צו ההפטר הנו צו שיפוטי שמשמעותו כי החייב  אינו מחויב לפרוע את חובותיו שמהם הוא הופטר על ידי בית המשפט והמשמעות המעשית של יישום הצו היא מחיקת חובות , סגירת תיקי הוצאה לפועל פתוחים, הסרת ההגבלות בגין חובות שמהם הוא הופטר ופתיחת דף חדש ללא חובות.

הפטר הנו אקט שיפוטי הייחודי להליכי פשיטת רגל ואין בדומה לו במסגרת הליכים משפטיים אחרים להסדרת חובות. כך , למשל, איחוד תיקים בהוצאה לפועל לא מקנה את האפשרות לחייב לקבל הפטר ומבחינה משפטית מחויב חייב המצוי באיחוד תיקים לפרוע את מלוא החובות לנושים.

אין ספק שהאפשרות לקבלת הפטר מהווה יתרון משמעותי עבור חייב המצוי בחובות וככל שהיקף החוב גדול יתרןו כך הופך יתרון זה למשמעותי יותר בעבורו.

לעתים קבלת הפטר הנה הדרך המעשית היחידה להסדיר באופן מלא את החובות וחייב שחייב סכומי כסף גדולים לנושיו השונים יכול להיות במצב שאינו מסוגל באופן מעשי לפרוע את כל החובות, מה שבלעדי הפטר יותיר אותו שקוע בחובות כל חייו.

הפטר יכול להינתן על בסיס בקשת חייב או לבקשתו של הכונס הרשמי / הנאמן בפשיטת רל וככל שמוגשת בקשה למתן צו הפטר מתנהל הליך נפרד לבירור בקשת ההפטר . ההליך הנו הליך ציבורי וכל נושה רשאי להגיב לבקשה ולהיות מעורב בהליך.

כל שהחייב עומד בקריטריונים השונים לקבל הפטר יתן בית המשפט הדן בהליך פשיטת הרגל צו הפטר המפטיר אותו מחובותיו . צו הפטר יכול להיות סופי או מותנה בהתקיימם של תנאים , כמו למשל , תשלום סכום כסף בתוך פרק זמן מוגדר.

לא כל חוב הוא חוב בר הפטר וישנם סוגים מסוימים של חובות שביחס אליהם לא ינתן הפטר. כך , למשל , קנסות אינם חובות  ברי הפטר  והם ימשיכו ללוות את החייב גם לאחר קבלת ההפטר . חוב מזונות אינו חוב בר הפטר , ואולם יתכנו מצבים מסוימים ובד"כ במקרים קיצוניים שבית המשפט יפטור את החייב מחוב מזונות.

לאחר קבלת צו ההפטר ניתן לסגור את תיקי ההוצאה לפועל שנפתחו לגביית חובות שמהם הופטר החייב. כמו כן עם קבלת ההפטר מוסרות ההגבלות  המוטלות על החייב והחייב משתחרר מחובותיו ומההגבלות שהוטלו עליו במסגרת הליכי פשיטת הרגל.

עוד על פשטת רגל והפטר ניתן למצוא באתר - פשיטת רגל והסדרי חובות

איתן עדשה , עורך דין ונוטריון  הכותב הנו עורך דין פעיל העוסק באופן אינטנסיבי בהליכי פשיטת רגל ובחובות ומייצג חייבים , נושים וצדדי ג' בכל הקשור בהליכי פשיטת רגל ובהסדרי חובות. מידע  נוסף בנושא ניתן למצוא באתר בכותב - פשיטת רגל והסדרי חובות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב