דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימונים עם מאמן כושר אישי לנשים בהריון והשפעה על העובר 

מאת    [ 14/05/2014 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 3009 פעמים ]

למרות שלנשים בהריון מומלץ להתייעץ עם הרופא שלהם לפני תחילת תכנית פעילות גופנית, חוקרים בקנדה מצאו כי נשים הרות שמבצעות פעילות גופנית לפחות 20 דקות שלוש פעמים בשבוע מאפשרת למוחו של העובר להתפתח מהר יותר.

פרופ' דייב אלמברג, מאוניברסיטת מונטריאול, ערך את המחקר עם עמיתיו בשיתוף עם בית החולים לילדים. לאחרונה הם הציגו את המחקר שלהם בקונגרס 2013 מדעי המוח בסן דייגו, קליפורניה.
המחקר מצביע על כך שפעילות גופנית מבוקרת ועיקבית עם מאמנת כושר אישית בזמן ההריון משפרת את ההתפתחות המוחית של הילד.
הוא מציין כי תוצאות דומות נמצאו במחקרים בבעלי חיים, אלא שזהו הניסוי הראשון בבני אדם שנועד להראות את הקשר בין פעילות גופנית במהלך הריון והטבות למוחם של תינוקות.
בהתחשב בכך שפעילות גופנית הוכחה כמועילה למוח של המבוגר, שערנו שזה יכול להיות גם מועיל לעובר דרך הפעולות של האמא.
התינוקות הולבשו ב124 אלקטרודות הצמודות למוחם, חוקרים העריכו את מוחם של התינוקות ומצאו כי אלו שהאימהות התאמנו על בסיס קבוע היו בעלי מוח שהתפתח במהירות רבה יותר.

לעריכת המחקר שלהם, צוות באופן אקראי של נשים החל בתחילת השליש השני להתאמן עם מאמן כושר או פעילות גופנית וקבוצה שניה בלתי פעילה.

הנשים בקבוצת הפעילות הגופנית השלימו לפחות 20 דקות של פעילות גופנית בעצימות בינוניות לב וכלי דם , של שלוש פעמים בשבוע, בעוד שהנשים בקבוצה הלא פעילה לא התאמנו, לא לבד ולא עם מאמן כושר.

אחרי הלידות של היילודים, החוקרים ניתחו את פעילות המוח שלהם בין הגילים 8 עד 12 ימים . הם השתמשו ברשמים המאפשרים להם להקליט את הפעילות החשמלית של מוח הילודים.

צוות הניח 124 אלקטרודות רכות על ראשו של כל תינוק ולאחר מכן חיכה לכל תינוק להירדם עצמאית או על הברכיים של האמא, שלאחריו נמדדים " זיכרון שמיעתי " באמצעות תגובה הלא מודעת של המוח לצלילים הן חוזרים והן חדשים.

ממצאיהם :

התוצאות שלנו מראות כי לתינוקות שנולדו מהאמהות שהיו פעילות מבחינה פיזית הפעילות המוחית בוגרת יותר, מה שמרמז שהמוח שלהם התפתח במהירות רבה יותר.
החוקרים מציינים, כי למרות שבתקופה האחרונה, רופאים מיילדים אמרו לנשים בהריון בעיקר לנוח במשך 9 חודשים, ידוע כעת כי בדרך כלל חוסר פעילות יכולה ליצור סיכונים בריאותיים.

בזמן שהמגביר של הסיכונים כרוכים בישיבה ועלולים לגרום סיבוכים במהלך הריון אומר הפרופ ' , להיות פעיל יכול להקל על התאוששות לאחר הלידה , להפוך את ההריון יותר נוח ולהקטין את הסיכון להשמנה בקרב ילדים שאחר כך גם יוכלו להתאמן עם מאמן כושר אישי לילדים ונוער.

עקב כך נערכו להתערבויות בריאות ציבור שהמטרה להדריך ציבור ולהמשיך מחקר על פלסטיות המוח הוא מוסיף כי הם  אופטימיים ושזה יעודד נשים לשנות את הרגלי הבריאות שלהם , בהתחשב בכך שהפעולה הפשוטה של פעילות גופנית בזמן ההריון יכולה לעשות את הבדל לעתיד של הילד שלהם.
הוא אמר לחדשות היום כי הבשלה מתקדמת שנצפתה בתינוקות של אמהות פעילות יכולה לרמוז שתינוקות ירכשו דיבור בקצב מהיר יותר , ואותו הדבר יכולה להיות נכונה להתפתחות המוטורית שלהם. הוא ציין, כי זה גם יכול לעזור עם "ההתפתחות האינטלקטואלית והחברתית" שלהם.

רותם וובז




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב