דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכוויה שגרמה לאובדן כושר עבודה 

מאת    [ 16/03/2014 ]

מילים במאמר: 910   [ נצפה 2944 פעמים ]

זהו סיפור שעלול לזעזע רבים:

עוזרת גננת מנתניה, יצאה להפסקת סיגריה ונכוותה קשות בידה.

לדבריה, בעל הגן לא הגיש לה עזרה ראשונה, והנחה אותה לשטוף את הכוויה במים ולאחר מכן להשרות את היד במי מלח, "על מנת לחטא את הפצע", ובכדי שתוכל להמשיך לעבוד במקצוע שלה. 

במסגרת תביעה אותה הגישה לאחרונה עוזרת הגננת באמצעות עו"ד אמיר לוי מנתניה, נטען כי בשל עבודתה הצמודה לילדים ולהפרשותיהם, היא נדבקה בחיידק טורף, הובהלה לביה"ח במצב ספטי קשה, שם סבלה מהתנפחות חריפה של ידה, תוך הריסת שטחי עור נרחבים, שהצריכו אותה לעבור השתלות עור רבות.

 

בתביעתה נטען עוד שכתוצאה מהתאונה, הפכה עוזרת הגננת למוגבלת ונכה, וכושר עבודתה נפגע בצורה משמעותית.

כמו כן, נטען בתביעתה, כי דימויה העצמי והנשי נפגע באופן עמוק והיא נקלעה למצב נפשי ירוד. 

התביעה הוגשה נגד בעלי הגן, ונגד חברת ביטוח הפניקס, המבטחת אותו, ונטען בה שבעלי הגן התרשלו, לכאורה, בשמירה על בטיחות העובדים, ובשל כך הפכה העוזרת גננת לנכה ומוגבלת.

העוזרת תובעת לפצותה במאות אלפי שקלים על נזקיה.

התביעה הוגשה לאחרונה לביהמ"ש השלום בנתניה. לא הוגש עדיין כתב הגנה.

 

בתביעה נטען שכתוצאה מהידבקותה של עוזרת גננת בחיידק הטורף, היא אושפזה בבית חולים לניאדו במצב קשה למשך 36 ימים, כשהיא שרויה תחת סכנת חיים במשך מספר ימים. 

במהלך האשפוז הובהלה העוזרת גננת 5 פעמים לחדר ניתוח, ופעמיים בוצעה בה השתלת עור.

וכן, גם לאחר שחרורה מבית החולים היא המשיכה להיות במעקב רפואי, במרפאה האורטופדית של בית החולים, ובקופת חולים כללית שבה היא חברה.

כמוכן, הוגדר האירוע כפגיעה בכושר עבודה  במוסד לביטוח לאומי .

 

צלקות מכוערות, ירידה בתפקוד, השמנת יתר והפרעה פוסט-טראומטית

"מאז ועקב התאונה סובלת התובעת מצלקות נרחבות, מכוערות ובולטות, מציקות וכואבות בידה השמאלית וברגלה, ונאלצת לחבוש את ידה באופן קבוע", בנוסף, על פי התביעה, מאז התאונה היא סובלת מכאבים וממגבלות תנועה ניכרות ביד שמאל,

בעיקר בשורש כף היד ובמרפק. כמו כן היא סובלת מחולשה ניכרת של היד, מקושי באגרוף היד, ומהפרעות תחושה לאורך כל היד. עקב כך היא נזקקת, בין היתר, לטיפול תרופתי לשיכוך כאבים ולהרגעה, ולטיפולי ריפוי בעיסוק אינטנסיביים, תוך כדי שהיא במעקב רפואי מתמשך. 

בתביעה נטען עוד ע"י עו"ד אמיר לוי, שמאז התאונה סובלת העוזרת עוזרת גננת מירידה משמעותית במצב רוחה, ומירידה בביטחונה העצמי - הן תפקודית והן חברתית.

"התובעת סובלת מאז התאונה מסיוטים, מזיכרונות קשים של האירוע ומנדודי שינה". בעקבות כך היא מטופלת במרפאה לבריאות הנפש בנתניה, והפסיכיאטרית המטפלת בה אבחנה שהיא סובלת מ-P.T.S.D (הפרעת דחק פוסט טראומטית), מלווה בסימפטומים של דיכאון וחרדה.

בנסיבות אלה הומלץ לתובעת על טיפול תרופתי.

ואם זה לא מספיק, עקב מצבה הנפשי והרפואי, טוען עו"ד אמיר לוי בכתב התביעה, החלה התובעת לסבול מהשמנת יתר, שגרמה לירידה נוספת בביטחונה העצמי. 

 

"חייה של העוזרת עוזרת גננת, נהרסו ברגע"

"למגבלותיה ולליקוייה הרפואיים של התובעת השפעה מכריעה על חוסר תפקודה, הן בחיי היומיום והן בעבודתה", טוען עו"ד אמיר לוי בכתב התביעה.

"בעקבות התאונה היא נותרה באי כושר עבודה מוחלט למשך כ-8 חודשים, שאחריהם חזרה למעגל העבודה בהיקף של חצי משרה בלבד כמטפלת בילדה, תוך ירידה ניכרת בשכרה ". 

לדבריו, לאור מצבה התפקודי, עלולה התובעת למצוא עצמה בעתיד הקרוב מחוץ למעגל העבודה, ללא כל יכולת למצוא לעצמה מקור פרנסה חלופי.

"למרות קשייה התפקודיים החריפים, התובעת עושה מאמץ עילאי לתפקד, בשל מצבה הכלכלי הקשה שאליו נקלעה בעקבות פגיעתה בתאונה", מציין עו"ד אמיר לוי בכתב התביעה. 

ד"ר לאנה גיל, מומחה לכירורגיה אורטופדית, בדק את הגברת המשמשת  עוזרת גננת, ובחוות דעתו הרפואית-משפטית קבע, כי לתובעת יש נכות זמנית בשיעור של 100% בעקבות התאונה למשך כ-7 חודשים. 

עוד הוא קבע, כי היא סובלת מנכות צמיתה בשיעור של 30% בגין הפגיעה המשמעותית בתפקוד הגפה השמאלית העליונה, מנכות צמיתה בשיעור של 20%

בגין הצלקות המכוערות והמכאיבות, ומנכות צמיתה נוספת בשיעור של 20%, בגין נוירופתיה תחושתית ניכרת בגפה השמאלית. 

 

מעבר לכך, טוענת העוזרת גננת בכתב התביעה, באמצעות עו"ד אמיר לוי, כי נותרה לה נכות רפואית נוספת לצמיתות בתחום הנפשי, המגיעה ל-30%.

 

בניגוד לדרישות, בעל הגן לא דיווח על התאונה למפקח על האזור

העוזרת גננת טוענת, באמצעות עו"ד אמיר לוי, כי "התאונה אירעה בשל רשלנותו, לכאורה, של בעל הגן, אשר לא סיפק לעובדים בכלל, ולה בפרט, כפפות, או תנאי עבודה סטריליים, לא סיפק לה טיפול של עזרה ראשונה בכוויה, העדיף את האינטרסים הכלכליים שלו על פני בטיחות העובדים, וגילה חוסר אכפתיות בנוגע לביטחון עובדיו". 

על פי התביעה, למרות שנדרש לכאורה לעשות זאת, הנתבע "לא דיווח ככל הנראה על התאונה למפקח על האזור, שמונה על ידי שר העבודה בהתאם לפקודת תאונות ומחלות".

לטענת עו"ד אמיר לוי בכתב התביעה, אי עריכת חקירה בנושא גרמה לעוזרת עוזרת גננת נזק ראייתי.

בנוסף, טוען עו"ד אמיר לוי , כי "בהתנהלות הנתבע הוא הפר שורה של חובות כלפי העוזרת גננת על פי חוק, ביניהן פקודת הבטיחות בעבודה, חוק ארגון הפיקוח על העבודה, ותקנות ארגון הפיקוח על העבודה".

 

הוצאות רבות על טיפולים רפואיים ועל עזרת צד ג' לטענת עו"ד אמיר לוי , בעקבות התאונה השקיעה העוזרת גננת כספים רבים לצורך רכישת תרופות, תשלום לרופאים פרטיים ורכישת טיפולים רפואיים, ועתידה להמשיך לעשות זאת כל חייה.

בנוסף, לדבריו, מאז התאונה היא נזקקת לעזרת מטפלים ומלווים, ועלולה להזדקק לכך כל חייה. 

"מאישה שמצב בריאותה טוב, שנהנתה ועמדה להוסיף ליהנות מהחיים, היא הפכה לאדם מוגבל ביותר הסובל מכאבים וממגבלות חמורות, אינה מסוגלת לעבוד עוד במקצועה, ותסבול כל חייה ממגבלות ומכאבים קשים", טוען עו"ד אמיר לוי  בכתב התביעה.

לאור כל זאת, תובעת העוזרת גננת, באמצעות עו"ד לוי בבית משפט השלום בנתניה, פיצויים של מאות אלפי שקלים מבעלי הגן ומחברת הביטוח "הפניקס", שבה ביטחו בעלי הגן את עובדיהם.

חשוב לציין כי התביעה הוגשה לאחרונה לבית משפט השלום בנתניה.

נכון לעכשיו, טרם הוגש כתב הגנה.

                             פרטים אודות עורך-הדין אמיר לוי

עו"ד אמיר לוי מנתניה עוסק רבות בתביעות להשבת זכויות של עובדים ומבוטחים ,במאביקיהם הקשים כנגד המוסד לביטוח לאומי ,חברות ביטוח,וקופות חולים.

 

 

 

אני בלוגר וכותב באתרים שונים כגון: "פרשן","NEWS1 ", "מקושרים" ועוד. וכן אני סטודנט לתקשורת באוניברסיטה הפתוחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב