דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחת מהנחות היסוד של - NLPמאחורי כל התנהגות יש כוונה חיובית 

מאת    [ 25/02/2014 ]

מילים במאמר: 585   [ נצפה 4645 פעמים ]

אחת מהנחות היסוד של  - NLPמאחורי כל התנהגות יש כוונה חיובית


ה-NLP עושה הפרדה בין ההתנהגות ובין הכוונה. ההתנהגות יכולה להיות הרסנית, אך הכוונה תמיד תהיה חיובית.

 

גם כשאדם לוקח סמים, הוא אולי רוצה לשכך את כאביו הפיזיים והנפשיים. גם כשאדם גוער על בן אדם אחר, זה אומר שאכפת לו, אולי הדרך להעברת המסר אינה נכונה, אך הכוונה חיובית, הכוונה שיחול שיפור, או שהאדם השני לא יסתכן. לפעמים אנחנו לא רואים את הכוונה החיובית של המסר שהאחר מעביר, כי הוא מוחמץ ומוחבא בהתנהגות שאינה חיובית. איני מעודדת להתנהגויות בלתי חיוביות, אלא להתבוננות מה הביא את האדם להתנהג בצורה כזו ? מה עומד מאחורי מעשיו ? ברגע שנבין את הטריגר, נוכל גם לעזור לאדם לשנות את הרגליו.

 

רובנו מכירים את זה, שאנחנו מצטערים לאחר מעשה ואומרים לעצמנו "אם....אז....". את העבר לא ניתן לשנות , אבל את ההוה כן. ההוה ניתן לנו כמתנה כשם שהוא בא לידי בטוי במילה באנגלית Present.

 

כדי שלא יקרה לנו מה שקרה לנו בעבר, כדי שלא נחזור על אותן טעויות, כדי שלא נצטרך להתחרט לאחר מעשה, כדאי מאוד שנתבנון על המעשים שלנו ונבין מה מסתתר מאחוריהם, מה למעשה הכוונה החיובית ? ברגע שנבין מה הכוונה החיובית של מעשינו, אולי נוכל בעצם לשנות את ההתנגות שלנו, כדי לענות על צורכי הכוונה הזו בדרך חיובית ולא הרסנית.

 

אתן דוגמא: אם, שמענישה את ילדה בכל פעם, שהוא חוזר מאוחר מידי בלילה הביתה בעצם אינה מובנית על ידי ילדה. הוא חווה את ההשפלה ולא תמיד תוצאות העונש מניבות פרי. מה שניתן לעשות זה לשבת ולדבר ולשמוע כל צד, ובעיקר שהצד הנענש יבין מה הכוונה שמסתתרת מאחורי העונש ואולי דרך שיחה אפשר להגיע לידי הסכמות והבנה ללא עונשים. כך הילד יהיה מרוצה וגם אמו. אם האם תביע את דאגתה ברגיעה ובשלווה ותשתף מה זה עושה לה, הילד יהיה במקום של הכלת דאגתה של אמו. ואם הילד ישתף את אמו במעשיו באותו ערב והסיבה להישארותו המאוחרת, אולי האם תסכים או לפחות תבין את הילד שלה. זה לא נעשה נגדה. הכוונה שלה הייתה לשלום בנה. הכוונה שלו הייתה לבלות עם חבריו ולא ללכת מוקדם לפניהם ולהיות חריג. לשיקול האם מה מתאים לה, אך עצם ההקשבה זה לזו יכולה להביא תובנות אחרות.

 

לפעמים לאדם יש תחושה, שהמעשה שנעשה, נעשה דווקא ונגדו, בעוד ההתנהגות אינה קשורה אליו. הוא זה שמייחס לה כוונות אחרות. לא תמיד אנחנו מוכנים אפילו לשמוע את דברי הצד השני וישר יוצאים מהנחות שאנחנו יודעים.

 

ההתנהגות הזו בעצם יושבת לנו על אירועים ותרחישים מהעבר. המח נוטה לעשות השלכות. אם הוא רואה התננהגות מסויימת, הוא מחפש התנהגות זהה בעבר של האדם כדי לשייך אותה אליה. ברב המקרים זה טוב, כי אנחנו לא צריכים כל הזמן לחשוב מחדש, אבל יש מקרים, שהמח מקשר בין אירועים ,שלכאורה זהים אך הם לא. האוטומט יוצר אצל האדם תגובה רגשית, שלא תמיד הולמת את האירוע הספציפי.

 

אם אני מאוד דייקנית והאדם האחר, שקבעתי עמו,  מאחר, אני חשה שהוא פוגע בי, שהוא לא מכבד אותי, מבלי שאדע את הסיבות לאיחורו. נכון שעליו להודיע על איחור, אך יכול להיות שהאיחור בהחלט מוצדק. אנחנו מיידית מופעלים ע"י הרגש. האדם מתכוון להגיע למפגש, הייתה תאונה בדרך בה נסע, שעכבה את הגעתו. אין לזה כל קשר ליחסו כלפינו.

 

אז בכל סיוטאציה בחיים, השתדלו להבין מה הכוונה החיובית של האדם בהתנהגותו, כדי שלא נשפוט אותו לרעה. התבוננות כזו יכולה בהחלט להפחית הרבה קונפליקטים וחוסר תקשורת בחיינו.

 

תהליכי NLP הנם בהחלט תהליכים, שבאמצעותם ניתן למצוא את הטריגר, הכוונה החיובית העומדים מאחורי ההתנהגות השלילית של האדם, ולמנף אותה להתנהגות יותר חיובית.

 "מלב אל לב" - קן לשינוי - טליה המאירי ישי  במקום לקוות ולייחל, בואו ונצעד יחדיו אל עבר השינוי שאתם רוצים ! מנחה בכירה של NLP ודמיון מודרך, קו הזמן והצופן החדש מאמנת אישית מוסמכת מטעם לשכת המאמנים בישראל   מתמחה בהפרעות קשב וריכוז ומטפלת בלקויות למידה  מטפלת ברייקי 1+2 צרו קשר עוד היום או השאירו הודעה ואחזור אליכם בהקדם 0547574874 רח' הערמונים 11/4 נשר http://melevellev.bizmakebiz.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב