דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום גרילה מנצח לעסק הקטן 

מאת    [ 28/01/2014 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 3192 פעמים ]

עסקים רבים מחפשים כיצד לפרסם בגדול בכסף קטן ואין מה לעשות אבל בדרך כלל הדבר אינו אפשרי. עלויות של פרסום בעיתונות, ברדיו, בשלטי חוצות ובטח בטלוויזיה הם גבוהים ביותר ובטח לעסקים קטנים או כאלו שבתחילת דרכם וללא הון מספק לרכישה של פרסום משמעותי לעסק או שכירה של משרד פרסום גדול לצורך כך.

הפתרון של עולם האינטרנט

האינטרנט פתח אפשרויות חדשות לעסקים רבים לפרסם את עצמם ישירות ובמיקוד ללקוחות אפשריים אם באמצעות אתר אינטרנט שמקודם אורגנית בביטויים רלוונטיים לעסק או בפרסום ממומן במערכת הפרסום של גוגל על בסיס עלות לפי הקלקה של גולש.

שתי הדרכים עוזרות לעסקים שכאלו אבל עדיין לא מאפשרות לו לפרוץ בגדול ולמשוך תשומת לב וזכירות גבוה יותר למותג של העסק ואין להם תרומה של מיתוג עסקי עבורו.

איך משפרים את המצב

מצב זה מביא בעלי עסקים רבים אל הדרך למשוך תשומת לב לעסק בכסף יחסית קטן וזו הדרך של פרסום גרילה. פרסום גרילה מתמקד ביצירת גימיק בעל הקשר חיובי לעסק או למוצר שרוצים לחשוף בצורה כזו שיהיה קשה להתעלם ממנו והוא ימשוך תשומת לב של כל מי שניתקל בו.

פרסום גרילה איכותי יביא לכך שאנשים ראשית כל יזכרו את מה שראו לזמן ארוך ורובם יחברו בין המותג ובין הגימיק עצמו, יספרו לחבריהם על הגימיק שניתקלו בו ואף יעזרו להפיץ אותו ויראלית באמצעות האינטרנט בכלל ורשתות חברתיות שונות דוגמת פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם בפרט.

פרסום גרילה מביא תוצאות

ישנו מספר דוגמאות ידועות לפרסום גרילה מניב תוצאות:

  1. בשדה תעופה בעיירה איטלקית נצבע כל מסוף קבלת המזוודות בדוגמת רולטה בצבעי שחור, אדום, ירוק ולבן. הדבר דימה לכל מי שמחכים למזוודות לדמות את המזוודה שלהם נוחתת על "מספר" כלשהו ברולטה. הצביעה לוותה בפרסום לקזינו מקומי. כמות המבקרים בקזינו בחודשים של תקופת הפרסום ואלו שאחריו עלו ב 60% ויותר!
  2. בדרך הררית באוסטריה הכוללת מספר מנהרות בהן עוברים כלי הרכב הנוסעים במקום, ניצבעה הכניסה לכל מינהרה שכזו בדוגמת פה גדול שלתוכו כביכול נבלעות המכוניות. לצביעה התלווה כיתוב המזמין את הנוסעים לעצור בפונדקים הרשת המפרסמת שפזורים לאורך הדרך. גם כאן ניצפתה עליה בכמות העוצרים ואוכלים בתקופת הקמפיין.
  3. דוגמא מסוג שונה היא על גבי גשר גדול בו כביכול אל החבלים המחברים את הגשר מודבק דבק שלוש שניות גדול עם לוגו החברה בענק על גבי הלוגו. הדבר מדמה כאילו הדבק הוא זה שמחזיק את כל הגשר שלא יתפרק ויוצר הקשר בין המותג של הדבק ובין עוצמה של הדבקה ואיכות מוצר.

אלו הן רק קומץ קטנטן של דוגמאות מפרסום גרילה חכם הנעשה בעולם כיום ויש עוד דרכים יצירתיות רבות לבצע פרסום עסק בצורה שכזו.

חשוב לבחור בגימיק או פעולה שמעלים חיוך על פני הצופים בהם וכאלו שיהיו זכירים לאורך זמן בעיקר מבחינה של חוזק המותג וההקשר שלו למוצר או השירות שהוא מספק.

אין כל ספק כי פרסום גרילה חכם אחת לכמה זמן יצור מודעות לכל עסק המשתמש בכך בתבונה לאורך זמן בקרב הלקוחות הפוטנצייאלים שלו ויעזור להפיץ את אותו העסק בקרב כמה שיותר אנשים ובעלות סימלית יחסית לכל אופציה פרסומית אחרת.

אלי גולדמן בעלים של אגו ווב העוסקת בפרסום באינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב