חשיבות התאורה בקמעונאות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

חשיבות התאורה בקמעונאות 

מאת    [ 26/12/2013 ]
מילים במאמר: 476   [ נצפה 1730 פעמים ]

 
 

בשנה האחרונה כמות החנויות שפנו אלי להחלפת גופי התאורה הכפיל את עצמו מאשתקד וזאת לא מסיבה שנושא עיצוב התאורה העסיק את רובם אלא נושא אחר העסיק אותם "עליית מחירי החשמל בשוק" אך מעז יצא מתוק ובנוסף לחסכון העצום בצריכת החשמל רבים נכחו לגלות את חשיבות התאורה ככלי נוסף למינוף המכירות בחנות.

למה להשקיע בתאורה?

תאורה זה האור המופק מגופי התאורה אשר מאיר את החלל הנדרש ומושפע ממספר גורמים שחלק מהם זה גודל החלל, גובה התקרה, חלונות, כיווני האוויר,כמות האור הטבעי ומשפיע על החלל אלו רק חלק מהגורמים הקבועים אך לכל תאורה יש מטרה שונה לדוגמא הצורך להאיר משרד שונה מלהאיר חלל מסחרי ושונה להאיר את מחלקת הירקות. שאנו רוצים להאיר את חלל החנות שעוסקת במזון קמעונאי נאיר את החלל באור לבן בניגוד לחלל שישמש למסעדה או סטודיו שבעיקר נשתמש באור צהוב ונציב את גופי התאורה בגובה תואם ליכולת גוף התאורה לפזר את האור ובדרך כלל ננמיך את התאורה מהתקרה בחללים גבוהים ונפיק מקסום לתאורה ולא נבזבז את האנרגיה על חללים לא רלוונטיים.

איך מנצלים את אפקט התאורה?

מה שהכרנו בעבר לגבי גופי התאורה בחללים מסחריים גדולים שמטרתם הייתה " להאיר את החלל" כבר אינה רלוונטית  ולגופי התאורה יש חשיבות עיצובי לחלל ומטרה ברורה להאיר את המטרות בבירור וכל זאת ללא סנוור הלקוח. לקוח שנכנס לחנות חייב להרגיש את ההבדל מהחוץ לפנים, כמות אור מדויקת משרה אווירה נעימה ללקוח באופן כללי אך בכל מחלקה יש להיעזר באלמנטים נוספים, במחלקת הירקות מומלץ להוסיף תאורה מחמיאה שתהיה בגובה של כ 1.5 מעל דוכן הירקות אשר תבליט את הירקות ותעניק להם מראה רענן, בתאורה זו אין להשתמש בגופים אשר פולטים חום גבוה ויש להשתמש במספר גופים שממקדים את האור ישירות. תאורת מקררים ומקפיאים היא בעלת חשיבות לא מבוטלת התאורה הופכת את המקרר למקור אור שמושך ומסקרן את הלקוח. אלמנט נוסף שחלק מחנויות המזון הפנימו היא תאורה ממוקדת, תאורה ממוקדת על במות מבצעים,סטנדים וראשי גונדולה ואלמנט זה מגביר את המכירות של האזור המיועד, ממשוב שקבלתי מלקוחותיי המכר של אותו אזור זינק בין 15% ל 20% וסיבה לכך ברורה אנו מכוונים את הלקוח לאזור המיועד כצרכנים אין לנו שליטה על העיניים ושינויי כמות האור בחלל משפיעה עלינו ישירות למשיכת תשומת ליבנו ,ואם גרמנו למשוך את ליבו של הצרכן לפריט ו/או קטגוריה מסוימת עשינו קידום ללא מילים וללא עלות נוספת.

אחרי שנגעתי על קצה המזלג בחשיבות התאורה אספר בקצרה איפה החיסכון בהשקעה, טכנולוגיות הנורות וגופי התאורה שקיימים היום בשוק התאורה שם דגש על שלושה דברים עיקריים מעבר לעיצוב וליופי שבדבר והראשון בהם זה צריכת החשמל גופי תאורה מתקדמים צורכים כעשירית מצריכת החשמל מגופי תאורה מהדור הישן. הדבר השני זה גדלי הגופים והנורות שהצטמצמו משמעותית ומעניקים עוצמה חזקה יותר והדבר השלישי הוא עמידות ואורך חיי הנורה שכמות שעות התאורה הוכפל ויותר.

לסיכום- תכנון ועיצוב נכון של תאורה בחנות אומנם כרוך בעלות אך החיסכון בחשמל ובאורך חיי הנורות יחזיר לכם את ההשקעה כבר בשנה הראשונה וזאת בנוסף שהגברת את חווית הקניה לצרכן וגרמת לו לקנות יותר.

 

חזי גור מזרחי - אדריכל עסקי

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב