דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור חברת שירות מחשבים 

מאת    [ 19/11/2013 ]

מילים במאמר: 562   [ נצפה 1752 פעמים ]

לכל בעל עסק, בין אם הוא קטן, בינוני או גדול, חשוב שתהיה מערכת מיחשוב מעודכנת, חכמה ויעילה. כיום כמעט ואין עסקים שלא משתמשים במערך מחשבים ותוכנת עבודה מתאימה. מערך המיחשוב נחוץ לענפים שונים של העסק: הניהול, הייצור, השיווק, ראיית החשבון, ניהול המלאי, מכירות והזמנות ועוד. לצורך הקמת מערך מחשוב תקין ומתפקד יש צורך בחברה הנותנת שירות מחשבים. חברת שירות מחשבים דואגת להקמת מערך המחשוב בעסק, התאמתו לצרכי הלקוח, מעניקה הדרכה מקצועית לשימוש בציוד ולאחר מכן מספקת שירותי ליווי ותמיכה מקצועיים.
כיצד נדע באיזו חברת שירות מחשבים לבחור? ואיזה קריטריונים יש לקחת בחשבון?

שירותי מיחשוב לעסקים

מערך מחשוב הוא כלי בלתי נפרד מחיי עסק, וקשה למצוא חברה שמסתדרת בלעדיו. בין אם מדובר בחברה קטנה בעלת מספר קטן של מחשבים, שרת אחד וחיבור לאינטרנט או חברת ענק עם מאות עובדים המשתמשים במספר גדול של מחשבים, תוכנות שונות, ועומס גדול על השרתים- כולם זקוקים למערך מיחשוב לצורך תפקוד תקין של החברה.
לפני שבאים לבחור חברת שירות מחשבים, יש לקחת בחשבון מספר דברים: צרכי העסק, מקצועיות החברה, סוג השירות שהיא מספקת והזמינות שלה.

צרכי העסק

חברת שירות מחשבים אחראית תבצע ניתוח ומיפוי של צרכי העסק כדי ליצור התאמה אופטימלית של מערך המחשוב לעסק ולצרכיו. בשלב זה אנשי החברה יערכו היכרות לעומק של העסק על המחלקות השונות שלו. כך תוכל החברה לבצע תכנון מושכל של של מערך מחשוב המתאים לצרכי העסק בצורה אופטימלית ולבחור את התשתיות הפיזיות והאקטיביות המתאימות ביותר (סוגי המחשבים והציוד ההיקפי, שרתים, תחנות עבודה ועוד).

מידת המקצועיות

כאשר בוחרים חברת שירות מחשבים יש לשים לב לשירותים שהיא מציעה ולרמה המקצועית שלה. כדאי לוודא שיש לה ניסיון בפריסת תשתיות מחשבים והתמצאות והבנה בתשתיות תקשורת. כדאי לשים לב לנושאים כמו גיבוי ואבטחה: בעידן של פריצות אבטחה, וירוסים ורעות חולות אחרות חשוב לוודא שכל המידע הקיים על מחשבי החברה מאובטח ומגובה. בדקו אילו שירותי גיבוי מציעה החברה, מה מידת ההיכרות שלה עם הסיכונים הקיימים, אילו פתרונות אבטחה היא מציעה, והאם יש לה מומחי אבטחה המתמצאים באבטחת מערכות מחשבים עסקיות וארגוניות. כדאי לוודא שלחברה יש גיבוי של אנשי מקצוע חיצוניים כמו מומחי IT ושיתופי פעולה עם ספקי חומרה, תוכנה וחברות תקשורת.

השירותים

כל חברת שירות מחשבים מציעה מספר מסלולי שירות המותאמות לצרכי העסק. בעל עסק צריך להכיר בצרכי המחשוב ובגודל התקציב שלו לפני שהוא בוחר מסלול מסוים. עסק קטן לא יזדקק לחבילת השירותים המקיפה שלוקח עסק גדול וסביר להניח שלא יזדקק לטכנאי זמין מסביב לשעון. כמה מהמסלולים הנפוצים הם:

בנק שעות- הלקוח רוכש בנק שעות במחיר מסויים, בהיקף התואם לצרכי העסק. חברת שירות המחשבים מצידה מתחייבת לספק לו שירות מרחוק או מקרוב וכל שעת שירות יורדת מחשבון הבנק.

תמיכה מרחוק בלבד- שירות מצומצם הכולל רק תמיכה מרחוק בבעיות ותקלות.

שירות לפי קריאה- חברת השירות מגיעה פיזית ללקוח בכל מקרה של תקלה. בדרך כלל יקר יותר ופחות משתלם מבנק שעות.

תוכנית שירות כוללת- מסלול זה כולל שירות ללא הגבלת שעות, תמיכה מרחוק ומקרוב ושירותי תחזוקה ומניעה שוטפים. התשלום הוא חודשי.

זמינות

יש תקלות מחשבים שיכולות להשבית עסק שלם מפעולתו ויש תקלות יותר מינוריות. גם כך וגם כך, חשוב לבדוק את מידת הזמינות של החברה המספקת לכם שירות מחשבים ולוודא למה היא מתחייבת. כדאי גם לבדוק המלצות של לקוחות אחרים. מקובל שבמקרה של תקלה משביתת עסק מגיע טכנאי תוך 4 שעות, ובמקרים אחרים- תוך יום עבודה. רצוי לבדוק שיש שירותי תמיכה מרחוק (למקרים שניתנים לטיפול באמצעות שיחת טלפון או שליטה מרחוק) ושהחברה עונה לפניות בזריזות גם דרך הטלפון וגם באימייל.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב