דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות יועץ פרישה ביציאה לפנסיה 

מאת    [ 19/11/2013 ]

מילים במאמר: 586   [ נצפה 3398 פעמים ]

 חשיבות יועץ פרישה ביציאה לפנסיה

יש לנו עוד שלוש שנים עד לפרישה אבל אנחנו מחליטים להדחיק את הנושא עד כמה שאפשר ולא לפנות ליועץ פרישה, הזמן חולף בצעדי ענק עד שבסופו של דבר אנחנו נפלטים מהמערכת התעסוקתית מבלי שגורם מקצועי יכוון יטפל וידריך אותנו כיצד להיערך לפרישה.

מתי אנחנו הולכים לרופא השיניים? בד"כ ע"פ רוב של 90% אנחנו הולכים רק מתי שכואב השן ואז על הדרך מתגלים חורים נוספים בשיניים שסמוכות לשן הכואבת, ומתי אנחנו יוצרים קשר טלפוני עם יועץ פרישה מתי שמחליטים החלטות גורליות לבד ואח"כ אחרי הטעות יוצרים קשר עם יועץ פרישה כדי להתייעץ איתו, חברים! אל תהיו מאותם האנשים שלא התייעצו עם יועץ פרישה לפני הפרישה בפועל, צרו קשר עם יועץ פרישה שיוכל לסייע לכוון ולהדריך אתכם בכל ההחלטות הכלכליות כמו: תכנוני מס, כמה פנסיה נקבל בפרישה, מה כדאי לי לפרוס מס קדימה או אחורה, מה קורה עם כל מענקי הפרישה שלי, ולא פחות חשוב איך אני אתנהל בחיים לאחר הפרישה מההיבט הרגשי.

קחו אחריות על חייכם בפרישה והתייעצו

לאחר עשרות שנים שבהם עבדתם במקום עבודתכם בין אם זה במקום עבודה קבוע או ארעי הצטברו אצלכם כספי פנסיה ומענקים רבים שאותם אתם תקבלו בגיל פרישה, לאחר הגעתכם לגיל הפרישה אתם יוצאים לעולם אחר לגמרי, עולם שיכול להיות מצד אחד מדהים ומהנה, ומצד שני יכול להיות גם עולם מסוכן, בגיל פרישה הסכנות רק הולכות וגדלות, מספיק טעות אחת כדי לגרום לכם להפסדים כלכליים קשים נורא, בכל החלטה שאתם מקבלים חשוב שיהיה איתכם יועץ מס שמומחה במיסוי ובפרישה שיהיה שותף לכל החלטה כלכלית שתקבלו, תמיד טוב עוד זוג עיניים של בעל מקצוע שיביט בהחלטה הכלכלית שאתם מעוניינים לקבל, ינתח את ההחלטה, יבדוק את כל הסכנות שעלולות להיות כרוכות בהחלטה זו ולבסוף יאמר לכם אם ההחלטה היא טובה עבורכם או רעה.

דוגמא להחלטה כלכלית גרועה

אבי פרש מהעבודה לפני המון שנים, כיום הוא בן 88+ (נשוי), אשתו של אבי גם בפנסיה אך לא עבדה מעולם ותפקדה כעקרת בית.

אבי ראה פרסומת בעיתון שמציעה קרקע חקלאית למכירה ולפיכך החל לחשב את כל הונו:

250,000 ש"ח כספי חיסכון
500,000 ש"ח שווי ערך דירתו
מינוס עזרה לששת ילדיו בכל חודש 1,000 ש"ח לכל ילד במינוס 6,000- ש"ח בכל חודש

מחיר הקרקע החקלאית הוא כ- 300,000 ש"ח זה אומר שאבי יצטרך לקחת את כל כספי החיסכון שלו בשווי 250,000 ש"ח ובנוסף למכור את דירתו במחיר שלא פחות מ- 500,000 ש"ח ולעבור לדירה שכורה בכדי להשלים לעוד 50,000 ש"ח עבור הקרקע החקלאית, יוצא מכאן שאבי יישאר עם 450,000 ש"ח, בתוך כ- 6 שנים ואף הרבה יותר פחות לא יהיה לאבי שום מקור הכנסה היות והוא נדרש לתמוך גם בילדיו בסכום של כ- 6,000 ש"ח בחודש שהסכום השנתי הוא 72,000 ש"ח להכפיל ב- 6 = 432,000 ש"ח אבי יגיד הנה סטטיסטית אני יחיה עוד 5 שנים גג, אבל רגע מה אם אתה זה שתשבור את הסטטיסטיקה ותאריך ימים עד גיל 120 הלוואי, מה אז יקרה?... ומה בנוגע לאשתך מה אם גם היא תעבור ב- 10 שנים את הסטטיסטיקה?

חשוב!!! לא מבצעים החלטות לטווח הארוך בגיל פרישה, כל ההחלטות הכלכליות צריכות להיות החלטות כלכליות קצרות מועד, מבחינה אחת אף אחד לא מבטיח לנו שאנחנו נהיה אלו שישברו את הסטטיסטיקה ויחיו עד גיל 120 ומצד שני אף אחד לא מבטיח לנו לחיות עד הגיל הסטטיסטי ולכן כאשר אנחנו באים לקבל החלטה כלכלית חשוב שניקח את כל הפרמטרים הללו בחשבון, והכי הכי חשוב לא לעשות שום החלטה כלכלית מבלי להתייעץ קודם לכן עם יועץ פרישה שהוא מומחה בדיוק ספציפי לדברים הללו, לכל ההחלטות החפוזות שאנו יכולים לקבל, הוא זה שיעשה לכם סדר בראש.

 


המאמר נכתב ע"י רן חובב מומחה למיסוי ופרישה
אודות: רן חובב יועץ מס מורשה, בעל רישיון בביטוח פנסיוני, בעל תעודה לניהול השקעות פיננסיות מטעם אוני' בר אילן, בעל רישיון בניהול תיקי השקעות. רן חובב מומחה ב: ייעוץ מס, תכנוני מס, מיסוי פנסיוני, סוגיות פרישה, הכנה לפרישה, הרצאות לארגונים ולמוסדות ועוד...
טלפון ליצירת קשר: 054-7500405 רן חובב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב