דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפוסים של דיסקאונט בתחום המזון 

מאת    [ 14/11/2013 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 2006 פעמים ]

מודל limited line :

דומה לדיסקאונט הקלאסי, אך עושים דברים מודרניים.


    • חנות קטנה עם קו מוצרים מוגבל אך זול  ב-40%.
    • דגש על תחלופה מהירה (סבב מחזור): FMCG – (Fast Moving Consumer Goods) .
    • ·         צמצום רוחב ועומק של קווי מוצרים. (דוגמא: רשת  ALDI- מחזיקה קווי מוצרים בעלי ביקוש גבוה במיוחד). פורמט זה ידוע בשם:hard discount.

בחו"ל נקראת מדיניות זו גם EDLP – every day low price.

בארץ, יש מדיניות של Hi-Lo – מדי פעם מורידים מחירים של מספר מוצרים אך שאר המוצרים עדיין יקרים. המחיר הנמוך של המוצרים שב  Lo מושכים את הקונים לחנות והרווח הוא על המוצרים שמחיריהן אינם משתנים (Hi) או על קניות דחף וקניות בלתי מתוכננות.

דוגמא – רשת ALDI

נוסדה ב- 1948 בגרמניה, פועלת גם בארה"ב, אנגליה, אוסטרליה. היקף מכירות: 37 מיליארד $ , כ- 7000. צמיחה: 8% בשנה.

למרות שגרמניה היא מדינה מאוד עשירה, המותג השיג הצלחה. מגדלי אבוקדו בישראל רצו להיכנס לרשת והיו צריכים לשכנע שהמוצר מחזיק בנתח שוק גדול מספיק.

מאפייני פעילות :

-          מחירים נמוכים ביותר (EDLP) , מגוון מוצרים מוגבל: מטפלת רק ב- 700 מוצרים, מרביתם מותגי חנות ( store brands).

-          דגש על: בקרה ואיכות מקסימאליים, שירות  לקוחות מינימאלי, צוות עובדים מצומצם, יעילות וחסכון, מינימום פונקציות שיווקיות (פרסום ), 0 יחסי ציבור.

-          חנויות קטנות ( למשל חנות גאדג'טים ומתנות) = עלויות אחזקה נמוכות ,קל למצוא אתרים לפתיחת חנויות חדשות.

 

מודל חנות הענק (mega store):


    • חנויות עם שטח מכירה גדול ביותר.
    • מגוון רחב של קווי מוצרים בעומק בינוני.
    • תחלופת מוצרים מהירה, מרווח נמוך, מחירים זולים.
    • מיקום: בפריפריה, מחוץ למרכזי הערים.
    • דגש על יישום טכנולוגיה קמעונאית מודרנית בתחום הניהול, התפעול, והאספקה.

דוגמא – רשת Wal Mart

Soft דיסקאונט. בעלי רשת ספקים זולה, נותנים שירות טוב – לא ניתן לעמוד מולם בתחרות. משתמשים במערכת תקשורת לווינית מתקדם לתקשורת עם הספקים.

העקרונות של וול מרט – שירות, מגוון מוצרים, מחיר נמוך, איכות טובה יחסית.

מקיימים מרווח נמוך ע"י עלויות תפעול נמוכות. מחזיקים ספקים שהם סומכים עליהם מה שעוזר ביצירת מחיר טוב לצרכנים.

היקף  מכירות: מעל 345 מיליארד $ , 20% מתוכם  ממותגים פרטיים. שיעור צמיחה שנתי: 15%, היקף מכירות צפוי בשנת 2011: 600 מיליארד $.

סה"כ  חנויות: 6800, (מתוכן,  4000 בארה"ב). מעל 180 מליון איש מבקרים מדי שבוע בחנויות הרשת ברחבי העולם.

מס' מועסקים ברשת: מעל  1.9 מליון עובדים.

ספקים לרשת: מעל 61000 מ- 70 מדינות.

סוגי פורמטים  ברשת :Super-centers , Discount-stores, Sam’s Club, חנויות שכונתיות.

 

Wholesale club - (באירופה ידוע בשם:  cash & carry)  -  מכירה למוסדות גדולים כמו בתי מלון קטנים, מסעדות . קווי מוצרים צרים ורדודים אך יותר ממודל ה- limited line . דוגמאות:   Sam’s Club (Wal-Mart), Costco,Pace Club.

Conventional supermarkets: פורמט הסופרמרקט הקונבנציונלי. 

חנויות הנוחות  Convenience Stores: בעולם-  7:11, בארץ: yellow, סופר אלונית...

מחוץ לקופסא חברה המתמחה ביבוא ושיווק מוצרים קמעונאים ייחודים תוך שימוש בתהליכים אסטרטגיים, מערכות לניהול ומיקור המונים לצורך יצירת מוצרי עיצוב חדשניים הפותרים בעיות יום-יומיות.http://www.out-of-the-box.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב