דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יצירת ערך באמצעות לוגיסטיקת שוק 

מאת    [ 14/11/2013 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 1610 פעמים ]

 מבוא ללוגיסטיקה

    • יתרון תחרותי - competitive advantage - השגת עליונות עלפני המתחרים בכל הפעולות אשר מבצעת הפירמה (כגון, הייצור, השיווק, צינורות שיווק, ותמיכה במוצר).
    • היתרון התחרותי יושג ע"י ביצוע פעולות אסטרטגיות אלו על הצד הטוב ביותר ובעלויות הנמוכות ביותר בהשוואה למתחרים. לפי זה, יתרון תחרותי נגזר מהדרך בה הפירמה מארגנת ומבצעתפעולות אסטרטגיות בתוך שרשרת האספקה.

 

שרשרת האספקה ושרשרת הערך

 

שרשרת האספקה ( supply chain) –  רשת האוגדת לאורכה ולרוחבה את כל הארגונים והגופים המעורבים בתהליכים ובפעילויות לייצור מוצרים ושירותים והעברתם לצרכן הסופי.

שרשרת הערך (value chain) - מכלול הפעילויות העוקבות בתהליך יצירת ערך, החל מחומרי הגלם ועד ל- התאמת פיתרון נדרש על פי דרישת לקוח הקצה (המשתמש הסופי).  ערך ללקוח משמעו התועלת שהלקוח מפיק מהמוצר או מהשירות.

 

 

יתרון תחרותי

 

ניתן להשיג יתרון תחרותי בשני תחומים:


    • יתרון תחרותי בתחום העלויות(Cost advantage).
    • יתרון תחרותי בתחום הערך (Value advantage).

 מינוף לוגיסטי -   Logistics leverage

 

לוגיסטיקה היא תהליך ניהול הזרימה של סחורות ושירותים ממקור האספקה (יצרן/ספק) ועד נקודת הצריכה הסופית (צרכן/לקוח) ולקנייה ( מוצרי צריכה, מתנות, גאדג'טים, בגדים)

פעולות מרכזיות בלוגיסטיקה: שינוע, אחסון ומלאי.

מינוף לוגיסטי (של 3 פעולות הלוגיסטיקה) משמש להשגת יתרון תחרותי בשני מישורים - מישור העלות ומישור הערך.


    • מישור העלות (תפוקה) (productivity) ע"י אינטגרציה עם ספקים ברמת התכנון, הפחתת מלאי, ייצור משותף, הקצאת משאבים וכו.
    • מישור הערך -  יצירת ערך עבור הלקוח ע"י:

-          מהימנות באספקה (reliability) - שיפור תהליך האספקה, תכנון מחדש של כל התהליך כדי להקטין אי הוודאות בכל הקשר לעמידה במועדי האספקה, כמויות ואיכויות המוצרים המסופקים.

-           תגובתיות (responsiveness) - תגובה מהירה ומתן מענה לדרישות הלקוח בזמן הקצר ביותר. שם המשחק: "זריזות" (agility), שמשמעותה לפעול במהירות כדי לענות על הביקוש של הלקוח, פה טכנולוגיה וגאדג'טים חדשים במערכת מאוד עוזרים. זוהי סוגיה קריטית כיוון שהלקוחות דורשים לא רק זמני אספקה קצרים, אלא גם גמישות באספקה ופתרונות לבעיות שלהם.

 

איכות הלוגיסטיקה מתבטאת ב- 4 R’s (אספקת המוצר הנכון, ליעד הנכון, בזמן הנכון ובכמות הנכונה):

-          Right product – המוצר הנכון.

-          Right destination – ליעד נכון.

-          Right time – בזמן הנכון.

-          Right quantities  - בכמות הנכונה.

מחוץ לקופסא חברה המתמחה ביבוא ושיווק מוצרים קמעונאים ייחודים תוך שימוש בתהליכים אסטרטגיים, מערכות לניהול ומיקור המונים לצורך יצירת מוצרי עיצוב חדשניים הפותרים בעיות יום-יומיות.http://www.out-of-the-box.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב