דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תהליך ההדפסה על קנבס - תמונה ששורדת שנים 

מאת    [ 20/08/2013 ]

מילים במאמר: 635   [ נצפה 2205 פעמים ]

כיום כמעט כולם יודעים מה זה קנבס ומושגים כמו "תמונות על קנבס" “ציורים על קנבס" “הדפסות על קנבס" ועוד מאד מוכרים. אולם בעבר מונח זה היה מוכר רק לציירים וחייטים; ובעצם, גם מי שהיום מתעניין בקנבס ואפילו רוכש משהו שקשור אליו לא יודע מה זה בדיוק קנבס ומדוע וכיצד הוא משמש כיריעה להדפסה. אז אנחנו כאן כדי לספר לכם.

 

נעים להכיר – קנבס: בד גס ונוח

בד הקנבס הוא בד גס הארוג בצורה גסה. בעבר, לפני כמה מאות כינו כך בד שנארג מצמח מסוים, כיום הכוונה היא לבד מכותנה אשר נארג בתהליך מאד פשוט. לקנבס שימושים רבים- הוא משמש ליצירת אוהלים ומפרשים, לאריגת מצעים ויריעות לכיסוי חפצים גדולים, כגון סירות ועוד. החל מן המאה ה16 השתרש שימוש מיוחד בקנבס- הוא שימש כמצע לציור. עד היום ציירים מציירים עליו בציורי שמן. שימוש מודרני הפך את הקנבס לבד מבוקש ביותר- הקנבס משמש כמצע להדפסה של ציורים, תמונות, קולאז'ים, מפות, תרשימים ומה לא בעצם.

 

קנבס- מצע טוב להדפסה

בעקבות השינויים הטכנולוגיים כל תמונה, ציור, מודעה, מעשה אמנות או סקיצה ניתנת להדפסה ולשכפול. כברת דרך ארוכה עשתה האנושות מהימים בהם הודפסו תמונות, כתב או ציורים על ניירות הדפסה בלבד, וגם מאז שהקנבס שימש כבד ציור. כאשר הסתבר, בערך סביב שנות ה90 שניתן לא רק לצייר על קנבס אלא גם להדפיס עליו נפתח הסכר ושטף עצום של שימושים נפוצים החלו להיות עם הבד הנהדר הזה. סוחרי אמנות שכפלו והדפיסו יצירות אמנות מפורסמות בגדלים שונים ומכרו אותן לקהל הרחב; אדריכלים, מהנדסים ועוד בעלי מקצוע השתמשו בקנבס כמצע לתיעוד, הכנה והפצה של סקיצות, תכנונים, שרטוטים ותכניות עבודה; ואז גם אנחנו גילינו את הבד המופלא וכיום אנחנו יכולים להדפיס עליו הכל הכל הכל- תמונות, קולאז'ים, ציורים ומזכרות.

 

איך מדפיסים על קנבס?

בדיוק כמו שאתם מדפיסים בבית כך מומחים לדבר מדפיסים על קנבס- בלחיצת כפתור. כמו שיש מדפסת לדף הדפסה רגיל כמעט בכל בית כך יש גם מדפסת מיוחדת לקנבס עם דיו מיוחד בבתי עסק המתמחים בתחום. מדובר במדפסות משוכללות, איכותיות, ייחודיות ובדיו ייחודי נטול חומצה  ההופך התמונה לעמידה כך שלא תדהה משך שנים רבות.

 

מדפסת מיוחדת ודיו מיוחד מאפשרים הדפסה על קנבס אבל הדפסה איכותית על קנבס מתאפשרת רק כאשר בעלי מקצוע המתמחים בתחום מפיקים את העניין. תהליך ההדפסה על קנבס כולל הרבה יותר מסתם לחיצה על כפתור ההדפס, בעת יישומו חשוב ביותר להקפיד על כמה כללים שיהפכו את המוצר המוגמר למושלם:

  1. בחירת התמונה להדפסה- כל תמונה או ציור ניתן להדפיס אולם רצוי לבחור תמונה איכותית ברזולוציה גבוהה.
  2. בחירת גודל התמונה- יש הרבה שרוצים תמונה גדולה או מינימום ענקית אבל חשוב לדעת כי למרות שהדבר אפשרי, כדי שהתמונה תצא טובה, באיכות גבוהה, ממוקדת ולא מרוחה היא חייבת להיות בגודל המתאים. לכל תמונה גודל מתאים משלה.
  3. בחירת שיטת ההדפסה- ישנן שתי שיטות הדפסה עיקריות כשמדובר בהדפסה על קנבס. שתי השיטות הנפוצות והמקובלות שיטת "הסולבנט" ושיטת ה"פיגמנט". לכל שיטה יתרונות וחסרונות משלה ולשתיהן תמחור ועלות שונים.
  4. איכות הבד- כדי שבד קנבס יממש את איכויותיו בעת ההדפסה על הבד להיות איכותי ומורכב מתשעים וחמישה אחוזי כותנה לפחות.

גימור התמונה- השימוש בדיו ומדפסת איכותיים הם מאד נחוצים אבל זהו שלב ההדפסה. עם ההדפסה לא מסתיימים הדברים החשובים, גם בעת גימור התמונה והשלמת הכנתה לאחר גמר תהליך ההדפסה יש חשיבות עצומה- עליכם להחליט בהתאם לגוונים של התמונה ולמראה הנכון והמתבקש, האם להוסיף ציפוי לכה, או למתוח את הבד ללא ציפוי, לקבלת מראה מט. אם תשימו תמונה במקום גבוה ומרוחק פחות חשוב להקפיד על ציפוי לכה אולם חשוב לזכור כי הוא מגן עליה- הוא מונע כתמי מים או כתמי ידיים ולא נהרס במגע עם נוזלים. גם לציפוי ולמסגור התמונה בסיום ההדפסה חשיבות עצומה- חשוב מאד למתוח את הבד על מסגרת עץ אורן וזאת רק לאחר מדידה מדויקת של ההדפס וחיתוכו למידות מדויקות באמצעות מכשיר חיתוך מיוחד

יהב שמר, מייסד ושותף בחברת מאיה ויז'ן פיתוח וקידום אתרים, משמש בתפקיד מנהל פיתוח עסקי, כחלק מעבודתי אני עורך התוכן באתר הקנבס מבית נור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב