דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע אני חייב בידול 

מאת    [ 18/08/2013 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 3363 פעמים ]

מהי חדשנות בשיווק?

מדוע אנו חייבים חדשנות בשיווק?

האם חדשנות בשיווק זה אירוע חד פעמי או הליך מתמשך לתקופה קצובה.

האם יש טעם בכלל ליצור היום מותגים שהשוק משתנה מיום ליום.

 יש הרבה מאד תשובות לשאלות שהעליתי כאן ב פוסט זה ואת חלקם אני רוצה להציג.

 כ יועץ עסקי אני רוצה להסביר כי חדשנות בשיווק אינה תוצאה של סטטיסטיקה כזאת או אחרת, או ניתוח של התנהגות צרכנית, וזאת מהסיבה הפשוטה שקשה מאד לעקוב אחרי התנהגות צרכנית  כתוצאה מהשפע הרב שאנו חווים על כול פיסת רצפה של מרכז קניות. בנוסף להיצע המטורף שיש לצרכן העולמי בעולם האינטרנט בו הוא מבלה את רוב זמנו, ומגוון המוצרים אליהם הוא נחשף, יותר מזה הצרכן היום יכול לשנות את דעתו בנושא של צריכה בעקבות מוצרים חדשים הנכנסים לשוק מדי יום ביומו או שירותים מעניינים הניתנים ע"י יזמים חדשים.

 כ מי שנותן ייעוץ עסקי החשיבות של החדשנות בשיווק או במכירות לא חייבת דווקא להגיע מהמותגים הגדולים או אלה הפותחים חנויות בשטחי מסחר חדשות לבקרים וכוח הפרסום שלהם מספיק בכדי להביא לקוחות או לשמר את הלקוחות הקיימים, בכלל כהערה בונה לדעתי הכסף שמתבזבז בפרסום המתחזק "מותג" הינו מיותר לחלוטין, לדעתי כאיש שיווק ופרסום אני הייתי מייצר חדשנות ייחודית בכול פרסום של מותג זה או אחר על מנת לעניין את הלקוח ולגרום לזה שלא נמנה על לקוחות המותג לעבור ולהיות אחד מלקוחותיו, אבל בנושא זה אכתוב בפוסט אחר.

 כמי שנותן ייעוץ אסטרטגי אני חושב כי כול מוצר יכול להיות "מותג" לא חייבים בחשיבה של "מותג" אחד לאורך זמן, זה כבר לא יהיה קיים לאורך זמן, בליל המותגים והאפשרויות הצרכניות הם כול כך בשפע שבניית מותגים זמניים הם המענה להצלחה בעסקים, מי שיידע להרים מותג, לפי צורך קהל צרכני פעם אחת יידע להקים מותג גם לקהל צרכני אחר פעם שנייה ושלישית.

 הניסיון של יזמים חדשים לפתוח עסקים שכבר יש עסקים דומים להם ולנסות ולמתג אותם הוא הרבה יותר קשה מאשר למצוא מוצרים ייחודיים ולמתג אותם, להוציא אותם לשיווק, לארוז אותם באריזה מיוחדת ולשווק אותם, מה הטעם לשווק שני מוצרים דומים ולהתחרות במחיר, כול עסק אפילו קיים יכול להוציא "שושנה" מבין מוצריו ולבסס את השיווק והפרסום באותה "שושנה" חדשה (ולא משנה מה המוצר).

 אנו חייבים להפנים, השווקים משתנים חדשות לבקרים, בנייה של מותג בקטגוריה מלאה עלותה רבות, בניית מותג בקטגוריה דוממת יש בה את הכוח להרים את כול העסק באשר עיסוקו הוא. על תתחרו עם מחיר תתחרו במיתוג, בבידול, בייחודיות, בחשיבה יצירתית, על תשעבדו לדוחות ה-EXCEL או למערכות ה-CRM זה לא יעזור להתקשר ללקוח ארבע פעמים בשבוע, הלקוח לא ימהר לקנות שהוא יודע שהמוצר תמיד זמין לו, אבל אם תחדשו לו או תאירו עת עינו במוצר אחר, (אפילו מוצר מתוך העסק שלכם) אזי יש לכם סיפור לחדש ולרגש ללקוח השבע.   

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב