דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לעשות תאונה נכון 

מאת    [ 08/08/2013 ]

מילים במאמר: 825   [ נצפה 4175 פעמים ]

 

 

 

מי מאתנו לא היה מעורב בתאונת דרכים או לפחות שמע על מישהו שהיה מעורב בתאונה? במאמר זה אנסה לגעת בקצה המזלג ביסודות הליבה של מה נכון לעשות במקרה של תאונת דרכים. לידיעתכם אירוע התאונה הוא מאורע מאוד לא נעים ומלחיץ בלשון המעטה, לכן חשוב לדעת מה לעשות במקרה של תאונת דרכים כדי שניתן יהיה לקבל פיצוי נכון מחברת הביטוח.


    • ראשית לפני הכל לאחר קרות אירוע תאונתי יש לא לאבד את העשתונות, יש לעצור את הרכב בצידי הדרך, לוודא כי מצבם של כל הנוסעים ברכבך וביתר הרכבים שמעורבים בתאונה הוא תקין. חשובמאוד לא להיכנס למריבות עם נהג הרכב המעורב בתאונה זה מיותר ולא מקדם אותך לשום מקום.

 


    • לאחר קרות התאונה, עוד בטרם איסוף הפרטים, כאשר יש נפגעיים בגוף, המלצה היא להזמין אמבולנס למקום התאונה, אין לחשוש מהתשלום בעבור האמבולנס, המבטחת היא זו שתשא בתשלום הפינוי.

 


    • לאחר התאונה יש לרשום את פרטי הנהגים המעורבים בתאונה, יש לבקש לראות את תעודת הזהות, רישיון רכב ותעודת ביטוח חובה. יש לרשום את כל הפרטים הבאים: שם ומשפחה, כתובת, טלפון, פרטי הרכב (מספר הרכב, סוג הרכב, דגם הרכב וצבע), שם חברת ביטוח החובה ומספר הפוליסה. מומלץ מאוד אבל לא חובה להקליט את נהג הרכב המעורב בתאונה על מנת שבעתיד לא יכחיש את קרות התאונה או לחילופין את אשמתו בה (הבהרה: לצורך קבלת פיצוי מחברת הביטוח זה לא משנה מי אשם בתאונה, הפיצוי מגיע בכל מקרה לכל המעורבים בתאונה). כמו כן, הקלטה זו תסיעה רבות בהתנהלות אל מול חברת הביטוח בהוכחת קרות אירוע התאונה והנזק.

 


    •  לאסוף את פרטי העדים, לרבות, שם, כתובת וטלפון, שהיו במקום התאונה וראו את התרחשותה, כמו כן, חשוב  לצלם את מקום התאונה ואת הרכבים המעורבים ממספר זוויות צילום.

 

 


    • יש לפנות לבדיקה ו/או טיפול רפואי, מומלץ לפנות באופן מידי לבדיקה ו/או קבלת טיפול רפואי בחדר מיון, ניתן לפנות גם לקבלת טיפול רפואי בקופת חולים. לתשומת ליבכם, ככול שתתעכבו בקבלת טיפול רפואי, אתם  מנתקים את הקשר הסיבתי בין החבלות והכאבים לתאונה ובכך אתם יכולים לאבד את האפשרות לקבל פיצוי כספי בגין הנזק שנגרם לכם כתוצאה מהתאונה. בעת הגעתכם לקבלת הטיפול רפואי, חשוב לציין בפני הרופא כי נפגעתם בתאונת דרכים ואם התאונה הייתה גם תאונת עבודה חשוב לציין זאת גם, יש לתאר בפני הרופא במדויק כל אזור בגוף שנפגע. אין להסתפק בתיאור כללי, כך שרופא ירשום את כל הפגיעות אחת לאחת במדויק ויפנה את הנפגע לטיפול בכל אחת ואחת מהפגיעות ע"י מומחה המתמחה באזור הפגיעה.

 


    • לאחר התרחשות התאונה יש לעדכן את סוכן הביטוח ומלבדו מומלץ לא להיפגש עם אף גורם מטעם חברת הביטוח בטרם קבלת יעוץ משפטי, חברות הביטוח שולחות לביתכם לאחר התאונה חוקרים מטעמם, תדעו דבר אחד חוקר חברת הביטוח מקבל כסף מחברת הביטוח וזאת בעבור דוח שיהיה בו כדי לעזור לחברת הביטוח. חברת הביטוח מבקשת להקטין את הוצאותיה ואת הפיצוי המגיעה לכם. לכן אין לדבר עם חוקרי הביטוח, הדבר היחיד שעליכם לעשות הוא להפנות את חוקר הביטוח לעורך דין. שימו לב, דברים שתאמרו לחוקר הביטח מוקלטים ועלולים לעמוד לכם לרועץ בהמשך ניהול ההליך. זכרו אין מתנות חינם חברת הביטוח לא מתנדבת לשלם לכם כסף כך שכל סכום שיוצע לך סביר להניח שהוא לא משקף נכונה את נזקך ואינו שווה לסכום הכסף הנכון אותו אתם אמורים לקבל.

 

 


    • יש לפנות למשטרה לצורך דיווח אודות התאונה גם בשלב זה מומלץ להתיעץ עם עורך דין בטרם פונים למשטרה. למשטרה יש לגשת עם המסמכים הבאים: רישיון נהיגה, מספר פוליסת ביטוח חובה, פרטי הנהגים והרכבים המעורבים בתאונה, מסמכים רפואים מחדר מיון ומקופת החולים. בתחנת המשטרה יקחו מכם את הפרטים הנחוצים ולאחר מכן ישלחו לביתכם בתוך מספר ימים אישור משטרה. לאחר קבלת אישור המשטרה יש לבדוק כי מצויינים בו כל הפרטים הבאים: תאריך התאונה ומקום התרחשות התאונה, פרטי הרכבים המעורבים, פרטי הנהגים ופרטי הנפגעים שהיו ברכב בעת התאונה, מספר פוליסת ביטוח החובה של הרכבים המעורבים בתאונה.

 


    • יש להקפיד להיות במעקב רפואי, כמו כן, יש לשמור את הרשומות הרפואיות לאחר ביקור אצל הרופאים. בעת ביקורכם בקופת החולים אליכם לפרט בפני הרופא באיזה אופן נפגעתם ולהסביר מאלו חבלות ו/או כאבים ו/או הגבלות אתם סובלים.

 


    • חשוב לשמור את הקבלות והמסמכים, לרבות, קבלות בעבור מרשמי תרופות, קבלות בעבור הוצאות דלק ומוניות, במידה והינכם צריכים להיעזר בעוזרת בית מומלץ מאוד שזה יהיה מתועד וניתן להוכחה. קחו בחשבון מרבית ההוצאות ו/או ההפסדים משולמים על ידי חברת הביטוח, אבל לצורך כך צריך להוכיח את אותם ההוצאות לכן כל קבלה או הוצאה צריכה להיות מתועדת וניתנת להוכחה. אחרת תקבלו עבור הוצאותכם סכום שלא ישקף נכונה את האמת וחבל.

 


    •  פנו לייעוץ משפטי אצל עורך דין המתמחה בתחום, אל תלך שולל אחרי ניסיונות שכנוע והבטחות שונות של גורמים אלו ואחרים בנוגע לסכומי הפיצויים. דעו כי שכר הטרחה בתביעות לפיצויים בגין נזקי גוף בתאונת דרכים הינו קבוע בחוק וכי סכום הפיצויים שונה ממקרה למקרה בהתאם לנסיבותיו של אחד ואחת

 

כאמור, כל המוזכר לעיל הינו מידע חלקי בלבד ואין האמור לעיל מהווה תחליף לייעוץ משפטי. מומלץ לפנות לייעוץ אצל עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב