דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על מוזיקת שוליים ישראלית נהדרת שאתם לא מכירים 

מאת    [ 17/07/2013 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 9002 פעמים ]

בישראל של 2013 אפשר להחשף למוזיקה מכל מקום בעולם. הרשתות החברתיות, יו טיוב, שאזאם, תוכן ויראלי, פרסומות, סרטים ומה לא בעצם חושפים בפנינו עולם ומלואו של תוכן חדש, חלקו איכותי ואחר חובבני או סתמי.

למרות כמות המידע העצום שזורם בפסים הרחבים קשה לנו למיין או למצוא את התוכן שאנחנו מחפשים או רוצים להכיר.

זאת משום שאנחנו בדרך כלל נמצאים במעגלים סגורים של טעמינו האישי, כלומר חברים של אנשים שחושבים פחות או יותר כמונו. עוקבים אחר פוליטיקאים שאנחנו מעדיפים את דעתם, קוראים עיתונים שמשקפים את תפיסת עולמו וכדומה. אנחנו לא באמת מכירים פלוראליסטית את הצד הנגדי שלנו. עושים unlike לכל מה שאנחנו לא מסכימים איתו.

כך גם במוזיקה, אנחנו מקשיבים למה שהרדיו משמיע לנו ולא כ"כ חשופים למוזיקה אחרת. הדבר הכי מזוהה עם הטענה שלי הוא הפלייליסט של גלגל"צ שבעצם ממחזר מוזיקה קבועה מס' שבועות בלופ. 

יש ערוצים כמו 88FM שכן מעבירים תכנים הרבה יותר איכותיים ומלאים ולא מפלייליסטים משעממים.

הדרך הכי טובה היום להכיר מוזיקה חדשה ואיכותית היא להיכנס לקבוצות והדפים המתנהלים ברשתות החברתיות ולעקוב. כמו כן אפשר להיכנס לאתרים כמו bandcamp ולסנן את התגיות הרלוונטיות למה שאנחנו אוהבים למשל: אינדי ישראלי, או רוק ישראלי וכך למצוא אלבומים שלמים שהאומנים העלו ולשמוע בחינם!

אני לקחתי את האהבה למוזיקה צעד קדימה מבחינתי והקמתי את הבלוג: מה אתה שומע? matasho100  בבלוג הזה אני למעשה שואל אומנים מה הם שומעים ומעלה לאתר בצירוף שיר שהם מבצעים. בצורה כזאת נוצר מאגר מאד גדול ומעניין שמרכז את טעמם המוזיקאלי של האומנים.

כך אני והקוראים של הבלוג יכולים לדעת מה שומעים ערן צור, נמרוד לב, אברהם טל, חמי רודנר וכדומה. הבחירות לעיתים מאד מעניינות ולעיתים הזויות, אבל זה ממש נפלא לדעת מה הם אוהבים לשמוע.

בנוסף לבלוג שלי קיימים היום עוד עשרות אם לא מאות בלוגים שאפשר ללמוד מהם על מוזיקת שוליים ישראלית וביניהם: חדי אוזן, אחת ששומעת, לקרוע מיתר, אפרכסת, הבלוג של יובל הראל, הבלוג של יובל beat-on , לונדון קולינג של בועז כהן, הבלוג של שירה תמרי, אינדיד ועוד.

מה שיפה בבלוגים האלה, בניגוד אולי לתקשורת המרכזית כמו תחנות הרדיו העיתונים והאתרים הגדולים, היא הקירבה החברית בין האמנים לבין הבלוגרים וכך אומנים נותנים ראיונות אישיים, נותנים כרטיסים לבלוגרים לסיקור ההופעות, כותבים פוסטים אורחים ומשתמשים בבלוגרים לקידום המוזיקה שלהם.

כך שלמעשה בשוליים קיימת קהילה גדולה ופורה מאד של יצירה ושיתוף של מוזיקה, אומנות ותרבות. צריך רק לחפש ולהקשיב! ישנה סצנה מאד מאד חזקה של מוזיקה כזאת בישראל והיא הרבה יותר טובה, מעניינת, אמיתית, בועטת ורצינית.

 

זאביק פשליבוגר BA במדעי החברה ותקשורת של האו"פ ובוגר LLB במשפטים של הקריה האקדמית אונו (לקראת סיום), מתמחה בניו מדיה ושיווק מקוון בגוגל אדוורדס וברשתות חברתיות. עורך ויוצר של פרוייקט: מה אתה שומע? matasho100 Music Blog




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב