דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם החברות הגדולות מרויחות 

מאת    [ 11/07/2013 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 2891 פעמים ]

האם יש להתייחס לדחות הרבעוניים של החברות הציבוריות ברצינות.

האם הדוחות אכן משקפים נכונה את הפעילות האמתית של הפירמה

יכול להיות שגם דוחות אלה הם כלי משחק חשבונאי תקני אבל לא אמתי בעליל.

אין זה סוד כי רואי החשבון של הפירמות הציבוריות במשק מכירים את החוק, התקינה החשבונאית, מה מותר, מה אסור ובטח שלא יעשו דבר שהוא לא במסגרת הנכון בכול קנה מידה, אבל בגלל גודלם של המשרדים הגדולים המוקפים משפטנים כלכלנים ורואי חשבון מהמדרגה הראשונה יש להם את היכולת להיענות להנהלת החברות ולהציג דוחות נכונים אך לא משקפים את המציאות של הפירמה.

 כמי שעוסק ב-ייעוץ עסקי, הייתי ממליץ בחום רב ללקוחותיי המחויבים בדיווח רבעוני שלא להציג את המספרים הנכונים היכולים לגלות לכול דכפין את המגמות בעסק, הרווח הגולמי של העסק, הוצאות התפעול, הוצאות השכר, הוצאות השיווק ועוד הוצאות והכנסות כאלה אשר לא ישקפו למי שלא הכין את הדוחות מאומה על הפירמה.

כ יועץ עסקי  פעולה של הסתרת נתונים שישקפו נכונה את הפירמה כמוה כהצלחה כבירה של קהילת המודיעין כאשר היא חושפת פעילות של האויב. מאחר שבעסקים צריך להתנהג כמו שמתנהגים בעסקים כמו בלבול היריב, אי מתן מידע מדויק על הפעילות האמתית או הרווחיות או הכנסות מסוימות לעולם לא תיתן כוח למתחרה או לזה שמאד ירצה לדעת מה קורה בפירמה. זה מחד גיסא אך מאידך גיסא בגלל שמדובר בחברות ציבוריות, חברות אשר הציבור או מנהלי הקרנות מושקעות בה, אי מתן מיידע מדויק במאזן יכול לגרום להחלטות לא נכונות של ציבור המשקיעים. היכן נמצא האיזון מהגנה מפני מתחרים לבין השיקוף המלא כלפי המשקיעים, שאלה שהתשובה לה עדיין לא קיבלה משקל בהיבט הציבורי.

 כ-יועץ אסטרטגי על מנת שדברי יובנו אציין רק דוגמא של עיוות חוקי בדוח רבעוני אז אני מדבר על אותם סעיפים בדוח רווח והפסד כמו "הכנסות אחרות" " הוצאות אחרות" שלמעשה יכולים לשקף הוצאות או הכנסות הקשורות לעלות הגולמית או לעלות התפעולית אבל עקב הוצאתם והזכרתם כהוצאות או הכנסות אחרות ללא ביאורים המתקבלים רק במאזנים השנתיים יכולים באמת ובתמים להפוך רווח להפסד או ההפך.

 

קשה מאד להתמודד מול התופעה הזאת מאחר והיא תקנית, לא עוברת את החוק ומעבר לכול יוצרת מסך עשן על פעילות הפירמה ב-3 הרבעונים הראשוניים של הפירמה. נכון, הוצאות או הכנסות אלה מתבררות במאזן השנתי של החברה אך בעסקים ובכלכלה כול כך לא יציבה אשר כול יום לא דומה ליום של האתמול יש משקל רב בנתוני הדוחות הרבעוניים.

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב