דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דוח האחריות התאגידית החדש של אינטל 

מאת    [ 12/06/2013 ]

מילים במאמר: 1052   [ נצפה 2246 פעמים ]

מולי אדן: נשאף להגדיל העסקת ערבים וחרדים

נשיא אינטל: "אנו ממשיכים להאמין בהון האנושי, לקדם גיוון בתעסוקה ולהעסיק עובדים מכל מגזרי החברה הישראלית כמנוע חדשנות לחברה".
על התרומה הכלכלית של אינטל לישראל: "אינטל השקיעה בישראל 1.1 מיליארד דולר ב-2012, סכום המתקרב למענק שאינטל קיבלה מהמדינה במשך כל שנות פעילותה בארץ"

                                        

עיקרי החדשות:


    • 21% מבין המועסקים באינטל ישראל הם נשים, והן מהוות כ-30% מצוות ההנהלה הבכירה של החברה.
    • 70% מעובדי אינטל קריית גת מתגוררים מגדרה ודרומה.  
    • אינטל נערכת למחסור של כ-2,500 בוגרי מדעי המחשב והנדסת מחשבים ואלקטרוניקה בתעשיית ההיי-טק הישראלית ושמה למטרה להגדיל ל-14% בתוך שלוש שנים את שיעור התלמידים הזכאים  לתעודת בגרות מדעית-טכנולוגית איכותית.
    • אינטל החלה ב-2012 במהלך גיוס עובדים גם ללא תואר אקדמי והעניקה השנה הזדמנות לאוכלוסיות שעד כה לא יכלו להשתלב בתחום ההיי-טק.
    • בשנתיים האחרונות גדלה מצבת כוח האדם של החברה ב-20%. היקף התעסוקה הישירה והעקיפה של אינטל נאמד בכ-25,000 איש.
    • מהנדסאי אינטל ביקרו ב-29 בתי ספר אצל 3,500 תלמידי תיכון על מנת  לעודד אותם  ללמוד מדעים וטכנולוגיה ושלמעלה מ-10,000 מבקרים ביקרו באינטל, מרבית תלמידים.
    • אינטל השיקה אתר אינטרנט המציג אחריות סביבתית שקופה לציבור  www.exploreintel.com

 

 

6% בלבד מבוגרי התיכון בישראל זכאים לתעודת בגרות מדעית-טכנולוגית איכותית (חמש יח"ל מתמטיקה, חמש יח"ל תחום מדעי נוסף, ועוד חמש יח"ל תחום מדעי/טכנולוגי נוסף), אך רק שליש הן תלמידות - 2% בלבד.

החברה הודיעה כי אחת המטרות שהיא מציבה לעצמה היא העלאת אחוז התלמידות שזכאיות לתעודת בגרות מדעית, זאת במסגרת התוכנית שלה ושל משרד החינוך לקידום וחיזוק החינוך המדעי-טכנולוגי בישראל.

 

המהלך האסטרטגי של אינטל ומנהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, אשר זכה לשם "אנחנו המחר", מתפרש על פני ארבע שנים ונועד להגדיל את שיעור התלמידים המסיימים תיכון עם לימודי מתמטיקה, מדעים, וטכנולוגיה מוגברים. זאת על מנת להזרים "דם חדש" לתעשיית ההיי-טק הישראלית, המתמודדת כבר היום עם מחסור של כ-2,500 בוגרי מדעי המחשב והנדסת מחשבים ואלקטרוניקה מדי שנה.

המטרה היא להגדיל ל-14% בתוך ארבע שנים את שיעור התלמידים הזכאים  לתעודת בגרות מדעית-טכנולוגית איכותית.

בסך הכול התחייבה אינטל ישראל להשקיע 20 מיליון שקלים במהלך ארבע שנים לקידום החינוך המדעי-טכנולוגי. התוכנית יצאה לדרך במהלך 2013 בפיילוט הפועל ב-29 חטיבות ביניים ובתי ספר תיכוניים, בהשתתפות כ-3,500 תלמידי תוכנית העתודה המדעית-טכנולוגית במחוז דרום ובמחוז חיפה.

בשנה הבאה עתידה התוכנית להתרחב, להגיע לפעילות ב-60 בתי ספר. אינטל צפויה לתת תשומת לב העלאת אחוז הנשים תלמידות במסגרת התוכנית. השנה אינטל נתנה חסות לסרט "Girl Rising", שהוא חלק מקמפיין חברתי לעידוד השכלת בנות. בישראל משתתפות כ-40,000 נערות בתוכניות החינוך של אינטל.

 

עובדים

אינטל, שהיא בין המעסיקים הגדולים והמעסיקה הפרטית הגדולה בישראל, מעסיקה כיום 8,500 עובדים. כ-1,400 מועסקים במשרות סטודנט. 21% מבין המועסקים באינטל ישראל הם נשים, והן מהוות כ-  30% מצוות ההנהלה הבכירה של החברה. 70% מעובדי אינטל קריית גת מתגוררים מגדרה ודרומה.

להערכת עמותות כמו "צופן" ו"קו משווה" העוסקות בקידום תעסוקת בהיי-טק, אינטל היא המעסיק הגדול ביותר בקרב מהנדסים ערבים. להערכת החברה, בשנת 2012 גויסו כ -190 מהנדסים ערבים למרכזי הייצור והפיתוח במסגרת פרויקט מענטק, ומהנדסים חרדים רבים כבר מועסקים באינטל, יותר ממחציתם במרכז הפיתוח בירושלים.

בשנה האחרונה קיימה אינטל יוזמות תעסוקה ייחודיות לקהלים מגוונים, בהן גיוס עובדים ערבים, התאמת סביבת עבודה לנשים חרדיות, גיוס ממוקד של בני 45+, ופעילויות של מיקור חוץ מול חברות היי-טק פלשתינאיות.  

 

מולי אדן, נשיא אינטל ישראל, אמר: "אנו ממשיכים להאמין בהון האנושי, לקדם גיוון בתעסוקה ולהעסיק עובדים מכל מגזרי החברה הישראלית כמנוע לחדשנות החברה".

 

אינטל מכשירה מועמדים ללא תואר לעבודה בחברה

אינטל החלה ב-2012 במהלך גיוס עובדים גם ללא תואר אקדמי, שעד כה לא יכלו להשתלב בתחום ההיי-טק.  בשלב ראשון החל מהלך לגיוס מספר מצומצם של עובדים לחדר בקרה ושליטה  באינטל קריית-גת.

בשנה האחרונה התקיימו שתי תוכניות ייחודיות: במרכז הפיתוח בחיפה הסתיימה תוכנית "אהליאב" להכשרת עובדים לעבודה במעבדות היי-טק של החברה בחיפה. בתום התוכנית הציעה אינטל לכמה מהבוגרים משרה במעבדות מרכז הפיתוח, והעניקה להם מלגת לימודים לתואר הנדסאי בטכניון החל באוקטובר 2013.

במפעל בקרית גת  נפתחה תוכנית אל"ה - אינטל לימודי הנדסאים. במסגרת התוכנית החלו 50 סטודנטים בלימודי הנדסאות מכונות, עם התמחות במכטרוניקה. הלימודים נמשכים 17 חודשים ומתקיימים במכללה הטכנולוגית באר שבע, ואינטל מממנת שכר לימוד ודמי מחייה חודשיים לתלמידים.

 

תרומה כלכלית

בשנת 2012 צמח מספר עובדי אינטל ב-10% והגיע ל-8,500. יתרה מכך, בשנתיים האחרונות גדלה מצבת כח האדם של החברה ב-20%. היקף התעסוקה הישירה והעקיפה של אינטל נאמד בכ-25,000 איש. היקף היצוא של אינטל הסתכם ב-2012 ב-4.6 מיליארד דולר, אך למעשה החברה מציינת כי היצוא הסתכם ב-5 מיליארד דולר, אם מוסיפים לכך את היצוא של הספקים הישראלים לחו"ל כתוצאה משיתופי פעולה עם אינטל.  אדן ציין בהקשר של התרומה הכלכלית של אינטל לישראל: "אינטל השקיעה בישראל 1.1 מיליארד דולר ב-2012, סכום המתקרב למענק שאינטל קיבלה מהמדינה במשך כל שנות פעילותה בארץ".

 

קהילה

בשנת 2012 תרמו כ- 4,000 עובדי אינטל ישראל יותר מ-39,000 שעות התנדבות בתחומי חינוך וטכנולוגיה, סביבה, רווחה, בטיחות ברשת ועוד . בעבור כל שעת התנדבות של  עובד אינטל במוסד החינוכי או עמותה העניקה קרן אינטל עשרה דולרים למוסד זה. בעבור שעות ההתנדבות לשנת 2012 חולק מענק של כ-460,000 שקלים בין עשרות בתי ספר ועמותות ברחבי הארץ.

השנה הושם דגש רב על התנדבות עובדים ותרומה לחינוך באמצעות אפליקציות.

אינטל זיהתה כי רבים מתלמידי המתמטיקה מתקשים בגיאומטריה, וכי יש צורך בכלי עזר טכנולוגי שיסייע להם להתמודד עם חומר הלימוד. לצורך כך, פיתחו מתנדבים מקבוצת התוכנה באינטל את אפליקציית "משפטים בגיאומטריה". בפיתוח האפליקציה הושקעו שעות התנדבות רבות, והיא תושק לקהל הרחב במשך השנה כאפליקציה המוצעת בחינם.

 

פרסים ואחריות דיווח


    • אינטל ממוקמת מקום שני בדירוג החברות שהכי טוב לעבוד בהן על-פי סקר BDI Coface (שנה שישית ברציפות בצמרת הדירוג).
    • אינטל בראש "דירוג מעלה לאחריות תאגידית" 2012, בדירוג פלטינה.
    • מקום ראשון בתחרות המצוינות של המי"ל בקטגוריית מקצוענות במשאבי אנוש.
    • מקום ראשון בתחרות הפרס הלאומי לאיכות ומצוינות עסקית על-שם יצחק רבין - הוענק לארגון הבינוי והתשתיות של אינטל ישראל.
    • "מגיעים לעבודה בירוק" - אות הוקרה על תרומה לקידום נסיעה משותפת לעבודה מטעם 99ECO .
    • אימות לפליטות גזי חממה לפי תו תקן בינלאומי מוביל ISO14064 - אינטל החברה הראשונה בישראל שעברה את התהליך.
    • אות השר להגנת הסביבה – בזכות דיווח וולונטרי על פליטות גזי חממה.
    • פרס ועידת קלינטק על עשייה גלובלית ואחריות תאגידית בתחום הסביבה - הוענק על-ידי שר האנרגיה על תרומה רבת שנים לאיכות הסביבה, הן בתחום הניהולי, הן בתחום התפעולי, והן בפיתוח מערכות לחיסכון באנרגיה.

לדוח המלא:

http://edocs.xpm.co.il/23/intel/csr_israel/

חברת אינטל הוקמה בסנטה קלרה, קליפורניה,  בשנת 1968 על  ידי גורדון מור ורוברט נויס.


ב-1974 הציגה אינטל את המעבד הזעיר הראשון, וכך יצרה את מהפכת המחשוב ששינתה את העולם. אינטל, המובילה העולמית בחדשנות בתחום הסיליקון, מפתחת טכנולוגיות, יוזמות ומוצרים, המקדמים את האופן בו אנשים חיים ועובדים. אינטל מעסיקה כיום 95,000 עובדים בעולם כולו ומספקת לתעשיית המחשבים מוצרי תקשורת ותוכנה, לוחות-אם, וכמובן, מיקרו מעבדים. אינטל פועלת בישראל משנת 1974. 


החברה עוסקת בעיקר בפיתוח וייצור מיקרו מעבדים ומוצרי רשת ותקשורת. לחברה 4 מרכזי פיתוח (חיפה, יקום, ירושלים, פתח תקווה) ו- 2  מפעלי ייצור (קרית גת וירושלים), והיא מעסיקה למעלה מ 8,500 עובדים ישירים. מידע נוסף  ניתן למצוא באתרי החברה:


אינטל העולמית -   www.intel.com  , אינטל ישראל - www.intel.com/il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב