דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


SGI תספק תשתית אחסון, ניתוח וניהול נתונים מאסיבית לטלסקופ-העל Australian Square Kilometre Array Pathfinder 

מאת    [ 09/05/2013 ]

מילים במאמר: 591   [ נצפה 1723 פעמים ]

מובילת המחשוב הטכני תאפשר למרכז מחשוב העל לטפל בכמויות עצומות של נתונים במהירות רבה מאוד  ולהתמודד עם אתגרים מדעיים

 

חברת SGI – מובילת המחשוב הטכני המיוצגת בישראל על ידי TNN  טלקום מקבוצת רפק הבורסאית, נבחרה לספק את תשתית ניהול הנתונים המאסיביים במרכז מחשוב העל  Pawsey באוסטרליה. המרכז הנו חלק של יוזמת מדע-על של ממשלת אוסטרליה לתמיכה ב- Australian Square Kilometre Array Pathfinder (ASKA) ובמתקן אסטרונומיית הרדיו MWA.

 

מרכז מחשוב העל Pawsey יעבד כמויות עצומות של נתונים, אותם ייצרו ה- ASKA – טלסקופ הרדיו הגדול ביותר ובעל היכולות החזקות ביותר שנבנה אי פעם באוסטרליה, ופרויקט MWA  אשר חוקר אותות משמי הרדיו הדינמיים, כמו גם חוקר מדידות של השמש ופלזמה הליוספרית.  יוזמות אלה ירחיבו את הבנת היקום ויקדמו פיתוח טכנולוגי ברחבי העולם.

 

צפוי כי שני פרויקטים אלה במשולב ייצרו 8 פטה-בייט של נתונים בכל שנה, שכולם יזרמו דרך מרכז Pawsey. עם תוספת נתונים מתחומי  מחקר אחרים, התחזית הנה שהמרכז יתמוך בקרוב ל- 10 פטה-בייט נתונים בשנה לעתיד הנראה לעין.

 

ישראל וינמן, מנהל פעילות SGI  ב- TNN  טלקום, אומר כי פתרון SGI InfiniStorage מורכב ממערכות דיסקים לאחסון ורישיונות לתמיכה בעד כ- 100 פטה-בייט של אחסון מקוון בסביבת ניהול אחסון היררכי (HSM) על ידי תוכנת SGI DMF, כאשר קליטת וזרימת נתונים מנוהלים על ידי SGI LiveArc.

 

6 פטה-בייט אחסון ראשי של המערכת מספקים גמישות וחסכון כספי, עם cache נוסף של SGI MAID – טכנולוגיית דיסק zero-watt החוסכת אנרגיה.

 

סביבה זו משתלבת עם ספריות טייפים בהן יש 40 פטה-בייט נתונים, ומספקת יכולות הרחבה לתמיכה בסביבת ניהול אחסון היררכי (HSM) מקוון בנפח 100 פטה-בייט.

 

ישראל וינמן מציין כי מעבר לניהול Big Data ומערכות האחסון, שרת SGI UV 2000 עם הזיכרון המשותף הגדול שלו  מספק יכולות חישוב וניתוח נתונים ב-  Big Data כנדרש בפרויקט בסדר גודל זה. השרת 2000 UV  מאפשר למנועי ניתוח נתונים לקלוט ולעבד כמויות עצומות של נתונים במהירות רבה מאוד, ה- SGI UV 2000 ייקח חלק במערך של תהליכי עבודה שונים לאספקת pre – post עיבוד עבור מגוון יישומים מדעיים.

 

טכנולוגיה חדשה זאת תאפשר למדעני Pawsey להמחיש תמונות בסדר גודל של 4 טרה-בייט, הרבה יותר מכפי שהתאפשר בעבר, מה שיספק דרך מהירה יותר לקבלת תוצאות ואינטראקציות.

 

"תשתית האחסון וניתוח הנתונים של SGI  הנה רכיב חיוני של תשתית Pawsey. באופן מיוחד, ה- SGI UV 2000 עם יכולת הזיכרון המשותף הגדול מאוד שלו, תאפשר לחוקרינו לנתח את נתוניהם בדרך חדשה לגמרי, מה שייתן את הפוטנציאל של תוכנות חדשות ואנליזות שאפתניות", אמר נייל סטרינגפלו, מנכ"ל המרכז

 

חורחה טיטינגר, נשיא ומנכ"ל SGI, אמר: "מזה עשרות שנים פותרת SGI  אתגרי Big Data עבור חוקרים בגופי מדע ובתעשייה, במאמץ למצוא תשובות לאתגרים המורכבים ביותר של העולם. אנו שמחים לתמוך בצרכי ניהול הנתונים של מרכז מחשוב העל Pawsey , בו מבצעים מחקרים מרשימים, ועם טכנולוגיות InfiniStorage ו- UV 2000 שלנו, יוכלו להשיג תוצאות ואינטראקציות במהירות רבה יותר".

 

אודות Australian Square Kilometre Array Pathfinder

הטלסקופ שבפיתוח עשוי מ- 36 אנטנות זהות, כל אחת בקוטר של 12 מטרים, העובדות יחד כמכשיר יחיד.

 

Australian Square Kilometre Array Pathfinder, המצויד בטכנולוגיות קליטה חדשניות ובמערכותICT  בקדמת הטכנולוגיה, יהיה אחד מטלסקופי רדיו המובילים בעולם. טכנולוגיות שפותחו עבורו  ישמשו ב- 64 אנטנות צלחת נוספות ליצירת הבסיס של טלסקופ מחקר בעל 100 צלחות שייבנה בשלב הבא.

 

לתמונות של טלסקופ ה-ASKA Pathfinder ניתן להיכנס לקישור:

https://www.google.co.il/search?hl=iw&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=983&bih=598&oq=Australian+Square+Kilometre+Array+Pathfinder+&gs_l=img.12...2903.2903.0.4526.1.1.0.0.0.0.131.131.0j1.1.0...0.0...1ac..12.img._xYUqhh5IPI&q=Australian%20Square%20Kilometre%20Array%20Pathfinder

 

חברת TNN טלקום מתמחה בפתרונות מחשוב ותקשורת מתקדמים, ומספקת ציוד מחשוב מתוצרת SGI תקשורת ומולטימדיה למוסדות אקדמיה, חברות תקשורת, תאגידים, לקוחות עסקיים, צה"ל ומערכת הביטחון.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב